Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Op zich is zelfs de verwachting dat een park zijn wachtrijen open houdt tot het sluitingsuur niet zo schandalig. Als jij last minute een supermarkt insjeest ga je er ook niet mee kunnen lachen dat de helft van de rayons al onbereikbaar is omdat men daar de gangen is beginnen dweilen zodat het personeel dit niet meer na sluitingstijd moet doen.
Meh. Je zou ervan versteld staan als een winkel tot 19u open is hoeveel mensen om 18:58 nog naar binnen gaan en dan verwachten dat ze dan alle tijd van de wereld kunnen nemen om te winkelen. Sluitingsuur is niet het uur waarop je ten laatste binnen mag komen. Als een winkel om 19u sluit zorg je dat je er bijvoorbeeld ten laatste om 18u30 bent als je wat respect hebt. Helaas is dit in onze maatschappij ver te zoeken. Van mij zouden supermarkten gerust om 18u30 de schuifdeuren mogen instellen dat ze alleen nog van binnenuit opengaan om om 19u effectief te kunnen sluiten hoor. Hetzelfde principe als een wachtrij vroeger sluiten dus. Zodanig dat ze meteen kunnen beginnen kuisen en whatever er nog moet gebeuren, om dan op een deftig uur thuis te zijn.

Bij restaurants heb ik dit soms al gezien dat men dit doet een uur voor sluiting. Zo heeft iedereen die binnen is ruim de tijd om op het gemak zijn maaltijd te nuttigen en kunnen ze in de keuken al beginnen opruimen ipv een kwartier voor sluitingstijd nog een maaltijd te moeten beginnen maken.

Dat gezegd zijnde Het is dan wel nogal 'krachtig' verwoord van dusk, maar ik volg wel zijn mening.