X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567
Resultaten 121 tot 131 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #121

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Later op de avond: maar één trein, waardoor het wachten in een kalmer park langer duurde en ... vrije keuze in het station.
    Daar krijg ik het dus van he. Treinen van een achtbaan afhalen terwijl het park open is. Ik weet niet hoe lang de rij met 2 treinen was, neem een minuut of 10. Die trein eraf halen kost al gauw 10-15 minuten en de wachttijd loopt ondertussen verder op. Nooit of te nooit krijg je die rij nog weggewerkt. Wij hebben dat eens met Joris en de Draak gehad. 10 minuten rij met 2 treinen, ze halen er een trein af en de wachtrij is nooit meer onder de 40 minuten geraakt. Compleet belachelijk is dit en voor mij 1 van de redenen waarom ik de Efteling als zogezegd Europees toppark nooit serieus zal nemen. Dit is toch je bezoekers uitlachen waar ze zelf bij staan?

  2. #122

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    ik zit wel graag vooraan in een wagentje met m'n 8-jarige ernaast. Nu moesten we dus verplicht midden in de trein en op de achterste tweezit van een wagentje.
    Is er een reden waarom je de voorste tweezit van een wagentje verkiest? Bij sommige banen heb ik ook een voorkeur (wegens extra handvatten of verschillen in beenruimte) maar bij Python kan ik me zelf niet direct zoiets herinneren.
    Once you sit back, you never go back.

  3. #123

    Re: [Efteling] 2018

    Omdat ik in dit topic of elders weinig (geen) ervaringen heb gelezen over de Ptyhon-reservering, vermeld ik graag mijn wedervaren en tips.

    - Nog voor de park-ingang kregen we op afgelopen drukke zondag van een personeelslid een klein infoblaadje over de Python-reservering. Niet informatiever dan wat op de webstek staat.

    - Via de app reserveerde ik in het park - de functie 'mijn locatie' moet actief zijn - een tijdslot (11:15 - 11:30) voor drie personen. Er verscheen een grote QR-code waarvan ik voor de veiligheid een screenshot nam.

    - We konden quasi elk kwartier van de dag vrij kiezen, dus niet zoals bij Disney waar één slot wordt bepaald. Je kon 's ochtends ook een tijdslot kiezen dat amper 5 à 10 minuten na de reële tijd zou aanvangen.

    - Omdat we tijdens het tijdslot nog in de rij van Piraña stonden, kon ik het tijdslot rond 11:25 simpel via de app veranderen in 11:50 - 12:05. Of we dat initiële tijdslot ook hadden kunnen veranderen indien het al was ingegaan (dus om 11:30 of later) weet ik niet.

    - Aan de ticket-booth voor papieren reservaties was het enorm druk, je leest iets verder wel waarom. Wij hadden daar gelukkig niets te zoeken.

    - Nog voor de Python-poorten moesten we van een personeelslid in een rij staan en werd iets later onder toeziend oog van een ander personeelslid gescand. Als je voor 3 personen hebt gereserveerd, moet je dezelfde QR 3 keer scannen.

    - Meteen daarna sloten we aan in de gereserveerde rij, die er 100% uitziet als de gewone rij op andere dagen. Het was nog +/- 6 treinen wachten, wat met twee treinen in bedrijf wel meeviel. Opnieuw werden de plaatsen in het station toegewezen en opgevuld met singles.

    - Florian had 's ochtends ook via de app een slot gereserveerd (14:30-14:45). We sloten om 14:30 opnieuw in de rij voor een scan-poort aan, maar dat was onnodig. In die rij stonden immers mensen van wie het tijdslot nog niet begonnen was. Licht asociaal/onwetend maar uiteindelijk wel 100% correct verlieten we die rij en gingen naar de rij-loze 2e scan-poort. Het vervolg is zoals bij onze eerste sessie: een 6-tal beurten geduld en vaste plaatsen.

    - En wat met de 'gewone' rij? Wel, volgens mij bestaat die niet wanneer Python in reservatie-modus opereert. Er zijn in elk geval maar drie toegangen: 2 met scan en 1 voor singles. Mensen zonder reservering werden - denk ik - verplicht om ter plaatse een papieren reservering of gauw een reservering via de app aan te maken.

    - Op de app en digitale infoborden werd gemeld "vanaf 16:55 vrije inloop". Wij waren toen al het park uit, dus of er toen enkel vrije inloop (+ singles) was of vrije inloop + singles + gereserveerde toegang, weet ik niet.

    - Het reservatiesysteem zorgde ervoor dat wij twee keer relatief weinig moesten wachten, gelet op de parkdrukte. Maar het voelde toch anders aan dan bij Disney's fastpassen: eerder dan dan wij een versnelde toegang kregen, leek het alsof het onwetende volk de toegang tot de wachtrij enige tijd werd ontzegd.

    - Of één persoon/smartphone met de app meermaals per dag kan reserveren, hebben we niet uitgeprobeerd. Voor de snoodaards: je kan misschien een tijdslot kiezen, een screenshot maken, je slot wijzigen en opnieuw een screenshot maken enz. Bij de scan zou je dan je screenshots kunnen laten scannen maar nee, dat hebben wij niet getest.

    BTW: de interactief vechtende harnassen van Symbolica's Heldentour zijn stuk: ze bewegen niet meer en zien er zelfs deels geamputeerd uit.

  4. #124

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Is er een reden waarom je de voorste tweezit van een wagentje verkiest? Bij sommige banen heb ik ook een voorkeur (wegens extra handvatten of verschillen in beenruimte) maar bij Python kan ik me zelf niet direct zoiets herinneren.
    Zicht (voor de kinderen). Intamin en sommige andere constructeurs verstaan al langer de kunst om de 2e (en eventueel de 3e) rij van karretjes te verhogen, bij (oudere) Vekoma's is dat meestal niet het geval.

  5. #125

    Re: [Efteling] 2018

    Het Kabouterdorp is terug uit onderhoud. Er zijn nieuwe klokken, bosdiertjes en stemmen!



  6. #126

    Re: [Efteling] 2018

    De Twinkeltoortsen komen eraan!
    Op een aantal plekken zijn al activatiepunten zichtbaar. Ik heb er een paar gefilmd. Die bij Efteldingen geven al licht.
    De effecten zelf zijn nog niet in werking.



  7. #127

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag waren de nieuwe, interactieve Twinkeltoortsen te koop!
    Hier een filmpje van de effecten (Nog niet de definitieve versies):



  8. #128

    Re: [Efteling] 2018

    Filmpje van de Schattentour (inclusief voorshow) met interactieve twinkeltoorts:




    Ik heb er zelf geen gekocht. Ik moet gewoon werken, en ik kwam dus pas laat in het park. Ik kon ze nergens vinden, en toen we bij Efteldingen keken was Efteldingen al gesloten. De Twinkeltoorts uit het filmpje is in Symbolica gekocht.
    We merkten dat de effecten het 's avonds beter deden dan 's middags. Er schijnt een update van het systeem geweest te zijn. Ze leken beter te reageren, en omdat er veel met licht werkt, zie je alles ook beter als het donker is.

    Ik heb afgelopen zomer ook getoverd in Toverland. Het lijkt op elkaar, al denk ik dat het systeem in de Efteling (wanneer het correct werkt) veel makkelijker is. Je hoeft alleen maar op de knop te drukken en de twinkeltoorts op de plaat te leggen, de 'sierlijke beweging' en de spreuk Ilumina Fantasia zijn meer voor de sier. Bij Toverland moet je de exacte beweging na doen op precies het juiste moment, en we merkten dat veel mensen dat lastig vonden. Zelf verzon ik dat ze steeds een stukje beweging vergeten waren op de kaart te zetten, waardoor we de effecten tóch werkend kregen. Dat is in de Efteling niet nodig.

    Wanneer de twinkeltoorts verbinding maakt met iets, dan knippert hij bij het aanzetten één keer rood. Daarna gaat hij als er een aantal seconden niets gebeurt uit. Dat is niet handig bij Symbolica, aangezien je hem dan om de 20 seconden (ofzo) opnieuw aan moet zetten.
    Laatst gewijzigd door jeroen_twee; 18-12-18 om 19:19.

  9. #129

    Re: [Efteling] 2018

    Bij Harry Potter in Orlando moet je ook een preciese beweging maken. Er liep daar ook wat personeel rond om bezoekers te helpen. Van de ene kant toonde dat een zwakte in het systeem, van de andere kant vond ik het eigenlijk ook wel wat hebben, juist omdat het hierdoor veel meer leek alsof er studenten van de toverschool bezig waren de spreuken te leren.

  10. #130

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag nog eens naar de Efteling geweest. Ik had redelijk wat drukte verwacht (zondag, vakantie, lange openingsuren) maar het miezerde heel de dag en dusgevolg was het zeer rustig. We hebben hier en daar twintig minuutjes geduld moeten hebben (Baron, Symbolica en Droomvlucht) maar de rest was instappen. Desondanks reden ze op het eerste zicht overal op volle capaciteit, prima dus!

    Het meest teleurstellende was dat de Bob door de regen gesloten bleef, al hadden we ons hieraan kunnen verwachten. Geen Bob voor mij dit jaar, ik ga hem toch missen volgend jaar!

    Voor de rest alleen maar leuk nieuws. De nieuwe Python bevalt me zeker en vast (op het boarding pass systeem na, dat totaal geen steek houd). De baan is even intens maar totaal niet meer ruw. Nu nog Sunkidtreinen !

    Ravelijn leek me een update te hebben gehad, maar ik moet bekennen dat het een hele poos geleden is dat ik de show nog zag. Alle leuke dingen zaten er nog in, en ik zag deze keer veel nieuwe dingen die ook leuk waren. Misschien heb ik dit gewoon steeds gemist, maar ik denk het niet. Nu heb ik de show altijd al leuk gevonden, maar nu vond ik hem dus nog een stuk beter.

    Symbolica gaf me ook veel meer voldoening dan anders. Geen idee wat het verschil met vroeger is, maar ik zou hem ondertussen zelfs al op ten minste gelijke voet met Droomvlucht zetten... Een prachtattractie, maar dat de rij volledig outdoor is blijft een grote handicap vind ik.

    Al met al een hele leuke en volledige dag gehad. Het park bleef open tot acht uur en we hebben ons ook zo lang kunnen amuseren met zeer weinig bisnummers (enkel Symbolica en Droomvlucht), door het hele Sprookjesbos nog eens te doen. De updates aan het kabouterdorpje zijn ook heel leuk. Jammer dat de nieuwe pratende boom ook enkel met de smartphone werkt, daar ga ik me niet mee bezig houden in een pretpark.

    Iets dat opviel is dat het effectje bij de bankautomaat aan de ingang enkel leek te werken met zo'n toverstaf van twintig euro... Nogal een klantonvriendelijke downgrade dat je iets dat al jaren gratis toegankelijk is ineens 'exclusief' maakt. Als dit betekend dat ze binnenkort diverse gelijkaardige effectjes in het sprookjesbos (de klink bij Hans en Grietje, de mattenklopper bij Vrouwe Holle enz.) ook enkel met de toverstok gaan laten werken gaan ze héél veel ontevreden fans hebben.

  11. #131

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Iets dat opviel is dat het effectje bij de bankautomaat aan de ingang enkel leek te werken met zo'n toverstaf van twintig euro... Nogal een klantonvriendelijke downgrade dat je iets dat al jaren gratis toegankelijk is ineens 'exclusief' maakt.
    Inderdaad zonde. Ik had al een vermoeden dat ze deze weg zouden bewandelen toen ik hoorde dat aan zowel het bankautomaat als de schatkist een effect zou komen te zitten. Deze hadden al een effect, vanaf nu dus enkel te activeren met zulk een toverstaf. Ook de andere effecten die achter de toverstaf zitten vind ik zeer flauw en oninteressant. Het concept is al matig, maar de uitvoering is ronduit ondermaats.

    Wat de Efteling hier doet is trouwens niet anders dan in Universal. Toen ik in het openingsjaar de Harry Potter zone te Islands of Adventure bezocht zaten de straten vol van effecten. De toverstokken waren toen nog niet interactief en al deze effecten gingen dus zonder meerkost en gedoe vanzelf aan. Dat veranderde volledig met de komst van de interactiviteit...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •