Plopsaland (ervan uitgaande dat ik enkel over nieuwigheden in het park kan spreken en niet over structurele wijzigingen inzake capaciteit en dergelijke):

-Ook die rapid, maar niet in de Wickiezone. Ik vind de velden erachter geen geschikte locatie voor de uitbreiding van de zone, want als je op dat vikingplein staat word je er volledig van 'afgeschermd'. Ik zie een rapid-achtige attractie liever ontstaan op het redelijk doodse stuk tussen de supersplash en de Vleermuis, waar er me plaats genoeg lijkt te zijn. Een Intamin is hoe dan ook misschien niet de meest realistische optie: een iets kleinschaligere rapid, met veel thema-elementen die je nat maken, een paar leuke golven en een Plop-thema: ik zie het al helemaal zitten!

-Vleermuis afvoeren en vervangen door een iets spannendere hangende achtbaan, al dan niet met interactie met de bovenstaande rapid. Dat mag best een Vekoma zijn, maar dan wel eentje waar wél twee treinen op kunnen. Een B&M family inverted zou ik ook nog wel lachen vinden, dan hebben we eindelijk een B&M in ons land .

-De twee Mega Mindy-molentjes verwijderen/verplaatsen en er een Wizzy en Woppy-gerelateerde attractie plaatsen. Iets met hoge capaciteit, iets dat tot de verbeelding spreekt: waarom geen monorail waarin je door allerlei gigantische objecten gaat zoals de wasmachine even verderop? Achter de Rollerskater is er nog plek genoeg voor een stukje darkride eraan te koppelen, je kan zelfs de parktrein er mee in betrekken.

- Eindelijk eens dat inkomplein afwerken. We zitten nu al sinds de oertijd of daaromtrent met een fraaie mainstreet die maar aan de helft is afgewerkt, een inkomplein dat er vlekkeloos uitziet tot je een kwart draait en vooral die gigantische bouwput die alles verpest. Het is écht wel hoog tijd (opening 2008 anyone?) dat Plopsa dat hotel gaat bouwen en we een magnifiek inkomplein hebben in plaats van het half afgewerkte exemplaar dat het nu maar is. Plopsa kan op zijn opperbest grootse en prachtige dingen doen, dus ik weet dat het kan. Nu we toch over de ingang bezig zijn: vervang dat lelijke spandoek eens door die prachtige ingangspoort die het park verdiend...

-Kermiszone platgooien en een nieuwe themazone van maken met hoge capaciteitsattracties. Of twee themazone's, met de aangrenzende velden is er plaats zat. Liefst minstens één darkride, één topcoaster - mag van mij een Alpina Blitz ofzo zijn, ik ben niet kritisch - en behalve een paar molentjes ook enkele trackrides die het park volgens mij nog teveel mist.

Over de andere parken moet ik mijn hoofd nog eens breken...