Ik denk dat als BJL een stap terug schakelt het wel degelijk winst kan maken. Misschien wel beter dan nu. Vergeet niet dat je ook een andere doelgroep gaat aanspreken die in WB niets te zoeken heeft en waarvoor Plopsa eigenlijk te duur is.

En je hebt wel degelijk nog steeds investeringen vanuit madrid nodig, maar het gaat anders ingevuld moeten worden. Nu proberen ze met de grote spelers mee te doen wat leidt tot vlees noch vis. Er komen wat halfbakken attracties waarvoor eigenlijk niemand naar het park komt. Sfeer komt er eigenlijk ook niet. De investeringen gaan zich dan juist op de sfeer richten. Er wordt meer geld gestoken in liefde voor het park in plaats van koude attracties. Daarvoor heb je geen dure theming, noch dure attracties nodig maar wél goed onderhoud, vriendelijk personeel en juist de wat kleinere stukjes decoratie de sfeer brengen. één kant van het park heeft op zich al aardig wat groen en dat doet al veel. Investeer in wat kleinere attracties in plaats van mee te willen doen met Walibi door een spinning coaster te zetten waar niemand op zicht te wachten, thema's te maken die uit zien als een paashaas met kerstmis etc. Ik denk dat die investeringen dan wel goed zitten.

Alternatief kun je natuurlijk ook doen wat Blackpool doet, maar ik weet niet of die speciale sfeer van dat park ooit bij BJL zou kunnen aanslaan. Toch een andere cultuur van bezoekers.