X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Als jij zou mogen beslissen wat de nieuwe attractie van Bobbejaanland wordt, wat zou je dan kiezen?

Stemmers
40. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nieuwe waterattractie

    0 0%
  • Attractie met filmprojectie

    0 0%
  • Rollercoaster met looping die gelanceerd wordt als een raket

    27 67,50%
  • Een rollercoaster zonder looping

    5 12,50%
  • Een valtoren

    3 7,50%
  • Een interactieve shooting

    2 5,00%
  • Een simulator

    0 0%
  • Andere?

    3 7,50%
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Bobbejaanland heeft een enquête rondgestuurd om te polsen welke nieuwe attractie ze moeten bouwen. Op Pretparken.be staat hierover een artikel geschreven.

    Omdat we nooit zullen weten wat men effectief gestemd heeft, zou ik de vraag daarom hier ook eens stellen:

    Stel dat jij mag beslissen over de nieuwe attractie die Bobbejaanland gaat bouwen, wat zou dan je voorkeur zijn? (slechts 1 antwoord mogelijk)

    Motiveer je keuze ook even natuurlijk!

    Ik ben benieuwd om te zien wat jullie zouden kiezen en wat we hieruit kunnen concluderen.
    Laatst gewijzigd door yelle8; 28-11-17 om 17:13.

  2. #2

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Gestemd voor achtbaan zonder loop. Ik heb er weinig vertrouwen in dat een launch coaster goed gaat uitpakken daar.

  3. #3

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Rollercoaster met looping. Ik hoop alleen dat ze net zoals voor Slagharen en Movie Park proberen iets uniek aan te bieden.
    - Rollercoasters zonder looping staan er al genoeg, tenzij hier een spectaculaire mee bedoelen in het genre van Taron en dergelijke.
    - Water attracties hebben ze ook al voldoende
    - Attractie met filmprojectie... Seriously?
    - Valtoren, die mag er ook nog komen maar dan anders dan Screaming Eagle of Dalton Terror natuurlijk.
    - Interactieve shooter, ik ben nog altijd tevreden met El Paso
    - Een simulator... Seriously?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #4

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    - Rollercoasters zonder looping staan er al genoeg, tenzij hier een spectaculaire mee bedoelen in het genre van Taron en dergelijke.
    - Water attracties hebben ze ook al voldoende
    - Attractie met filmprojectie... Seriously?
    - Valtoren, die mag er ook nog komen maar dan anders dan Screaming Eagle of Dalton Terror natuurlijk.
    - Interactieve shooter, ik ben nog altijd tevreden met El Paso
    - Een simulator... Seriously?
    U neemt de woorden uit mijn mond!

    Ben zelf voor het puntje "Andere?" gegaan. Ben zelf een voorstander van een looping coaster maar dan zonder launch. Een klassieke lift hill mag dan saai klinken. Het zorgt wel voor een bepaalde spanningsopbouw en niet elke nieuwe achtbaan moet gelanceerd worden naar mijn mening. In een ander topic had ik al geopteerd voor een nieuwe Vekoma looping coaster.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  5. #5

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Ik heb gekozen voor launchcoaster met looping op voorwaarde dat het Mack of Vekoma is. Liefst zie ik een extreme spinning van Mack komen, zoals in Silver Dollar City. Hij ziet er echt heel leuk uit en de karretjes worden prachtig. Het park mist nog een GOEDE loopingcoaster, want Typhoon is gewoonweg slecht. Enkele knikken op een achtbaan zijn wel leuk, ze zorgen voor een beetje fun, maar op Typhoon heb je in elk klein bochtje een knik. En die veel te zwaar gebankte bochten zijn ook gewoon niet fijn.

  6. #6

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Ik heb gekozen voor een interactieve shooter, gewoon omdat ik de andere opties niet direct zie gebouwd worden. BJL heeft al 6 achtbanen en 3 waterattracties. Het enige waar ik echt op hoop is dat ze, als ze een nieuwe attractie neerzetten, ze gaan voor een attractie met heel goede aantrekkingskracht én grote herhalingswaarde, iets wat je momenteel van geen enkele attractie in het park kan zeggen, ook al zijn er een paar unieke attracties...

  7. #7

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    BJL heeft al 6 achtbanen en 3 waterattracties.
    7 achtbanen en mits je alles meetelt ook 5 waterattracties
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #8

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    7 achtbanen en mits je alles meetelt ook 5 waterattracties
    Ik moet precies dringend leren tellen , maar jouw aantallen maken mijn uitleg alleen nog maar sterker

  9. #9

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Gekozen voor de valtoren. Een versie zoals in Fraispertius City met 4 verschillende standen mag er zeker wel komen.
    Of een ROTO-drop zoals in Movie Park mag er ook wel komen. Vereiste is wel dat de valtoren spectaculairder is dan de valtorens die hier al in de buurt staan (Dalton Terror, Screaming Eagle)

    Een launchcoaster met inversie mag er ook komen. Al hoop ik niet op een shuttle model of een meermaalse lancering. Voor mij mag het ook gerust eentje zijn met traditionele kettinglift en daarna enkele goede elementen zijn.
    Als het één zonder inversie is hoop ik toch op een kwaliteitsvolle rit: Alpina Blitz uit Nigloland is een goed voorbeeld daarvan.

  10. #10

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Taron vind ik persoonlijk de beste achtbaan die ik ken, en heeft geen looping. Dus daarom koos ik voor "Een rollercoaster zonder looping" maar voor mij mag dat dan wel een multi launch zijn waar je net zoals Taron half weg nog eens gekatapulteerd wordt. Dit zou echt uniek zijn in de Benelux, en als ze zo een project klaar krijgen hun met één klap terug op de kaart zetten.

  11. #11

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Ik vind het kiezen tussen wel of geen inversies vrij lastig, al zijn mijn favoriete banen telkens zonder. Dan denk ik aan GeForce, Goliath, TAron. Maar als ik dan verder ga in het rijtje komen Nemesis, Monster, Smiler, Karacho aan de beurt.

  12. #12

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Vreemd dat je hier moet kiezen uit inversies + lancering ofwel geen een van de twee. Ik zou stemmen op de lanceerachtbaan zonder inversies mocht die ertussen staan, maar helaas. Als ik denk welke attractie best in het park zou passen ben ik dan weer geneigd om op de valtoren te stemmen, maar ik vraag me af of ze dan niet weer gezeik met de buren gaan krijgen. Tenzij ze er een zetten die maar 20 meter hoog is natuurlijk.

  13. #13

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Ik heb gestemd op een rollercoaster zonder looping. Enerzijds vind ik dit nogal riskant, omdat het park dit zou kunnen lezen als 'de zoveelste familiale achtbaan', maar wat ik eigenlijk bedoel is een wereldbaan zonder inversies maar met veel airtime. Nu, ik weet dat Bobbejaanland dit niet zal krijgen dus heb ik in de échte enquette gestemd op 'achtbaan met raketstart en looping', wat ik nog wel zie gebeuren. Het lijkt me na de zusterparken wel erg waarschijnlijk dat ze weer voor een heen en weer-launch gaan, en dat zou ik wel jammer vinden... Liever in één keer goed doortrekken.

    Enkele leuke thrillrides zouden ook al mooi meegenomen zijn voor Bobbejaanland.

  14. #14

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Launch-coaster met looping ... het wordt toch geen tweedehandse (Kanonen)?

  15. #15

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Launch-coaster met looping ... het wordt toch geen tweedehandse (Kanonen)?
    DAt zou ik nog wel leuk vinden, is die baan gered en heeft Bbj er toch een topper mee.

  16. #16

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    DAt zou ik nog wel leuk vinden, is die baan gered en heeft Bbj er toch een topper mee.
    Nee joh, die rit is uit voor je het weet, al is er wel leuk bochtenwerk en werd er Phantasiaans creatief omgegaan met de zeer beperkte ruimte. Tante Rita en Desert Race vind ik veel minder.

  17. #17

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    DAt zou ik nog wel leuk vinden, is die baan gered en heeft Bbj er toch een topper mee.
    Dat zou ik ook inderdaad nog zo slecht niet vinden voor Bobbejaanland, 't mag langer hé maar ik zie die er nog wel passen...

  18. #18

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Psychologisch kunnen we één en ander zeggen over de keuzemogelijkheden:


    1 Nieuwe waterattractie
    2 Attractie met filmprojectie
    3 Rollercoaster met looping die gelanceerd wordt als een raket
    4 Een rollercoaster zonder looping
    5 Een valtoren
    6 Een interactieve shooting
    7 Een simulator
    8 Andere?


    Bij 1 blijft de invulling van 'waterattractie' vrij onduidelijk. Door de onduidelijkheid bij de respondenten gaan ze bijgevolg deze keuze niet aanduiden.

    2 idem aan 1. Door de onduidelijkheid gaan respondenten deze keuze ook niet kiezen. Bovendien gaan ze er op rekenen dat iedereen wel weet dat The Forbidden Caves ook een attractie is met filmprojecties.

    3 Zo duidelijk en 'sexy' omschreven dat velen deze optie zullen aanduiden. Deze keuze zal het hoogstwaarschijnlijk worden. 'Als een raket' roept bij vele mensen nieuwsgierigheid op => mensen kiezen sneller voor deze optie.

    4 Doordat deze onder de andere keuze staat, is deze keuze ondergeschikt aan de keuze daarboven. Hij wordt als het ware overschaduwd door een impressionante andere afbeelding. 'Zonder' is ook negatief, iets wat we met een pretpark niet willen. Iedereen wilt een 'rollercoaster met vele bochten en heuvels', maar niemand wilt een achtbaan zonder looping.

    5 Door de lange lijst gaan mensen minder oplettend zijn naar de overige keuzemogelijkheden. Een valtoren is dan wel duidelijk, toch zijn er misschien mensen die niet weten wat dit is en toch dan maar voor een vertrouwde rollercoaster kiezen.

    6 Idem voor 5 en 7. Lijst is al lang, mensen gaan niet tot het einde dit lezen.

    7 Niemand gaat voor eenzelfde attractie als nu willen kiezen. Zie Facebookreacties en recensies.

    8 De respondent is te lui om dit in te vullen. Lage input van respondenten maakt deze waarde onwaar.

    Conclusie:De enquête zorgt er voor dat er van de vele opties, bijna altijd gaat gekozen worden voor de rollercoaster met lancering en looping. Ik weet niet of er een foto bij stond, maar dat kan ook nog een invloed hebben op je keuze.
    Persoonlijk denk ik dat de keuze dus al vast staat. Het zal een gelanceerde loopingachtbaan worden op of langsheen het meer, zoals Roland Kleve ooit zij dat het meer een enorm potentieel heeft.

  19. #19

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Ik heb gekozen zonder looping. Een mooie GCI, Intamin of Gravity Group Woodie achteraan het Cowboydorp met de allures van Troy, Wodan of El Toro zouden mij direct leiden naar het park. Ik vind dat het cowboy-thema al jaar en dag schreeuwt voor de toevoeging van een houten achtbaan. Uniek? Zeker niet. Mogelijk publiekslieveling? Zeker wel! De Benelux heeft nog steeds te weinig woodies naar mijn mening (nooit genoeg), waardoor recordjes halen in onze bescheiden regio en onder die categorie nog steeds 'poepsimpel' is. Ik zeg: doen! En laten wij eerlijk zijn: Bobbejaanland heeft dringend nood aan een baan die een statement maakt naar de buitenwereld toe (tegenwoordig lukt dat kennelijk goed door de toevoeging van zowel nonsens als effectieve records te plakken tegen je nieuwigheid). Hoogste, snelste of eerste woodie met een inversie in de Benelux? Ik zeg: winning combination!

    Maar ik denk dat wij eerder de gelanceerde achtbaan met inversies mogen verwachten, kijkend naar de ontwikkelingen in de andere PA-parken. Ik zou het ergens jammer vinden, want de laatste nieuwigheden zijn praktisch allemaal van hetzelfde hout gesneden (get it?), waardoor het 'unieke' van een lancering al lang vervlogen is. En als ze dan opteren voor een lancering, liefst een krachtig dingetje zoals Anubis ipv al de multi-lanceringen van tegenwoordig die de kracht uit dergelijk element wegzuigt...

  20. #20

    Re: [Poll] Welke nieuwe attractie moet Bobbejaanland plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Ik heb gekozen zonder looping. Een mooie GCI, Intamin of Gravity Group Woodie achteraan het Cowboydorp met de allures van Troy, Wodan of El Toro zouden mij direct leiden naar het park. Ik vind dat het cowboy-thema al jaar en dag schreeuwt voor de toevoeging van een houten achtbaan. Uniek? Zeker niet. Mogelijk publiekslieveling? Zeker wel! De Benelux heeft nog steeds te weinig woodies naar mijn mening (nooit genoeg), waardoor recordjes halen in onze bescheiden regio en onder die categorie nog steeds 'poepsimpel' is. Ik zeg: doen! En laten wij eerlijk zijn: Bobbejaanland heeft dringend nood aan een baan die een statement maakt naar de buitenwereld toe (tegenwoordig lukt dat kennelijk goed door de toevoeging van zowel nonsens als effectieve records te plakken tegen je nieuwigheid). Hoogste, snelste of eerste woodie met een inversie in de Benelux? Ik zeg: winning combination!

    Maar ik denk dat wij eerder de gelanceerde achtbaan met inversies mogen verwachten, kijkend naar de ontwikkelingen in de andere PA-parken. Ik zou het ergens jammer vinden, want de laatste nieuwigheden zijn praktisch allemaal van hetzelfde hout gesneden (get it?), waardoor het 'unieke' van een lancering al lang vervlogen is. En als ze dan opteren voor een lancering, liefst een krachtig dingetje zoals Anubis ipv al de multi-lanceringen van tegenwoordig die de kracht uit dergelijk element wegzuigt...
    Bijvoorbeeld: https://rcdb.com/12392.htm
    Dan is alleen Plopsa nog de enige zonder een shuttle coaster En daar hebben ze ondertussen al een houten achtbaan
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •