X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41
  1. #21

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Nieuwe concepts:





















    Foto's: parksmania.it

  2. #22

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Op het eerste zicht zien deze er best knap uit. Ik denk dat het wel een mooi themadeel kan worden.

  3. #23

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Heel wat footers werden reeds gestort:



    Bron: https://www.facebook.com/mirabilandiaforever

  4. #24

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    De nieuwe zone vanuit de lucht bekeken.





    Bron: https://www.facebook.com/mirabilandiafanpage/

  5. #25

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Lijkt het maar zo, of zijn die footers echt enorm voor een baan met relatief kleine track?

  6. #26

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Vandaag werden op de IAAPA beurs, de treintjes van de nieuwe Maurer coaster getoond:





    Dit en meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

    Met dank aan Rudy Dierick

  7. #27

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Is dat prototype ervan in Duitsland al open trouwens?

  8. #28

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
    Is dat prototype ervan in Duitsland al open trouwens?
    Jep, in Skyline Park. Onlangs gedaan, tof ding, maar enorm slechte capaciteit.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #29

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Ik moet zeggen dat die dingen goed zitten. Comfort is beduidend hoger dan bij de Vekoma Motorbike. Je hebt ook wel nog een beetje het gevoel van op een motor te zitten qua zithouding. Echter is dat bakje enorm groot en lomp, dus wellicht is een Jet-Ski of Quad thema passender ervoor. Daarnaast zit je vast met een gewone gordel wat betekent dat je toch beduidend minder (extreme) elementen ermee kunt maken dan de Vekoma versie.

  10. #30

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    De opbouw is van start gegaan:



    Bron: Facebook Mirabilandia

  11. #31

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster


  12. #32

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    De achtbanen in het nieuw op te bouwen gebied "Ducati World" zijn reeds voor ongeveer de helft opgebouwd:













    Foto's: https://www.facebook.com/mirabilandiaforever/

  13. #33

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    De 2 nieuwe Maurer achtbanen in het Italiaanse Mirabilandia naderen hun voltooiing:



    Foto: Facebook Mirabilandia

  14. #34

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Een hartvormige spaghetti van achtbaantrack:



    Bron: https://www.facebook.com/mirabilandia/

  15. #35

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Wow, dat ziet er eigenlijk wel enorm mooi en leuk uit! Benieuwd naar de effectieve ervaring...

  16. #36

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    De baan ziet er in elk geval (veel) Groter uit dan verwacht.

    Nu benieuwd naar de theming.

  17. #37

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Effe het stof van dit belegen topic wegblazen.

    Mirabilandia zal in alle waarschijnlijkheid op 20 juni 2020 openen. Nauwelijks drie dagen voor de park-opening zie ik geen mogelijkheid hoe houders van een Mira-abo online een bezoekdatum kunnen reserveren, laat staan of en hoe dat kan met een bevriend abo. Concurrent Gardaland is op dat gebied stukken duidelijker. VIP-tickets met de voordring-pass biedt Mirabilandia wel nog aan in tijden van soc. dist.

    Mirabeach blijft heel het jaar 2020 dicht. Dit zou volgens het park "te veel extra inspanning vergen en die wil men liever in het hoofdpark investeren." Blijven (voorlopig) ook dicht: de indoor-attractie Reset, de monorail en ... Desmo Race! Dat capaciteitsarme onding opende vorig seizoen met serieuze vertraging en gaf er al gauw de brui aan. Je zou toch denken dat ze sinds vorige nazomer tijd genoeg hadden voor onderzoek en herstel. Niet dus. Wacht Desmo Race hetzelfde roemloze lot als z'n proto-voorganger in Skyline Park? Op het kinderkerkhof van recente achtbanen ligt er nog eentje, die ik in m'n enige twee parkbezoeken telkens SBNO heb mogen aanschouwen: G-Force uit Drayton.

    Ja, ik heb al aardige Maurers bereden in o.a. Drievliet, Magicland, PHL, PdA Madrid, Alton, Skyline en zelfs in DL Studios. Wiener Prater en Bayern Park had ik in een normaal 2020 aan dit lijstje kunnen toevoegen. Ook hun valtorens vond ik OK zonder meer. En nee, ik wens niemand een faillissement of werkloosheid toe. Maar het zou me toch verbazen indien dit bedrijf nog veel bestellingen uit de leisure industry gaat binnenkrijgen. De constructeur zou het uitblijven van aanbestedingen dan imago-schade-beperkend kunnen toeschrijven aan corona. "Van die boer geen eieren meer" luidt een agrarische wijsheid die voor mijn part mag doordringen in de hoofden van veel park-bestuurders.

  18. #38

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Als je ziet dat ze na 2015 nog maar 4 banen gebouwd hebben, waarvan 2 'Spike' modellen die dus niet echt goed draaien, dan ziet het er inderdaad op het eerste zicht niet heel goed uit voor Maurer.

    Ik hoop echter wel dat dit niet het einde van Maurer betekent. Om te beginnen vind ik hun Spinning Coasters echt heel goed, maar met Shock en Freischütz bewezen ze ook andere coasters te kunnen bouwen die echt top zijn. Volgens mij zitten ze ook in het goedkopere segment qua achtbaanbouwers en doen ze het daarin goed. Persoonlijk zou ik het dus wel echt een gemis vinden als ze zouden verdwijnen.

  19. #39

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Inderdaad. Maurer kan zeker toppers zetten. Spinners zijn nu wat uit de tijd en ik denk dat de X-Car banen toch een stukje capaciteit en comfort missen.

    Voor wat betreft de spike coaster in Skiline Park: Die wordt nu nog gebruikt voor tests om het systeem beter te krijgen. Ik hoop dat dit lukt, dan kunnen ze die kennis toepassen bij Mira, maar wellicht dat de baan in Skyline Park dan uiteindelijk ook weer terug open gaat voor publiek. Het concept vind ik in elk geval best leuk, dus het zou mooi zijn als ze er in slagen dit goed werkend te krijgen.

  20. #40

    Re: [Mirabilandia] 2019: Ducati themagebied met motocoaster

    Heb een tijdje geleden gelezen dat Maurer zijn pretparkactiviteiten ging afbouwen en zich meer op staalverwerking ging richten. Een aantal van hun modellen leveren ze ook niet meer (X-car, Skywheel,...). Hun torens kon ik erg waarderen en ze hebben een paar fantastische spinning coasters neergezet, maar voor de rest hebben ze de laatste jaren niet veel soeps meer neergezet.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •