Gisteren bereikte ons het nieuws dat de stekker wordt getrokken uit het project Nature Wonder World.
Omdat we dit project van nabij opvolgden en we graag een reactie wensten van Jean Gelissen en Sjaak de Zeeuw heeft het tot nu geduurd alvorens we er kunnen over berichten. Maar nu dus online ons artikel over dit dramatisch einde van een mooie droom voor zowel hen, als voor ons als pretparkliefhebbers.

Het fijne ervan zullen we natuurlijk nooit weten. Was de business case nu sluitend, en was het gros van financiering al gevonden voor wat betreft de injectie vanuit de private sector en gebruikt men nu de lokale politieke instabiliteit als smoes om het project te stoppen? Of is dit, zoals zo vaak, wel degelijk het gevolg van politieke spelletjes, besluiteloosheid, slecht bestuur en noem maar op? Alleszins vind ik persoonlijk het echt wel doodzonde dat dit project niet doorgaat. Ik was er echt fan van en zag het graag komen. Bovendien geloof ik echt wel in Jean Gelissen als ondernemer. Hij heeft zich al ruimschoots bewezen met z'n verschillende bedrijven onder de Gelissen Group.

Hoewel de verdere ontwikkeling van Toverland nooit verward mocht worden met dit project, aangezien er voor NWW geen beroep zou gedaan worden op kapitaal van/voor Toverland, wordt nu toch wel aangegeven dat Jean en ook de provincie hun pijlen gaan richten op de verdere, snellere doorontwikkeling van dit park. Wellicht kunnen ze nu de financiële bronnen die ze al wel overtuigd hadden nu gaan proberen aan te boren om te investeren in TVL. Dat zou natuurlijk wel een goede zaak zijn dan.