X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Op zijn website heeft Gardaland al wat nieuwigheden bekendgemaakt voor het komende seizoen. Er komt een nieuwe 4D-ervaring bij Time Voyagers, een slotshow in de zomer en extra openingsdagen. Het meest in het oog springende is de restyling van I Corsari, de piratendarkride van het park. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken: enerzijds is het heel mooi nieuws dat het park geld wil steken in deze fantastische attractie. Anderzijds klinkt "restyling" nogal drastisch en hoop ik dat de renovatie gebeurt met respect voor het origineel. Wat mij betreft is I Corsari namelijk gemakkelijk een van de top 3-darkrides van Europa en ik zou graag hebben dat dat zo blijft...

    Wat niet op de website vermeld wordt, maar wat er blijkbaar ook zit aan te komen, is een Peppa Pig Land. Na Paultons Park en Leolandia (ook in Italië!) zou Gardaland ook zijn eigen themagebied krijgen rond dit varkentje. Deze aankondiging zou namelijk al in het park te vinden zijn:


    (Bron: GARDALAND PARK - FAN PAGE).

    Na het Kung Fu Panda-gebied van een paar jaar terug, vind ik het spijtig dat Gardaland weer voor IP kiest in plaats van een origineel thema - iets wat Merlin de laatste tijd steeds vaker lijkt te doen.

  2. #2

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Ik hoop dat Merlin niet aan de rechten van Peppa Pig voor Britse themaparken kan, want één van de grootste redenen dat Paultons Park het zo goed doet in de UK waar velen daar ten onder gaan tegenover Merlin is hun Peppa Pig-gebied. Wat mij betreft is Merlin al een tikkeltje te groot geworden...

    Over deze toevoegingen kan ik weinig enthousiast worden. Wat was er mis met I Corsari? Waarom niet die afschuwelijke SLC aanpakken?

  3. #3

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    hmm.. ik hoop niet dat ze zoiets gaan doen als bij die egyptische darkride. Zoals in de openingspost al gezegd zou ook ik een renovatie wel zien zitten, maar een re-styling toch eerder niet.. al kan de roltrap bij de uitgang die zeker gebruiken. Verder mogen ze de boten los koppelen van elkaar. Voor de rest: prima zoals de baan is.

    Gezien ze wel nog diverse andere projecten hebben denk ik dan weer niet dat er heel veel geld over blijft om iets aan iCosari te doen.

  4. #4

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik hoop dat Merlin niet aan de rechten van Peppa Pig voor Britse themaparken kan, want één van de grootste redenen dat Paultons Park het zo goed doet in de UK waar velen daar ten onder gaan tegenover Merlin is hun Peppa Pig-gebied. Wat mij betreft is Merlin al een tikkeltje te groot geworden...

    Over deze toevoegingen kan ik weinig enthousiast worden. Wat was er mis met I Corsari? Waarom niet die afschuwelijke SLC aanpakken?
    Merlin mag de figuur wereldwijd gebruiken, behalve in het Verenigd Koninkrijk. De groep wil met deze licentie niet alleen themagebieden bouwen, maar ook stand alone-attracties. Ik ben benieuwd .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  5. #5

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Op de website van Gardaland is nu dit te vinden:



    Er worden drie nieuwe attracties beloofd, die volgens mij dus allemaal op deze afbeelding terug te vinden zijn. Niets wereldschokkends dus, en ik vind het er eerlijk gezegd maar heel pover uitzien.
    Laatst gewijzigd door Putoor; 05-02-18 om 19:38.

  6. #6

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Zeg niet langer 'I Corsari', maar zeg 'I Corsari - La Vendetta del Fantasma', oftewel iets als 'De Piraten - De Wraak van de Geest'.



    De toevoeging van video mapping en nieuwe muziek en audio klinkt wel positief en ik vermoed dat we nog veel van de prachtige darkride van weleer zullen terugzien in de vernieuwde attractie.

    En hier nog een overzichtskaartje van het nieuwe Peppa Pig Land:


    (Bron: Facebookpagina Gardaland)

  7. #7

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Op de Facebookpagina van Gardaland is wat extra info te vinden over de vernieuwde I Corsari (link).

    Wat mij toch wat zorgen baart, is volgende zin:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gardaland
    Attraverso l’impiego del video-mapping 3D sarai coinvolto in prima persona in un’entusiasmante avventura, assisterai a duelli e attraverserai mondi sotterranei pieni di creature soprannaturali, villaggi e galeoni abbandonati.
    Google Translate maakt er dit van:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Google Translate
    Door het gebruik van 3D-videomapping ben je persoonlijk betrokken bij een spannend avontuur, je zult duels zien en je zult ondergrondse werelden oversteken vol met bovennatuurlijke wezens, verlaten dorpen en galjoenen.
    "Verlaten dorpen en galjoenen": betekent dit het verdwijnen van de (alle?) animatronics? Dat zou een bijzonder povere zet van Gardaland zijn en een enorme verarming betekenen van één van de allerbeste darkrides van Europa. I Corsari is echter een darkride die ook zeker opvalt door de prachtige decors, maar zonder animatronics hou ik mijn hart vast voor wat er nog over zal blijven van deze klassieker.

  8. #8

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Ik lees hier net dat Sequoia Adventure van de Gardaland's website verdwenen is.
    Het ziet er naar uit dat Gardaland het voortaan met een achtbaan minder zal doen.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  9. #9

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Ik zal hem niet missen, maar het zou me ook niet verbazen mochten we hem binnenkort in een Oost-Europees park zien opduiken!

  10. #10

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Ik heb me kapot gelachen in dat ding, maar echt comfortabel was ze niet.

  11. #11

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Ik zou het jammer vinden als de baan weg is. Zo'n maf en apart geval sloeg ik nooit over. Geen last van comfort, maar ik steunde dan ook volstrekt niet op de schouderbeugels.

  12. #12

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    Sequoia Adventure zou niet definitief verdwijnen... Er blijken plannen te bestaan om de rit nog attractiever te maken: link. Hoe lang we moeten wachten op een heropening, is nog niet bekend.

  13. #13

    Re: [Gardaland] 2018 - (o.a.) Restyling I Corsari en Peppa Pig Land

    attractiever... er wordt een restaurant met terassen op 3 niveaus rond gebouwd?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •