X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32
  1. #21

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Alle waterattracties zijn gepasseerd si. Al meer nieuws over de thrill/family/kiddie rides?
    Zoals eerder vermeld zullen er drie rondes zijn. Je kiest telkens één Thrillride en drie familieattracties. Omdat je vier keuzes in één moet maken krijgt iedereen 48 u. de tijd. Je kan tot 72u. tijd krijgen indien nodig. Hoe je het verschil tussen beide types bepaalt en en andere onduidelijkheden staat in dit topic al vermeld, maar ik plaats het hier nog eens.

    'Tijdens de laatste drie rondes moet je twaalf attracties kiezen, drie thrillrides en zes kinder/familie attracties. In één ronde moet je één thrillride kiezen en drie kinder/familie attracties. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen kinder en familie attracties.
    Soms kan het ook onduidelijk zijn als een attractie nu een kinderattractie of een thrillride is. Hierbij moet je als de attractie in de parkgids staat eens kijken waar hij in deze lijst staat. Staat de attractie niet in de parkgids en twijfel je nog, stuur dan gewoon een PM.

    Er zouden ook nog onduidelijkheden kunnen ontstaan als een attractie nu al dan niet een darkride of familieattractie is. Een oldtimer rit of een boottochtje (buiten) is een familie attractie. Zodra de ride zich (voornamelijk) in een gebouw afspeelt is het een darkride.

    Watercoasters, suppersplash attracties... zouden ook voor problemen kunnen zorgen. Hierbij maak je het best gebruik van https://rcdb.com/.
    Sommige Supersplash attracties van Mack staan niet op RCDB. De supersplash in Plopsa bv. telt ook als een achtbaan.

    Het verschil tussen darkrides en waterattracties is een laatste probleem. Hierbij is er geen site... te gebruiken om het verschil te bepalen. Om dit te bepalen moet je op één vraag kunnen beantwoorden: Is deze attractie nu gemaakt met het idee dat het doel van deze attractie mensen nat maken is doormiddel van een splash, watereffecten... of mensen een verhaal vertellen doormiddel van splash, watereffecten...(waarbij de bezoekers niet nat worden).

    Attracties zoals Tutuki Splash in Port Aventura, Supersplash in Plopsaland en Radja River in Walibi behoren tot de eerste categorie. Maar attracties zoals het Bos van Plop en Pirates in DLP behoren tot de tweede categorie. Er zijn duidelijk watereffecten en zelf een splash aanwezig. Maar niet met het doel de bezoeker nat te maken.'

    Indien er nog onduidelijkheden zijn? Stel je vraag gerust!
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 11-01-18 om 08:28.

  2. #22

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Tijdens de laatste drie rondes moet je negen attracties kiezen, drie thrillrides en zes kinder/familie attracties. In één ronde moet je één thrillride kiezen en drie kinder/familie attracties.
    Als je in 1 ronde 1 thrill en 3 kinder/familie moet kiezen en dat voor 3 rondes kom ik op 3 thrill en 9 kinder/fam. en dus in totaal 12 attracties en niet 9. Of zit er een foutje in mijn redenering?

  3. #23

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Als je in 1 ronde 1 thrill en 3 kinder/familie moet kiezen en dat voor 3 rondes kom ik op 3 thrill en 9 kinder/fam. en dus in totaal 12 attracties en niet 9. Of zit er een foutje in mijn redenering?
    Neen, ik begrijp het ook niet volgens mij moet Nielsje zich één van de twee keren vergist hebben, maar het is dan nog de vraag welke keer...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #24

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Neen, ik begrijp het ook niet volgens mij moet Nielsje zich één van de twee keren vergist hebben, maar het is dan nog de vraag welke keer...
    Ik bedoelde dat je twaalf attracties moet kiezen in totaal. Mijn excuses als dit voor veel onduidelijkheid heeft gezorgd, een dom rekenfoutje kan altijd gebeuren.

  5. #25

    Re: The build your own theme park contest

    Ter info, ik zal offline zijn van 3 februari tot en met 17 dus ik zal al een beetje mijn pleidooi voor mijn pretpark voorbereiden in de hoop dat bepaalde attracties bij mij zullen zitten, haha

    Daarbij een vraagje:
    - Van de bestaande attracties die je gekozen hebt, in welke mate mag je die aanpassen voor het Eigen park? Enkel een ander kleur? Ander thema? Helemaal niks?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #26

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Ter info, ik zal offline zijn van 3 februari tot en met 17 dus ik zal al een beetje mijn pleidooi voor mijn pretpark voorbereiden in de hoop dat bepaalde attracties bij mij zullen zitten, haha

    Daarbij een vraagje:
    - Van de bestaande attracties die je gekozen hebt, in welke mate mag je die aanpassen voor het Eigen park? Enkel een ander kleur? Ander thema? Helemaal niks?
    Geen probleem dat je afwezig zal zijn.
    En ik zou het liefst hebben dat je eigenlijk niets zou veranderen aan de attracties, een nieuw kleurtje van een baan zonder theming is geen probleem, maar een nieuw thema of als een attractie geen thema heeft dat je het wel één heeft zie ik liefst gebeuren. Andere kleine wijzigingen mogen wel.

    Ook zou het wel leuk zijn als je sommige attracties die niet in het Engels of Nederlands zijn een naam geeft in één van deze twee talen of een geheel nieuwe naam, maar dit is zeker niet verplicht.

  7. #27

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    En ik zou het liefst hebben dat je eigenlijk niets zou veranderen aan de attracties, een nieuw kleurtje van een baan zonder theming is geen probleem, maar een nieuw thema of als een attractie geen thema heeft dat je het wel één heeft zie ik liefst gebeuren. Andere kleine wijzigingen mogen wel.
    Liefst niet gebeuren dus?

    Maar voor mij gelijk hoor, was gewoon om te weten. Dus ander kleur van de baan mag wel en eventueel een nieuwe naam indien niet Engels of Nederlands. Cv

    Btw, maak je dan je keuze Nielsje?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  8. #28

    Re: The build your own theme park contest

    Nog een vraagje, in welke categorie zet je een madhouse? Telt deze als familieattractie of niet? Want afhankelijk van hoe je het bekijkt, is het niet echt een dark ride...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #29

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Nog een vraagje, in welke categorie zet je een madhouse? Telt deze als familieattractie of niet? Want afhankelijk van hoe je het bekijkt, is het niet echt een dark ride...
    Een madhoude is eigenlijk een familieattractie, een Simulator behoort ook tot deze categorie. Maar plaats niet teveel van deze attracties in je park, maar ook een aantal klassieke attracties.

  10. #30

    Re: The build your own theme park contest

    We zijn nu aangekomen aan de laats ronde, binnen enkele dagen zijn alle parken compleet. Zoals eerder vermeld zal iedereen die meedeed een kleine presentatie moeten maken voor zijn parkje. Je verzint ook een naam voor je park en indien je zeer creatief bent kan je ook een logo maken, maar dit is vrijblijvend te kiezen. Iedereen krijgt 14 dagen de tijd vanaf de laatste keuze om zijn presentatie in het andere topic te plaatsen.
    Je presentatie bevat: Een korte uitleg over je park, je vertelt ook hoe je attracties in je park passen in een paar zinnen per attractie. Ook zou ik graag hebben dat iedereen ook van elke attracties een foto en eventueel een filmpje plaatst.

    Daarna wordt er gestemd. Iedereen op het forum met minimum 20 Posts stuurt een PM naar mij waarin hij zijn/haar punten heeft.

    De puntenverdeling:
    Eerste: 10 punten
    Tweede: 6 punten
    Derde: 3 punten
    Vierde: 1 punt

    Ook geef je twee extra punten aan degene die de leukste, mooiste... naam heeft bedacht voor zijn park volgens jou.

    Alvast veel succes en alle deelnemers met de presentaties.
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 30-01-18 om 15:48.

  11. #31

    Re: The build your own theme park contest

    Nathan G heeft nog 24 u. De tijd om zijn keuze te maken. Anders is zijn beurt gedaan. Deze kan hij achteraf niet meer goedmaken. Dus heeft hij vier attracties minder in zijn park.

  12. #32

    Re: The build your own theme park contest

    Hoewel dit spel al een tijdje gaande is snap ik nog steeds de opzet niet helemaal...
    Is het de bedoeling dat je voor je eigen park een selectie maakt uit de attracties die door de verschillende deelnemers zijn gekozen?
    Ik denk trouwens dat een provisorisch schetsje van de plattegrond van de nieuw samengestelde parken ook best interessant zou zijn om ze te vergelijken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •