X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32
  1. #1

    The build your own theme park contest

    Ik had het idee om een groot spel te beginnen op dit forum. Het is gebaseerd op een spel op een ander forum, maar ik heb het wel aangepast zodat het geen plagiaat is.

    ‘The build your own theme park contest’ is zoals je al kan horen aan dee titel een wedstrijd waarin je je eigen park mag samenstellen. In dit park mag je de attracties plaatsen die jij wil. Maar om deze te kiezen spelen we een spel: je park mag bestaan uit vijf achtbanen (waarvan twee die ook geschikt zijn voor de hele familie (dus geen junior coasters, maar bv. Een mijntrein, woodie...)), drie waterattracties, drie thrillrides, 1 darkride en kinder/familie attracties.

    Het spel zal bestaan uit vijf ronden waarin de achtbanen worden gekozen, drie waarin de waterattracties worden gekozen, één waarin de darkride wordt gekozen en 3 waarin de andere attracties worden gekozen (één thrillride en drie kinderattracties per beurt). Hoe dit zal straks duidelijk worden.

    Nadat alle attracties gekozen zijn krijgt iedereen 7 dagen de tijd om een naam te bedenken en een leuke presentatie te maken over je park. De presentatie bestaat uit een foto van elke attractie en een stukje tekst waarin je uitlegt hoe deze attractie in je park past. Een filmpje is ook altijd mooi meegenoemen.
    Als dit gebeurd is zal iedereen kunnen stemmen, dit doe je door een bericht te sturen naar mij. De puntenverdeling hangt af van het aantal deelnemers, dit zal later nog beslist worden.

    Iedereen die wil deelnemen plaats dit in dit topic, nadien zal er eerlijk een lijst worden gemaakt van iedereen die meedoet in de volgorde die gespeelt wordt.

    De eerste die het spel mag beginnen is logischerwijs de eerste die op de lijst staat, wanneer deze persoon een attractie heeft gekozen mag de volgende zijn keuze maken. Wanneer de persoon die moet kiezen geen keuze heeft gemaakt na 24u nadat het zijn beurt was. Wanneer dit driemaal gebeurt zal deze speler uit het spel liggen. Niet gebruikte beurten kan je in verdere rondes opnieuw gebruiken. Wanneer de deadline van 24u niet mogelijk is voor een bepaalde persoon, kan ik zijn beurt verlengen tot 48u. (Dit geldt alleen als je mij een bericht stuurt!)

    Nadat een bepaalde ronde is afgelopen zullen de eerste drie op de lijst achteraan de lijst worden geplaatst. Dus d.w.z. dat als speler Jeff in de eerste ronde derde was, hij laatste is in de tweede ronde en dat speler jan als hij vijfde is in de eerste rond, hij tweede zal zijn in de tweede ronde.

    In de post waarin je je attracties kiest vermeld je de naam van deze attracties, het park waarin hij staat als niet iedereen deze attracties kent, eventueel een afbeelding ervan of een filmpje en een linkje naar rcdb (rollercoasterdatabase) in het geval het een coaster is.

    De attracties die je kiest moet momenteel operationeel zijn. Gesloopte en verplaatste attracties kan je niet kiezen. Attracties die momenteel buiten gebruik zijn, maar in de voorbije twee maanden nog gewerkt hebben mag je ook kiezen. Als dit het geval is, gelieve dit te vermelden.

    Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

    Je kan je inschrijven tot 22 december 12:00 uur. De lijst wordt dan die dag bekend gemaakt of eventueel de volgende dag. Het spel start zodra de lijst online staat.
    Er zal een nieuw topic geopend worden waarin het spel gespeeld wordt. Vragen, opmerkingen etc. worden in dit topic geplaatst.


    Deelnemers:
    1.Coasterfrenzy
    2.Nathan G
    3.Griffonofnemesis
    4.PyongWon
    5.Nielsje
    6.
    7.
    ....
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 27-12-17 om 10:57.

  2. #2

    Re: The build your own theme park contest

    We hebben nog eens zoiets gehad, maar toen enkel met achtbanen. Was wel grappig, ik doe dan ook weer mee

  3. #3

    Re: The build your own theme park contest

    Klinkt best moeilijk, maar wel leuk, dus ik doe mee

    Al meteen enkele vraagjes: als ik een achtbaan of andere attractie kies, is dat dan inclusief theming etc?
    En als ik een naam moet bedenken, veronderstel ik dat dat een naam voor het park is? Niet voor de attracties?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: The build your own theme park contest

    Dankjewel voor de inschrijvingen, de theming krijg je er gratis bij en de naam is uiteraard alleen voor het park.

  5. #5

    Re: The build your own theme park contest

    Ik zal ook meedoen
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: The build your own theme park contest

    ok, ik doe mee; Ik hoop dat de ik deadline's haal ;-)

  7. #7

    Re: The build your own theme park contest

    PyongWon heeft zijn eerste beurt al gemist. Het is nu aan de volgende die tijd heeft tot morgen 11:20 om een keuze te maken.

  8. #8

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    PyongWon heeft zijn eerste beurt al gemist. Het is nu aan de volgende die tijd heeft tot morgen 11:20 om een keuze te maken.
    Oeps... Drukke dagen achter de rug ...

  9. #9

    Re: The build your own theme park contest

    Ik wil me niet al te veel moeien met dit spel enzo, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de 24u deadline's wel een beetje streng zijn gezien dat we midden in de feestdagen zitten?

    Maargoed, ik heb hier niet al te veel te zeggen daar ik niet mee doe, noch dit spel organiseer.
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #10

    Re: The build your own theme park contest

    Wat Joran zegt. Als ik een suggestie mag geven: ik zou de regel wel houden van de 24u, maar als de persoon die zijn beurt gemist heeft tijdens de ronde nog kan reageren zou ik zeggen dat hij zijn beurt nog mag pakken. Dan heeft de volgende in het rijtje geluk gehad dat hij eerder mocht kiezen, maar is die persoon zelf niet té hard gestraft.

    Ik lees dit topic nu pas (druk druk...). Enerzijds jammer dat ik nu niet meedoe, een park samenstellen met favoriete attracties lijkt me wel leuk, maar anderzijds heb ik écht geen tijd om een presentatie te gaan maken e.d. Maar ik zal wel meelezen en mee genieten van de parken die ontstaan bij de mensen die wel deelnemen. Ik ben benieuwd

  11. #11

    Re: The build your own theme park contest

    - Dus al bij al? Mag ik dan nog een coaster kiezen voor ronde 1 of niet meer? Of mag ik in ronde 2 als het mijn beurt is ineens 2 coasters kiezen? Of ben ik die eerste coaster gewoon kwijt?

    - Tweede vraag: Sommige reageren erg vlot waardoor ik niet juist weet wanneer ik aan de beurt zal zijn? Is dit nu ten vroegste over 48 uur (want er is nog 1 persoon voor mij) of als de volgende nu ook al kiest, moet ik dan voor morgen 12u ook al gekozen hebben? Dus maw: Is er een vaste deadline voor wanneer ik moet geantwoord hebben of is het 24uur na de vorige?

  12. #12

    Re: The build your own theme park contest

    1.In de volgende ronde mag je twee coasters kiezen. Maar als jij je laatste coaster mist, dan mag je deze niet kiezen in de waterattractie rondes.
    2.Je hebt de tijd vanaf degene voor jou heeft geantwoord tot 24u. na zijn post.

  13. #13

    Re: The build your own theme park contest

    Oh, jammer. Ik ging Expedition Everest kiezen als derde baan.

  14. #14

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Oh, jammer. Ik ging Expedition Everest kiezen als derde baan.
    Die valt onder familiebaan btw?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  15. #15

    Re: The build your own theme park contest

    Nog een vraagje, wat met familie attracties? Zullen we die kunnen toevoegen ipv één of meerdere kinderattracties bvb?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #16

    Re: The build your own theme park contest

    Ik had al verwacht dat de laatste rondes voor wat onduidelijkheden konden zorgen. Ik zal deze rondes nog eens zeer goed uitleggen.

    Tijdens de laatste drie rondes moet je negen attracties kiezen, drie thrillrides en zes kinder/familie attracties. In één ronde moet je één thrillride kiezen en drie kinder/familie attracties. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen kinder en familie attracties.
    Soms kan het ook onduidelijk zijn als een attractie nu een kinderattractie of een thrillride is. Hierbij moet je als de attractie in de parkgids staat eens kijken waar hij in deze lijst staat. Staat de attractie niet in de parkgids en twijfel je nog, stuur dan gewoon een PM.

    Er zouden ook nog onduidelijkheden kunnen ontstaan als een attractie nu al dan niet een darkride of familieattractie is. Een oldtimer rit of een boottochtje (buiten) is een familie attractie. Zodra de ride zich (voornamelijk) in een gebouw afspeelt is het een darkride.

    Watercoasters, suppersplash attracties... zouden ook voor problemen kunnen zorgen. Hierbij maak je het best gebruik van https://rcdb.com/.
    Sommige Supersplash attracties van Mack staan niet op RCDB. De supersplash in Plopsa bv. telt ook als een achtbaan.

    Het verschil tussen darkrides en waterattracties is een laatste probleem. Hierbij is er geen site... te gebruiken om het verschil te bepalen. Om dit te bepalen moet je op één vraag kunnen beantwoorden: Is deze attractie nu gemaakt met het idee dat het doel van deze attractie mensen nat maken is doormiddel van een splash, watereffecten... of mensen een verhaal vertellen doormiddel van splash, watereffecten...(waarbij de bezoekers niet nat worden).

    Attracties zoals Tutuki Splash in Port Aventura, Supersplash in Plopsaland en Radja River in Walibi behoren tot de eerste categorie. Maar attracties zoals het Bos van Plop en Pirates in DLP behoren tot de tweede categorie. Er zijn duidelijk watereffecten en zelf een splash aanwezig. Maar niet met het doel de bezoeker nat te maken.

    Ik hoop dat ik alle onduidelijkheden heb uitgelegd. Vragen? Stel ze nog gerust!

  17. #17

    Re: The build your own theme park contest

    Jammer genoeg heeft Coasterfrenzy weer zijn beurt gemist. Nathan G heeft tijd tot morgen 10:25 om zijn derde baan te kiezen.

  18. #18

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik ga als laatste coaster Huracan in Bellewaerde toevoegen
    Verrassende keuze

  19. #19

    Re: The build your own theme park contest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Verrassende keuze
    Haha, ik dacht al dat sommigen dat zouden vinden de reden dat ik die gekozen heb is dan vooral het thema, + ik moest ook nog een familiebaan hebben. Bovendien vind ik in tegenstelling tot velen Huracan nog wel een best goede baan.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #20

    Re: The build your own theme park contest

    Alle waterattracties zijn gepasseerd si. Al meer nieuws over de thrill/family/kiddie rides?
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •