X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23
  1. #1

    [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Thorpe Park heeft weer eens plannen met de overdekte achtbaan X (voorheen X:\ No Way Out). Er zijn plannen voor een nieuwe ingang waarin een uitkijktoren is verwerkt en er komt een nieuwe voorshow.





    (Bron: Thorpe Park Mania)

    Persoonlijk werd ik afgelopen zomer, tijdens mijn eerste bezoek aan het park, geen fan van deze achtbaan. Zowel qua thema als qua rit kon het mij niet bekoren. Hopelijk kunnen deze veranderingen toch dat eerste aspect al wat verbeteren. Ik had graag het originele thema met de achterwaartse rit nog meegemaakt: zo had het volgens mij wel iets kunnen zijn.

  2. #2

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Uhh.. nieuwe voorshow? Was er een oude dan? Die heb ik dan blijkbaar gemist :s

    Al moet ik zeggen: Het is alweer aardig wat jaartjes geleden dat ik deze baan voor het laatst deed. Toen ging hij nog achteruit en het was inderdaad nogal een speciale ervaring. Gezien de geringe footprint vond ik de rit nog best knap, maar het totaalplaatje... tsja.. er kan inderdaad meer uitgehaald worden. Het verbaasd me echter wel dat Merlin hier nog in investeerd.

  3. #3

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Volgens mij is de baan gewoon nog niet op, en willen ze met het verlies van de Flume die er al jaren stil bijstaat niet nog een eerder familiaal gerichte attractie kwijtspelen. Ook al is het niet de doelgroep van het park, die mensen moeten toch iets doen als ze er toch belanden...

    Een nieuwe ingang klinkt wel heel goed: Voor een toch best indrukwekkend park (op vlak van achtbaanaanbod binnen Europa dan), is de huidige ingang nogal zielig. Van mij mogen ze ook afscheid nemen van die oude dome vlak achter de entree.

  4. #4

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens mij is de baan gewoon nog niet op, en willen ze met het verlies van de Flume die er al jaren stil bijstaat niet nog een eerder familiaal gerichte attractie kwijtspelen. Ook al is het niet de doelgroep van het park, die mensen moeten toch iets doen als ze er toch belanden...

    Een nieuwe ingang klinkt wel heel goed: Voor een toch best indrukwekkend park (op vlak van achtbaanaanbod binnen Europa dan), is de huidige ingang nogal zielig. Van mij mogen ze ook afscheid nemen van die oude dome vlak achter de entree.
    De plannen zijn voor een nieuwe ingang van de achtbaan he

  5. #5

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    De plannen zijn voor een nieuwe ingang van de achtbaan he
    Woops . Verkeerd gelezen, toch zou een nieuwe ingang voor dit park niet slecht zou zijn!

  6. #6

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Woops . Verkeerd gelezen, toch zou een nieuwe ingang voor dit park niet slecht zou zijn!
    Daar kan ik je geen ongelijk in geven.

  7. #7

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Goed nieuws voor de fans van IMAscore en/of Thorpe Park: de soundtrack-cd van Thorpe Park is deze week uitgebracht op de webshop van IMAscore. Of hij ook in het park te koop zal zijn, weet ik niet. Hieronder vind je de preview-video met korte fragmenten van alle nummers:



    En er is ook een making-ofvideo gemaakt:


    Op de cd staan dus onder meer de soundtracks van Derren Brown's Ghost Train, van X (maar of die nog gebruikt gaat worden nu er een nieuw thema komt is maar de vraag), van Colossus, van Nemesis Inferno en van de Fright Nights. Wat ik bijzonder leuk vind, is dat ze voor de muziek van Colossus en Nemesis Inferno ook de bekende oude soundtracks van deze attracties verwerkt hebben in de nieuwe muziek. Een zelfde trucje haalde IMAscore eerder al uit met de nieuwe soundtrack voor de Magic Forest in Toverland, waar ze op het nummer 'Magic Memories' ook de melodieën van de vroegere muziek van Woudracer en Backstroke bovenhalen.
    Ook tof is dat je in het ingangsgebied van Thorpe Park nu een soort medley krijgt van alle muzikale thema's die je later op de dag nog terug kan horen. Vele nummers hebben ook een heel fris geluid dat ik van IMAscore niet echt gewoon ben.
    Samen met de geweldige oldies die nog steeds gedraaid worden in het themagebied Amity, steekt Thorpe Park op muzikaal vlak naar mijn gevoel echt goed in elkaar.

  8. #8

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Het lijkt wel alsof Plopsa Thorpe heeft overgenomen, want de nieuwe naam van X wordt 'The Walking Dead: The Ride'.


    (Foto: Thorpe Park)

  9. #9

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Past mooi in het rijtje met Saw The Ride! Ik vind het wel jammer dat de enige eerder familie coaster nu ook weer minder toegankelijk wordt. Want zoveel kleinere kids hebben volgens mij geen zin om bij zombies te gaan rijden. Natuurlijk is dat niet echt de doelgroep van Thorpe Park maar ik vind het opvallend hoeveel het park zich afsluit tegenover families.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #10

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Ik vind het ook mooi in het rijtje passen, maar overdrijven ze niet met The Walking Dead? Een aangepaste achtbaan, enkele themaweekends, een nieuwe maze... Het park lijkt zo meer en meer een thrillpark te worden en minder een familiepark.

    Is er iets bekend over de openingsdatum hiervan?

  11. #11

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het park lijkt zo meer en meer een thrillpark te worden en minder een familiepark.
    Thorpe profileert zich al tien jaar niet meer als familiepark en ruilt al sinds de overname van Merlin familie-attracties om voor grote thrillrides. Het is volgens mij het enige park in Europa dat écht enkel geschikt is voor thrillseekers ondertussen.

    Het idee van Merlin is volgens mij om hun drie parken nabij Londen een eigen doelgroep te geven: families met jonge kinderen hebben Legoland, gewone gezinnen Chessington en tieners hebben Thorpe.
    Laatst gewijzigd door Ignace; 21-02-18 om 11:36.

  12. #12

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Het park lijkt zo meer en meer een thrillpark te worden en minder een familiepark.
    Ooit in het park geweest? Thorpe Park is een 'thrill-park'. Kinder-/familieattracties zijn op twee (of zelfs één) handen te tellen. En de attracties die ze hadden voor families zijn één na één dichtgegooid. Nu, het gros van de bezoekers zijn daar ook tieners, ook de doelgroep waar Merlin in dit park naar aast. Wil je familieattracties zal Merlin denken, dan ga je beter naar Chessington of Legoland een paar kilometer verderop.

    EDIT: Ignace was mij wat voor

  13. #13

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Echte theming of VR?

    Met Chess. en Lego W. om de spreekwoordelijke hoek, kan ik de thrill-isatie van Thorpe nog snappen.
    Maar om hierbij een baantje 'Revolution van den Aldi' anders aan te kleden ...
    Van Helsing's bewijst dat een simpel baantje best eng gethemed kan worden, al betreft het in MPG wel een nieuwe baan, in functie van het thema.

    Gaan ze met acteurs werken?
    Daar is Merlin, zeker in het VK, erg sterk in.
    Maar X grenst aan de acteurs-intensieve attracties Darren B. en die jungle escape room 'Celebrity'.

  14. #14

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Hier spreken ze wel degelijk over echte theming, want ik had ook al wat schrik voor weer VR...

    Ze spreken over donkere tunnels in uitgebreide en realistische thematisatie door enkele scenes uit de series tot leven te wekken, met ook thematisatie in de wachtrij. wel zou het een combinatie zijn van fysieke en digitale effecten. Ze spreken niet over acteurs.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  15. #15

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Past mooi in het rijtje met Saw The Ride! Ik vind het wel jammer dat de enige eerder familie coaster nu ook weer minder toegankelijk wordt. Want zoveel kleinere kids hebben volgens mij geen zin om bij zombies te gaan rijden. Natuurlijk is dat niet echt de doelgroep van Thorpe Park maar ik vind het opvallend hoeveel het park zich afsluit tegenover families.
    Volgens de website van Thorpe Park gaat er zelfs een minimumleeftijd komen van 13 jaar voor deze achtbaan. Dus met de ombouw van X en de (definitieve?) sluiting van de log flume verlies je twee grotere familieattracties op vrij korte tijd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Hier spreken ze wel degelijk over echte theming, want ik had ook al wat schrik voor weer VR...

    Ze spreken over donkere tunnels in uitgebreide en realistische thematisatie door enkele scenes uit de series tot leven te wekken, met ook thematisatie in de wachtrij. wel zou het een combinatie zijn van fysieke en digitale effecten. Ze spreken niet over acteurs.
    Gelukkig geen VR op deze achtbaan dus, al hebben ze in het park natuurlijk al een echte VR-klepper met Derren Brown's Ghost Train: veruit het beste gebruik van deze technologie dat ik al in een pretpark heb mogen ervaren.

  16. #16

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    31 maart gaat de vernieuwde X trouwens weer open! Ziet er niet slecht uit hoor!

    Promo-video toont al enkele beeldjes van in de coaster en het station.
    https://www.facebook.com/thorpepark/...6061159550867/

    Nog wat andere beeldjes:
    https://www.facebook.com/thorpepark/...6057781725867/ (hoe ze geschreeuw gaan gebruiken voor smartphones op te laden, geniaal )

    (Sorry voor de facebook links enzo, vind t niet direct op youtube.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #17

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Die promovideo ziet er alvast zeer aanlokkelijk uit!

  18. #18

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    De vernieuwde ride werd inmiddels geopend:













    Foto's: https://www.facebook.com/thorpeparkmania/



  19. #19

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Past thematisch perfect met meerdere andere attracties ginds: junkyard-land! Britten en fijne smaak, het blijft een eerder uitzonderlijke combinatie, mijn gedacht.

  20. #20

    Re: [Thorpe Park] 2018 - Nieuw thema voor X

    Ziet er toch wel beter uit dan in de tijd van X:\No Way Out.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •