Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten

Wat pretparken betreft, haal je inderdaard een sterk punt aan. Bij sommige franchise zal Disney het misschien liever zelf claimen dan nog verder uit te lenen zelfs. Al kan ik mij moeilijk een Springfield thema deel in een Disney park voorstellen...
Een punt dat ik vaker lees. Maar wat belet Disney om met een volledig nieuw park op de proppen te komen? California Adventure wordt steeds meer een Pixar Park. Ik zie ze ook nog wel een nieuw park maken dat gericht wordt op meer volwassener publiek met themazones voor Marvel, Family Guy, Simpsons, Alien, etc. Misschien dat ze zelfs wel hun studio-parken (die toch al een heel andere sfeer hebben) gaan ombouwen naar deze doelgroep/thema's, net zoals ze California Adventure gaandweg hebben verbouwd.

California Adventure, Epcot en Animal Kingdom bewijzen wel dat Disney toch wat betreft hun parken eens een andere kant op durven proberen.

Ga eens voor de grap naar een Disney film kijken. Op zich maakt het Genre niet uit, maar voor het gemak neem ik Pirates of the Carribean. Een thema dat op zich wel redelijk verbonden is met het nodige vergieten van bloed. Toch weet Disney de films zo te maken dat er volstrekt geen bloed aan te pas komt, behalve op die enkele momenten dat het functioneel is, en dan is het niet echt gewelddadig, want Jack snijdt in zijn eigen hand en voor Elisabeth praat je over een klein prikje waar een bezoek bij de dokter nog bloederig bij is. Verder kun je gerust een piraat met je zwaart doorboren, zonder dat er ook maar een druppel bloed op de grond valt, of zelfs aan je zwaard blijft plakken.

Op die manier kunnen ze filmen die 12+ of ouder zijn ook makkelijk terug brengen naar een attractie in hun parken. Grofgebektheid kan er uit. Er kunnen grappen in zitten die dubbelzinnig zijn zodat volwassenen het begrijpen, maar kinderen niet. Maar juist de punten die de films/series 12, 16 of 18+ maken laten zich er wel uit filteren voor gebruik in een pretpark.