Resultaten 1 tot 13 van de 13

Het voorspellingentopic!

Soms denken we dat park Y toch écht een attractie X kan gebruiken, waarop niet veel later blijkt dat dit droomproject effectief uitgevoerd word. Soms horen we geruchten waar we al dan niet veel van geloven, en soms hebben we gewoon een heel sterk voorgevoel.

Dit topic is bedoeld om dit soort dingen samen te bundelen: hier kan iedereen zijn voorspellingen kwijt, en hier kan je ze makkelijk terug vinden als ze uitkomen - kan je jezelf citeren en 'Zie je nu wel!!!' erbij zetten .

Ik begin:

- Attractiepark Rotterdam gaat niet open in 2018, en ik vrees dat als het al opent, het zonder de Schwarzkopf Shuttle Loop zal zijn

- Ergens gedurende de eerste drie maanden van komend jaar word de afbraak van Colossos aangekondingd

-Om er toch een leuke te hebben: Efteling bouwt zijn tweede B&M ten laatste in 2021

Nu jullie!
    Mit Liebe Gemacht!

Re: Het voorspellingentopic!

- 2021: PR kondigt de verkoop van Bobbejaanland aan

- 2023: Phantasialand breekt de Colorado Adventure af en plaats daar een nieuwe familieachtbaan in de stijl van Pégase Express (Parc Astérix) maar dan van Vékoma. Ook komt er een nieuwe darkride... Beide attracties worden bekend om hun unieke elementen en grote capaciteit.

20xx: Plopsa Coo opent een Sky Fly.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    - 2021: PR kondigt de verkoop van Bobbejaanland aan

- 2023: Phantasialand breekt de Colorado Adventure af en plaats daar een nieuwe familieachtbaan in de stijl van Pégase Express (Parc Astérix) maar dan van Vékoma. Ook komt er een nieuwe darkride... Beide attracties worden bekend om hun unieke elementen en grote capaciteit.
    Zou zonde zijn om Colorado of te breken. Die nieuwe darkride mag er direct komen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    20xx: Plopsa Coo opent een Sky Fly.
    Plopsa kennende bouwen ze die lage capaciteitsattractie gewoon in De Panne. Maar zou inderdaad perfect in Coo passen.

Mijn eigen voorspellingen. Op tien minuutjes uit mijn duim gezogen. De ene al wat (on)realistischer dan de andere.

2021: Bobbejaanland opent een triple launch coaster.
    2025: PHL bouwt een woodie.
    2027: Efteling bouwt een logflume aka Chiapas 2.0
    2028: Toverland opent tweede B&M
    2033: Walibi Belgium opent na tien jaar weer een nieuwe attractie.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    2025: PHL bouwt een woodie.
    Als er nu 1 type baan is die ik persoonlijk écht niet in Phantasialand zie passen, is het een woodie ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    2033: Walibi Belgium opent na tien jaar weer een nieuwe attractie.
    Op wat slaat dat nu weer ...

2020 : bjl wordt verkocht,
    2021: Marc Couke koopt bjl , Phantasialand kondigt een Staande achtbaan aan
    2023: BJL krijgt een nieuwe attractie, Europapark breekt euromir af voor iets nieuw
    2025: Plopsa koopt Moviepark op lol

Phantasialand gaat als volgt de Geister Rikscha afbreken.

Ducatiland gaat heel goedkoop aanvoelen en slecht uitgewerkt zijn.

BJL komt met een gerstlauer launch coaster aan zetten.

2e B&M in de Efteling zie ik ook komen (was al genoemd door Ignace).

Scandinavië en Oostblok gaan boomen op vlak van pretparken.

Universal Orlando komt met 2 nieuwe parken aanzetten en wellicht nog een extra waterpark.

Nieuw park van Disney waar figuren van Marvel en Fox in de kijker staan (wellicht ombouw van studiopark). Waar ter wereld durf ik nog niet gokken. Ik denk wel dat Orlando goede kansmaker is als antwoord op de nieuwe parken van Universal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ducatiland gaat heel goedkoop aanvoelen en slecht uitgewerkt zijn.
    Wat is Ducatiland?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Wat is Ducatiland?
    http://board.pretparken.be/showthrea...et-motocoaster

2018: Fortfun: massale vechtpartij breekt uit tussen fast-passers onderling en met het plebs welke urenlang in de rij moeten aanschuiven bij de Trapper-slider. De rij met fastpassers blijkt immers ook niet vooruit te gaan wegens de te goedkope fast-pass.

2019:
    - BBJ introduceert de fastpass voor Mount-Mara en Dreamcatcher, Sledgehammer verdwijnt want die consumeert teveel elektriciteit. Een lege ruimte met funderingsresten komt in de plaats. Kinderland wordt opnieuw geschilderd.
    - PDP neemt de camping onder handen; tussen de camping en de het Prinsessiakasteel komt een familiegeschikte flatride met een bedroevende capaciteit.
    - Slagharen bouwt een tweede station voor de monorail
    - De Efteling bouwt een bijkomend bungalowpark én een nieuw sprookje.

20xx: Plopsa neemt het Moviepark in Bottrop over wegens de ideale ligging voor NL en DE; ook voor BE is het niet te ver en toch ver genoeg van de andere parken. Nicolodeon-land krijgt een studio-100 sausje. Go Gertje...

Ik ga geen jaartallen noemen, maar volgende zaken zie ik nog gebeuren.

* Compagnie des Alpes verkoopt Walibi Holland. Het park zal nog meer afzakken naar een regionaal park en enkele attracties verdwijnen. Voornamelijk thrillrides.

* Na Walibi Belgium en Walibi Rhône-Alpes investeert CdA in Bellewaerde. Het park opent eindelijk die langverwachte houten achtbaan. En die achtbaan zal Weerwolf en Heidi kinderachtbaantjes doen lijken.

* Bobbejaanland moddert nog wat verder aan voor enkele jaren, maar zal rake klappen krijgen. Een nieuwe grote achtbaan zal openen, maar die gaat voor veel problemen zorgen. Dreamcatcher verdwijnt en Kinderland zal een grote B2B-ruimte worden.
    .
    * Plopsaland De Panne opent een Rapid River en nieuwe achtbaan om U tegen te zeggen. De concurrentie met Walibi Belgium blijft aanhouden en beide parken willen het onderspit niet delven. De 'gouden jaren van de Belgische parken' keren terug.

* Walibi Belgium ziet zijn bezoekersaantallen groeien. De bouw van een hotel/bungalowpark dient zich aan. De plek van Vertigo zal ingenomen worden door een nieuw themagebied en een wereldprimeur.

202x Phantasialand sluit zijn Berlijnse hoofdstraat af met een groot gebouw aka geluidsmuur aka hotel.
    2019 Phantasialand sloopt China en ruilt het in voor een hedendaagse versie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    202x Phantasialand sluit zijn Berlijnse hoofdstraat af met een groot gebouw aka geluidsmuur
    Zoals destijds het echte Unter der Linden. Hotel in Reichstag-stijl?

2030 Coucke kocht 5 jaar eerder al de Liefkenshoektunnel, de aanlegsteigers van wijlen Flandria en het terrein van de kerncentrale van Doel op. Na grondige sanering opent een permanent (stads)park, ondanks protest van vechtgrage foorkramers. De twee meest tot de verbeelding sprekende attracties zijn een spiralende en daarna duikende coaster omheen en in de ene koeltoren en een indoor valtoren in de andere toren. Beide attracties worden met ruim 175 m hoogte wereldrecordhouders. Zowel in Lichtaart als in Orlando wordt luid gevloekt.

Forum Rechten