X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Baby Switch Service

  1. #1

    Baby Switch Service

    Als jonge vader word ik vaak geconfronteerd met de verschillende services die aangeboden worden in de pretparken voor jonge ouders. Zo biedt Europa-Park een eigen baby-winkel aan waar je rustig je baby kan verversen, eten geven en zelfs verschillende soorten maaltijden en drankjes aanschaffen voor je baby.

    Een van de belangrijkste services die verschillende parken aanbieden is de Baby Switch service. De baby switch service houdt in dat één van de partners zich in de wachtrij begeeft, terwijl de andere bij de baby blijft. Nadat de ene partner de attractie heeft bezocht kan de andere, via de uitgang, de wachtrij overslaan zodat er steeds iemand op de baby kan letten.

    Ieder park heeft echter een eigen systeem of procedure en de details kunnen vaak verschillen van elkaar. Via dit topic kunnen we de nodige details verzamelen om jullie te informeren over de procedures van de baby switch service in de verschillende parken.

    [Europa-Park]

    Europa-Park heeft veruit het beste baby switch service systeem. Je gaat met je partner en baby naar de ingang waar er steevast een operator staat. Je laat weten dat je gebruik wenst te maken van de baby switch service en zij bezorgen jou een kaart die je mee neemt in de wachtrij van de attractie. Vervolgens schuif je aan, doe je de attractie en bij het buitenkomen geef je de kaart aan je partner. Met die kaart kan je partner via de uitgang de attractie bezoeken. Een extra detail is dat er één extra persoon mag zijn bij de partner die via de uitgang de attractie bezoekt.

    [Efteling]

    In de Efteling is de procedure minder duidelijk en niet consistent. Afhankelijk van de attractie verschilt de procedure. De baby switch service is beschikbaar bij elke coaster (want in alle andere attracties mag de baby in theorie gewoon mee). Je schuift als partner gewoon aan in de attractie, doet de attractie en bij het naar buiten gaan spreek je één van de operatoren aan dat je gebruik wenst te maken van de baby switch service. Afhankelijk van de attractie krijg je ofwel een ticketje (Baron 1898) ofwel gewoon de opdracht om je partner via de uitgang naar de attractie te sturen.

    Bij de Baron moet de partner met het verkregen ticketje naar de ingang van de attractie, waar de operator staat, waarna de partner onmiddellijk door mag naar de voorshow. Bij de andere attracties dient de partner via de uitgang te gaan en één van de operatoren aan te spreken over de baby switch service waarna ze de attractie kunnen bedienen.

    [Phantasialand]


    Ook dit park biedt de baby switch service aan. Enige ervaring hieromtrent ontbreekt op dit moment nog en is zeker welkom.

    [Disneyland Parijs]

    Ook dit park biedt de baby switch service aan. Enige ervaring hieromtrent ontbreekt op dit moment nog en is zeker welkom.

    [Conclusie]

    Per park kan de procedure anders zijn. De ene keer dien je de baby switch service te vragen aan de ingang, de andere keer aan de uitgang. Bij attracties waar een operator je aan het begin van de wachtrij begroet raad ik daarom aan om de baby-switch service daar alvast aan te vragen.

    Als jonge vader ben ik zeer tevreden dat de parken dit soort service willen aanbieden. Dit zorgt ervoor dat ook wij als gezin een prachtige dag kunnen beleven in de parken zonder telkens 2 keer te moeten aanschuiven.

  2. #2

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viperkesvp Bekijk Berichten
    Bij de Baron moet de partner met het verkregen ticketje naar de ingang van de attractie, waar de operator staat, waarna de partner onmiddellijk door mag naar de voorshow. Bij de andere attracties dient de partner via de uitgang te gaan en één van de operatoren aan te spreken over de baby switch service waarna ze de attractie kunnen bedienen.
    Lol, maakt dus dat je als gelukszoeker zo ook eens je kans kan wagen bij een andere attractie langs de uitgang en zeggen dat het voor de Baby-switch is?


    Zelf ook nog geen ervaring mee. In Disneyland wel al regelmatig zien gebruiken, meestal komt het hele gezin langs de uitgang en gaat dan gesplitst erin.

    Ik heb zo'n vrouw die niet gek is op achtbanen, dus meestal nemen we wat andere mensen mee, zodat ik iemand heb om mee te gaan in de attracties en zij iemand om mee te wachten of iets anders te doen.

  3. #3

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viperkesvp Bekijk Berichten

    [Phantasialand]


    Ook dit park biedt de baby switch service aan. Enige ervaring hieromtrent ontbreekt op dit moment nog en is zeker welkom.

    [Disneyland Parijs]

    Ook dit park biedt de baby switch service aan. Enige ervaring hieromtrent ontbreekt op dit moment nog en is zeker welkom.
    Beide parken werken met hetzelfde systeem als europapark. Met kaartjes dus.
    Bij Disney moet de partner bij het in/uitstappen een kaartje vragen voor de babyswitch waarna deze via de invalide ingang/uitgang in mag stappen. (Allé zo was het vroeger toch. Nu niet echt meer van toepassing zoals je wel weet. Ze zouden eigenlijk beter een Joke-switch uitvinden voor de inversie achtbanen)
    Misschien nog een tip bij Big Thunder Mountain moet je langs de invalide ingang gaan. Soms kan er daar een fameuze wachtrij van invalide personen staan. Deze mag je voorbij steken als je aan Babyswitch doet. Gewoon ff aangeven aan een castmember.
    Bij Phantasialand hebben we het nog maar enkel toegepast bij Taron en daar hebben we het een kaartje gekregen bij het binnen gaan van de wachtrij.

  4. #4

    Re: Baby Switch Service

    We hebben het gebruikt in EP( Arthur). Snel en gemakkelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    Misschien nog een tip bij Big Thunder Mountain moet je langs de invalide ingang gaan. Soms kan er daar een fameuze wachtrij van invalide personen staan. Deze mag je voorbij steken als je aan BabySwitch doet.
    Dat vind ik gevaarlijk maar langs de enig kant versta ik het... Maar ik zou niet voorsteken op invalide...

  5. #5

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    We hebben het gebruikt in EP( Arthur). Snel en gemakkelijk.



    Dat vind ik gevaarlijk maar langs de enig kant versta ik het... Maar ik zou niet voorsteken op invalide...
    Dit is niet voorsteken hoor aangezien je partner die wachtrij al gedaan heeft. En je kunt gewoon je babyswitch kaartje al van in de verte tonen aan een CM. Het gebeurt ook vaak dat een CM zelf vraagt of er mensen met babyswitch staan.

  6. #6

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    Dit is niet voorsteken hoor aangezien je partner die wachtrij al gedaan heeft. En je kunt gewoon je babyswitch kaartje al van in de verte tonen aan een CM. Het gebeurt ook vaak dat een CM zelf vraagt of er mensen met babyswitch staan.
    Het is daarmee dat ik zeg dat het gevaarlijk is vind ik...

    stel... Er staan 10 invalide personen voor u... Zou jij die dan voorbij steken omdat u partner langs de gewone wachtrij gegaan is? Jij kiest ervoor om babyswitch te doen, die invalide personen kiezen niet om invalide te zijn...

    Langs de andere kant: ok, je doet het voor uw baby, om die niet te lang te laten wachten, en jij wilt zo snel mogelijk verder gaan...

    Maar ik zou het niet doen, ik zou gewoon mijn beurt afwachten(persoonlijk)...

  7. #7

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Het is daarmee dat ik zeg dat het gevaarlijk is vind ik...

    stel... Er staan 10 invalide personen voor u... Zou jij die dan voorbij steken omdat u partner langs de gewone wachtrij gegaan is? Jij kiest ervoor om babyswitch te doen, die invalide personen kiezen niet om invalide te zijn...

    Langs de andere kant: ok, je doet het voor uw baby, om die niet te lang te laten wachten, en jij wilt zo snel mogelijk verder gaan...

    Maar ik zou het niet doen, ik zou gewoon mijn beurt afwachten(persoonlijk)...
    Ik steek ze voorbij. Je hebt immers al de gewone wachttijd gewacht, met je baby buiten de wachtrij. De invalide personen, waarvoor tonnen respect begrijp me niet verkeerd, hebben nog niet de gewone wachttijd gedaan. Je hebt sowieso langer gewacht dan alle andere bezoekers. Dan is het toch maar logisch dat ze jou voorlaten?

  8. #8

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik steek ze voorbij. Je hebt immers al de gewone wachttijd gewacht, met je baby buiten de wachtrij. De invalide personen, waarvoor tonnen respect begrijp me niet verkeerd, hebben nog niet de gewone wachttijd gedaan. Je hebt sowieso langer gewacht dan alle andere bezoekers. Dan is het toch maar logisch dat ze jou voorlaten?
    Ik versta dat ook waarom je ze voorbij steekt... maar zij waren eerst en het is niet omdat u partner gewoon de wachtrij gedaan heeft, dat je iemand anders zijn plaats moet inpakken... vind ik...

    Trouwens in Disneyland krijg je een uur als invalide( 15 min na het vragen en jij mag meestal meteen instappen... in EP krijg je een kaartje mee waarmee je direct naar de uitgang moet gaan max 5 min wachten als invalide...

  9. #9

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ik versta dat ook waarom je ze voorbij steekt... maar zij waren eerst en het is niet omdat u partner gewoon de wachtrij gedaan heeft, dat je iemand anders zijn plaats moet inpakken... vind ik...
    Tja, dan moet je de babyswitch afschaffen, want dan komt dit voor de 'gewone' wachtrij op hetzelfde neer, toch? Je neemt iemand zijn plaats in, invalide of niet.

  10. #10

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ik versta dat ook waarom je ze voorbij steekt... maar zij waren eerst en het is niet omdat u partner gewoon de wachtrij gedaan heeft, dat je iemand anders zijn plaats moet inpakken... vind ik...

    Trouwens in Disneyland krijg je een uur als invalide( 15 min na het vragen en jij mag meestal meteen instappen... in EP krijg je een kaartje mee waarmee je direct naar de uitgang moet gaan max 5 min wachten als invalide...
    Doordat mijn vrouw invalide is staan we regelmatig in die rij en ik heb nog nooit iemand van de invalide personen raar zien kijken omdat er iemand met babyswitch voor gaat. In DLRP moeten invalide personen trouwens altijd in het achterste karretje gaan zitten terwijl iemand met babyswitch gerust ergens anders mag plaats nemen. Hierdoor hoeven invalide personen ook niet langer te wachten.

    Trouwens van dat uur dat je krijgt als invalide persoon in disney klopt niet helemaal. Er bestaan 2 systemen voor invalide personen. Je hebt de oranje kaart en de groene kaart. De oranje kaart krijg je al je een tijdelijke aandoening hebt (mits doktersverklaring) en de groene kaart krijg je als je een permanente ERKENDE aandoening hebt (hiervoor heb je een bewijs van invaliditeit nodig van de overheid of soms aanvaarden ze ook een verklaring van een arts).
    Met de oranje kaart moet je je telkens naar de uitgang begeven waar je een uur krijgt om terug te komen, meestal is deze wachttijd dezelfde als de wachtrij. Met de groene kaart mag je onmiddellijk naar de invalide ingang gaan en de ride doen zodra het kan.

  11. 31-05-17, 15:19


  12. #11

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Tja, dan moet je de babyswitch afschaffen, want dan komt dit voor de 'gewone' wachtrij op hetzelfde neer, toch? Je neemt iemand zijn plaats in, invalide of niet.
    neen, dat moet niet. ik had het op de invalide wachtrij. maar seg nu eerlijk: Hoeveel keer gebeurd het dat de invalide rij lang is? Dat je moet wachten of dat jij moet voorbij stekken.

    Ik vind het goed dat we er zo kunnen over praten zonder iemand aan te vallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartieke Bekijk Berichten
    Doordat mijn vrouw invalide is staan we regelmatig in die rij en ik heb nog nooit iemand van de invalide personen raar zien kijken omdat er iemand met babyswitch voor gaat. In DLRP moeten invalide personen trouwens altijd in het achterste karretje gaan zitten terwijl iemand met babyswitch gerust ergens anders mag plaats nemen. Hierdoor hoeven invalide personen ook niet langer te wachten.

    Trouwens van dat uur dat je krijgt als invalide persoon in disney klopt niet helemaal. Er bestaan 2 systemen voor invalide personen. Je hebt de oranje kaart en de groene kaart. De oranje kaart krijg je al je een tijdelijke aandoening hebt (mits doktersverklaring) en de groene kaart krijg je als je een permanente ERKENDE aandoening hebt (hiervoor heb je een bewijs van invaliditeit nodig van de overheid of soms aanvaarden ze ook een verklaring van een arts).
    Met de oranje kaart moet je je telkens naar de uitgang begeven waar je een uur krijgt om terug te komen, meestal is deze wachttijd dezelfde als de wachtrij. Met de groene kaart mag je onmiddellijk naar de invalide ingang gaan en de ride doen zodra het kan.
    De meeste invalide personen zullen ook niet raar kijken.

    Dank u voor de info. Dat wist ik niet meer dat ze twee systemen hadden bij DLRP... Ze zullen het dan veranderd hebben of we zullen het niet meer weten ( het is ook van 2009 geleden dak met mijn maat geweest ben...)
    Bij mijne maat had hij ook een bewijs van invaliditeit van de overheid mee naar het park...

    Ik ben ook 66% invalide. Ik heb een bewijs dat ik invalide ben maar ik heb nog nooit zelf gebruik van gemaakt... ( nu zal je denken domme idiot ofzo) Maar bij mij ziet je het niet echt als ik sta zie je het niet... bij mijn spreken hoor je het en als ik wandel... ik vind dat andere mensen er meer recht op hebben dan ik...

  13. #12

    Re: Baby Switch Service

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Hoeveel keer gebeurd het dat de invalide rij lang is? Dat je moet wachten of dat jij moet voorbij stekken

    Vorige week donderdag en vrijdag toch paar keer 20 a 30 min staan wachten aan BTM en TOT

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •