X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

Stemmers
22. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Themahotel

    2 9,09%
  • Nieuwe attractiezone

    20 90,91%
Resultaten 1 tot 12 van de 12
  1. #1

    [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Naar aanleiding van ons nieuwsbericht waarin technisch directeur Paul Oomen stelt dat Toverland wellicht na de oplevering van Avalon en het nieuwe entreegebied kiest voor de bouw van een eigen, eerste themahotel als volgend project, maar daarbij niet uitsluit dat er toch nog eerst een nieuwe wereld met attracties komt, is het een goede vraag om te stellen en eens te polsen naar jullie meningen.

    Zodus, wat vinden jullie dat Toverland eerst moet doen nadat Avalon en het nieuwe entreegebied opgeleverd zijn? Moet het eerstvolgende grote project de bouw van een eigen themahotel worden of moet eerst de tweede vijver omgetoverd worden tot een attractiezone? M.a.w. de onderliggende vraag is of je Toverland als dagvullend genoeg vindt met Avalon en de nieuwe entreezone erbij of niet?

    Ik ben alvast benieuwd naar jullie meningen!

  2. #2

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Persoonlijk vind ik dat men toch beter eerst de tweede vijver zou ontwikkelen ook. De uitbreiding en investering van volgend jaar is immens, maar gaat grotendeels naar algemene infrastructuur met de nieuwe parking en entree, niet zozeer naar de uitbreiding van het attractie-aanbod met slechts 2 nieuwe, grote attracties. Voor mij zal het aanbod vanaf volgend jaar net dagvullend worden, maar dat betekent dus dat er nog niet meteen nood is aan een overnachting. Op geografisch gebied organisch groeien en dus eerst de vijver ontwikkelen en dan pas erachter het hotel bouwen, vind ik persoonlijk interessanter.

    Natuurlijk is het wel zo dat vanuit strategisch oogpunt het misschien interessanter is om eerst het hotel te bouwen. Immers, men kan hier een internationaler publiek gaan aanspreken, de radius vergroten en dus mensen van verder aantrekken doordat ze voor of na een parkbezoek ter plekke kunnen overnachten. Het is in dat opzicht niet nodig dat een bezoek langer dan 1 dag duurt, 1 dag volstaat, maar het loont om mensen te slapen te kunnen leggen zodat ze bereid zijn om van verder te komen om het park eens te ontdekken. Ook voor de zakelijke markt is het interessant natuurlijk, deze genereert doorgaans meer cash, cash die ze dan kunnen gebruiken om verdere investeringen mee te financieren.

  3. #3

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Persoonlijk: Aangezien Toverland op maar een uurtje rijden ligt, zal ik er nooit gaan overnachten.
    Dus kies ik uiteraard voor meer attractie's.

    Maar als je naar een meerwaarde gaat kijken, is een hotel noodzakelijk. Het zal een grotere opbrengst met zich mee brengen dan een extra zone...

  4. #4

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik zie me mezelf nog niet twee dagen na mekaar in Toverland doorbrengen, ook niet na de nieuwe zone, dus ik heb gekozen voor nieuwe attracties. Al kan ik me best voorstellen dat het economisch interessant is voor Toverland. Misschien kunnen bezoekers van verder weg overhaald worden om naar Sevenum te komen of kan het hotel voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar ik heb dus heel egoïstisch voor mijn eigen plezier gekozen en ga voor de attracties.

  5. #5

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik zou een derde optie nog interessanter vinden; een Themahotel én een nieuw gebied met attracties. Hetzelfde wat men nu doet met de nieuwe ingang en Avalon. Wellicht dat het nieuwe themagebied interactief kan worden ontworpen met het hotel

  6. #6

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Zakelijk gezien een hotel.Een hotel brengt 365 dagen per jaar op, het park maar de helft. Ook al is Toverland op zich vanaf volgend seizoen waarschijnlijk net dagvullend, de regio rond Venlo is een goudmijn voor zakelijke overnachtingen en voor bedrijfsfeesten en conventies/vergaderingen. Toverland heeft een heel goede ligging: Golfterreinen, Airport Dusseldorf, Weeze en Eindhoven, Tradeport, Irrland, Musea, winkelcentra.. Allemaal binnen 5 tot 45 minuten rijden.
    Toverland kan uit dat zakelijk publiek zeker goede inkomsten genereren, op langere termijn ook voor overnachtingen voor de bezoekers van Toverland zelf. Dus ik zou gaan naar een goede mix tussen thema en zakenhotel. 4 sterren minimaal. Vergeet niet dat Dhr. Geelen een enorm netwerk heeft, wat zeker ten goede gaat komen hieraan.
    Een nieuw themagebied kan nog wel een jaar of 3-4 wachten en een hotel levert een betere constante cashflow op. En dat is altijd goed als je bij de bank aanklopt voor verdere investeringen, meer nog, is vrij essentieel denk ik. Toverland is gewoon een bedrijf natuurlijk.
    Al wil dat niet zeggen dat er intussen niet in Toverland zelf geinvesteerd hoeft te worden, het hoeft alleen niet per se een heel themagebied te zijn. Een beetje verfraaingswerken en een paar kleine attracties volstaan. Samen met inzetten op beleving. Shows en dergelijke.
    Dus om op lange termijn een beter en mooier park neer te kunnen zetten, is een hotel noodzakelijk. En dan zet je dat maar beter meteen neer.


    Grote vraag is op dit moment: nu dat Wereldwonderproject niet doorgaat, gaat Dhr. Gelissen extra centen in Toverland stoppen of niet. Oftewel: worden de mogelijkheden van Toverland op korte termijn groter of niet?
    Laatst gewijzigd door Apollo; 26-12-17 om 00:32.

  7. #7

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik heb gestemd op de nieuwe attractie, omdat ik mezelf nooit zie slapen in een Toverlandhotel.

    Toverland leent zich wat mij betreft eerder voor een vakantiepark dan een hotel ook, een beetje zoals Heide Park heeft. Maar ik weet niet of ze dan in het vaarwater van die camping even verderop komen, waar ze volgens mij nu toch op teren wat overnachtingen betreft.

  8. #8

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik heb ook gestemd op eerst een nieuw themagebied, al zie ik een hotel ook erg graag komen in Sevenum! In Toverland staat naar mijn idee nog niet genoeg om je twee dagen te vermaken, al zou ik het wel kunnen, gewoon omdat ik een enorme liefde voor het park heb
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #9

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar ik weet niet of ze dan in het vaarwater van die camping even verderop komen, waar ze volgens mij nu toch op teren wat overnachtingen betreft.
    Die camping is nog wel te overzien, maar buiten de camping die jij noemt liggen er ook nog 2 centerparcsen op 5 minuten. En dat is wèl een probleem denk ik. Nu, een volledig gethematiseerd "Toverhotel", puur gericht op parkbezoekers moet het ook niet worden. Daarvoor is het te vroeg.

  10. #10

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik heb ook gekozen voor nieuwe attractiezone, omdat ik net als de meesten vind dat het park nog wat extra attracties kan gebruiken vooraleer men er meerdere dagen kan spenderen. Bovendien vind ik het een beetje een rare locatie om een hotel te bouwen, waar verder nog niets rond zal staan. Het lijkt me logischer om eerst wat meer op te vullen en dan pas het hotel te openen, zodat je als hotelgast geen ellenlange wandeling moet maken naar de ingang van het park. Of, als men dan toch aan de uitbreiding begint, je uit je bed dondert van het lawaai van de bouwwerken.

    Het hotel zelf moet zich inderdaad wel ook richten tot de zakelijke markt, maar ook de parkbezoekers. Deze kunnen zorgen voor een mooie mix, maar daarbij hoop ik ook dat in de toekomst de winteropening wat uitgebreider wordt, zodat je als hotelgast ook in de winter van het park kan genieten en niet langs enkele gesloten zones moet stappen.

  11. #11

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Ik ga er volgend jaar voor de eerste keer heen, dus of het dagvullend is of niet kan ik eigenlijk niet weten, al is mijn mening dat het dat net wel is met de nieuwe themazone (of nog net niet). Ik denk dus dat eerst nog een nieuw gebied met attracties niet slecht zou zijn, al begrijp ik ook wel dat mensen die van verder komen misschien de avond ervoor dan kunnen aankomen in het hotel en de dag erna het park bezoeken. In die zin zou een hotel een logische keuze zijn. Maar anderzijds heb je inderdaad die twee centerparcs vlakbij, ik weet niet of je daar voor één nacht kan boeken maar indien dat mogelijk is zou ik niet meteen inzien waarom mensen dan niet naar daar zouden gaan. (lang geleden dat ik nog eens in een centerparcs zat, geen idee of die met het alleen-op-maandag-en-vrijdag-aankomen-of-vertrekken-systeem werken )

    Een vakantiepark lijkt me, zoals Ignace zegt, ook wel leuk voor bij dit park maar met die centerparcs in de buurt zou het maar raar zijn om een vakantiepark te openen denk ik. Wellicht daarom de keuze voor een hotel. Of nog beter zouden ze misschien één van die centerparcs overkopen en het park tot daartegen uitbreiden, is dat geen idee?

    Ik heb dus ook voor nog attracties gestemd.

  12. #12

    Re: [Poll] Wat moet Toverland na Avalon eerst doen? Hotel bouwen of nog een attractiezone?

    Nog even verder gedacht...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik ga er volgend jaar voor de eerste keer heen, dus of het dagvullend is of niet kan ik eigenlijk niet weten, al is mijn mening dat het dat net wel is met de nieuwe themazone (of nog net niet). Ik denk dus dat eerst nog een nieuw gebied met attracties niet slecht zou zijn, al begrijp ik ook wel dat mensen die van verder komen misschien de avond ervoor dan kunnen aankomen in het hotel en de dag erna het park bezoeken. In die zin zou een hotel een logische keuze zijn. Maar anderzijds heb je inderdaad die twee centerparcs vlakbij, ik weet niet of je daar voor één nacht kan boeken maar indien dat mogelijk is zou ik niet meteen inzien waarom mensen dan niet naar daar zouden gaan. (lang geleden dat ik nog eens in een centerparcs zat, geen idee of die met het alleen-op-maandag-en-vrijdag-aankomen-of-vertrekken-systeem werken )
    Als ik van verder zou komen, zou ik nog zaken in de omgeving opzoeken... Dan zou een Center Parcs al een mooie basis zijn voor het aanbod dat je al op het domein hebt. 1 nacht CP zal denk ik inderdaad niet meteen mogelijk zijn.

    Andere optie nog voor Toverland, is een tweede park openen, in de zin van een volwaardig avonturenpark of waterpark. Op die manier heb je twee belevingen naast elkaar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •