Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
Qua inter-agerende attracties heeft het gewoon te maken met het feit dat Efteling voldoende ruimte heeft en niet de noodzaak heeft om attracties vlak tegen elkaar/over elkaar te zetten. Als je een klein park bent qua oppervlakte en geen uitbreidingsmogelijkheden meer hebt moet je wel inventief zijn en attracties over elkaar plaatsen.
Europapark heeft wel aardig wat Lebensraum en interactie: zowel oud (Oostenrijk) als nieuw (Arthur).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
Met Aquanura en Ravelijn ligt dat aanbod tov EP en PHL niet ze heel hoog.
Vergeet het theater niet met de musical, die wel extra te betalen is. Wel inclusief zijn de live-vertellementen in het Sprookjesbos, en naast Mr. Canibale, de live-muziek in de kiosk tussen Diorama en St-Nicolaasplein, ... Maar ik wil je op mijn beurt ook wel gelijk geven, het grote, inclusieve show-aanbod is niet veel soeps en al jaren vastgeroest. Ravelijn heeft daardoor net als Pandadroom een wel heer erg lage herhalingswaarde. En behalve 0,0 humor is hier ook nog eens generlei interactie met het publiek. De dance-battle in P. Astérix zag ik in drie jaar twee keren, met bovenop de humor en interactie ook enkele nieuwigheden. Dat mist dit park dat de Europese top-3 ambieert zeker.