X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 194

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik ben vandaag nog eens naar Plopsaland de Panne geweest. Het was bijna anderhalf jaar geleden en het begon toch serieus te kriebelen.

    Allereerst was ik blij om te zien dat ze van de idiote tassencontrole afgestapt zijn. Dikke pluim! Jammer genoeg was het halloweengebeuren al gedaan en kon ik de spookhuizen niet uittesten, maar bezoekers werden aangemoedigd de pompoenen en bloemen mee te nemen, tof!

    Dan de eerste teleurstelling: drie grote attracties (the usual suspects) openen pas om één uur in de middag. Dit krijg je bij het best bezochte park van het land toch gewoon niet uitgelegd! Ik snap dat er één, misschien zelfs twee attracties een uur later openen: maar drie zo laat op de dag? Belachelijk. Zeker in het geval van de Rox-flyer: dat ding is zovaak kapot/gesloten dat het een schande is dat ze het raam waarin de attractie effectief gebruikt kan worden nog verkleinen ook. Dat is dan 36.5 euro aub?

    Volgende ergernis. Enkele jaren terug besliste Plopsa hun park vol te zetten met lelijke (en Hygiënisch betwijfelbare) automaten voor warme dranken. Daarvan hebben we er vandaag meer kapot gezien dan in werking. Ik probeerde een warme choco te kopen bij een werkend automaat, maar de machine slikte mijn geld in en wilde het niet teruggeven (3.1 euro dus...). In het nabijgelegen horecapunt konden ze ons niet helpen. Om ons geld terug te vragen moesten we naar de shop aan de ingang, wat ook zijn tijd in beslag neemt (36.5 euro en dan nog een deel van je dag besteden aan 'gestolen' geld terug moeten zoeken...). Hier kan je gewoon zeggen dat je geld bent kwijtgespeeld in een automaat en dan krijg je dat terug. Iedereen kan er dus binnen wandelen en zeggen dat ze 3 euro niet hebben teruggekregen. Heel rare manier van werken. Ik zeg: weg met die dingen, aan de reacties van het personeel te oordelen was het bij lange niet de eerste keer dat ze voor problemen zorgden.

    Het eten in Mr. Spaghetti was zoals steeds prima, maar net zoals steeds was er weinig plek in het restaurant rond de middag. Aan de voet van de trap van Majaland staat een bord 'extra zitplaatsen boven', met een verwijzing naar de Venetia-zaal. De poort bovenaan de trap is echter gesloten. Deze kon je dan weer open duwen. Bon, de deur van de Venetia zaal was dicht, maar als we er binnen piepten was het duidelijk dat daar alles klaar stond voor één of andere receptie. Leek me niet dat je daar dan kon gaan zitten. Leuk dat Plopsa probeert genoeg zitplaatsen te voorzien, maar de manier waarop was opvallend onprofessioneel en onduidelijk.

    Dan de attracties. Operations waren voor Plopsa eigenlijk zéér sterk. Er was niet veel volk in het park, maar in Heidi konden we soms gewoon instappen (twee treinen, drie operators, jeej!), Supersplash draaide met drie boten, De Draak was niet zo'n ramp als de laatste jaren en in het Bos van Plop was er zelfs geen wachtrij bootjes. Ze waren duidelijk goed voorbereid en het siert hun dat ze de operations niet stillegen om pakweg een trein van heidi te halen of dergelijke stunten.

    Een laatste minpunt is de talloze tijdelijk ogende horeca die het park ingepalmd lijkt te hebben. Aan het voormalige Ploptuin-station, in de Wickiezone, bij Rox en nog op andere plekken vind je tegenwoordig een horecapuntje met identiek kermisaanbod en allen zijn ze een aanslagen op onze oogbollen. Het is ook zover we konden zien uitbesteede horeca, maar het oogt écht niet en veel succes had het precies ook niet. Weg met die rommel!

    Los van de klachten over de horeca heb ik een héél leuke dag gehad in mijn oude thuisparkje. Heidi is een fantastische baan en de Boomstammetjes zijn ook sterk zonder thema. Alhoewel het hier ook een grote verassing was dat er tegenwoordig nog maar drie volwassenen per boot mogen. Wat is hier aan de hand? Valt de lift stil als er teveel gewicht in een bootje zit ofzo? Hier mogen ze écht eens werk van te maken nu ze de baan toch groots aanpakken, want zo'n boomstam hoort zes volwassenen te kunnen dragen.

  2. #2

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Alhoewel het hier ook een grote verassing was dat er tegenwoordig nog maar drie volwassenen per boot mogen. Wat is hier aan de hand? Valt de lift stil als er teveel gewicht in een bootje zit ofzo? Hier mogen ze écht eens werk van te maken nu ze de baan toch groots aanpakken, want zo'n boomstam hoort zes volwassenen te kunnen dragen.
    Is dat niet al jaren zo? Ik kan het me precies niet anders herinneren... Volgens mij is het idd dat de lift stilvalt als er teveel gewicht in een boot zit.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #3

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Is dat niet al jaren zo? Ik kan het me precies niet anders herinneren... Volgens mij is het idd dat de lift stilvalt als er teveel gewicht in een boot zit.
    Toch zeker de laatste drie jaar al, al kan ik me herinneren dat het ooit anders was. Boomstammetjes van die leeftijd hebben een maximum gewicht van 300 kilo, zie ook Bobbejaanland en andere. Die van Walibi bv zijn groter en mogen meer dragen.
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 04-11-18 om 22:16.

  4. #4

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dan de eerste teleurstelling: drie grote attracties (the usual suspects) openen pas om één uur in de middag. Dit krijg je bij het best bezochte park van het land toch gewoon niet uitgelegd! Ik snap dat er één, misschien zelfs twee attracties een uur later openen: maar drie zo laat op de dag? Belachelijk. Zeker in het geval van de Rox-flyer: dat ding is zovaak kapot/gesloten dat het een schande is dat ze het raam waarin de attractie effectief gebruikt kan worden nog verkleinen ook. Dat is dan 36.5 euro aub?
    ROX vaak kapot, vroeger zou die uitspraak inderdaad kloppen, maar de laatste twee jaar is die bij elk van mijn bezoeken probleemloos geopend geweest hoor

  5. #5

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    ROX vaak kapot, vroeger zou die uitspraak inderdaad kloppen, maar de laatste twee jaar is die bij elk van mijn bezoeken probleemloos geopend geweest hoor
    Wilt natuurlijk niets zeggen tenzij je elke dag geweest bent. Ik ben de laatste twee jaar dus niet vaak geweest dus écht goed oordelen over deze periode kan ik niet. Maar feit is wel dat ze die hééél vaak hebben gesloten vanwege te harde wind: gooi hem dan ook open van zodra het mogelijk is hé...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Toch zeker de laatste drie jaar al, al kan ik me herinneren dat het ooit anders was. Boomstammetjes van die leeftijd hebben een maximum gewicht van 300 kilo, zie ook Bobbejaanland en andere. Die van Walibi bv zijn groter en mogen meer dragen.
    Bron? Bobbejaanland heeft een andere bouwer en in de oudere baan in Europapark mag je nog altijd met 6 volwassenen. Ik heb ook al met zes min of meer volwassenen in de Panne gezeten, dus het kan zeker.

  6. #6

    Re: [Plopsaland De Panne] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Bron? Bobbejaanland heeft een andere bouwer en in de oudere baan in Europapark mag je nog altijd met 6 volwassenen. Ik heb ook al met zes min of meer volwassenen in de Panne gezeten, dus het kan zeker.
    Het voortste compartiment is in de panne toch merkbaar kleiner dan het achterste? Bij Walibi heb je dat verschil niet. Er is een tijd geweest dat elke boot met 5 mensen moest vertrekken. Maar de laatste jaren is het inderdaad 3 volwassenen en eventueel 2 kinderen voor steeds een maximum van 5.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •