Plopsa blijft investeren dat is voor mij toch duidelijk. Bijvoorbeeld Holiday Indoor in Holiday Park en hun nieuwe park in Polen. Maar volgens mij hebben die investeringen een "negatief effect" op de parken in België... Het lijkt wel dat telkens er in het buitenland een nieuw project wordt aangekondigd, dat de werken in Belgische parken stilvallen (boomstammetjes voor dit jaar, hotel de voorbije jaren). Het lijkt wel alsof ze "niet genoeg tijd hebben" om in al hun parken telkens die plannen te realiseren. Ik hoop dat ze de boomstammetjes toch nog voor volgend jaar zullen vernieuwen, en dat die grote attractie in 2020 zal openen. Ik zit al een tijdje te dromen over een Arthur type attractie voor in de Panne, gecombineerd met dark ride.

De Vleermuis was weggenomen grotendeels wegens een tekort aan capaciteit. Ook al ben ik dol op SkyFly attracties, ik denk niet dat de capaciteit hoog genoeg zou zijn voor hun park in de Panne. 12 passagiers per rit... en dan moet er ook nog doorgewerkt worden om een degelijke capaciteit te bereiken.