Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Ik verwacht echter niet dat de ombouw veel gaat doen aan de baan. De layout etc. blijven immers hetzelfde. Wel hoop ik dat ze nu om gaan naar een off-board sound system. De muziek kwam nu volstrekt niet tot zijn recht, was de helft van de rit niet te horen en met enige regelmaat kapot, waardoor je hooguit wat flarden kon opvangen van het zitje achter je.
Vroeger gebeurde het inderdaad iets te vaak dat de muziek niet naar behoren werkte. Maar na de recente renovatie van RnR (anno 2016) knalt alles toch lekker zoals het hoort. Ik ben er overigens zeker van dat de muziek 'on-board' zal blijven. Dit gezien er in de hal tegelijkertijd 2 treinen kunnen rondrijden en de muziek hier waarschijnlijk een stuk synchroner zal moeten inspelen op wat er binnenin zal gebeuren. Zo merken we in Hyperspace Mountain ook dat de muziek wordt aangevuld met geluidseffecten en intercom berichten die de missie ondersteunen. Dat zal bij deze Iron Man coaster niet anders zijn lijkt me.

Tevens ga ik er niet automatisch vanuit dat de muziek Rock zal blijven. Als Disney geen royalties meer wilt betalen zullen ze naar verwachting kiezen voor een herwerkte versie van de soundtrack van Iron Man 3 (gecomponeerd door Brian Tyler). En dit gezien deze soundtrack volledig onder het label van Walt Disney Records werd gemaakt. Toen ik vorig jaar de Iron Man Experience deed in Hong Kong Disneyland was er alvast geen streepje rock te horen. Enkel de score uit Iron Man 3 + een aantal stukken muziek gecomponeerd voor de attractie zelf.

Voorts sta ik wel positief tegenover deze verandering. Ik vind Rock n RollerCoaster in Parijs nog steeds één van de coolste uitwerkingen van een indoorcoaster (gewoon een lichtshow zonde gêne). Of Iron Man de beste keuze is weet ik niet. Maar ik ben wel benieuwd. Als de uitwerking (wachtrij, gebouw, ervaring) even sterk is als de Iron Man ride in Hong Kong zal ik alvast keer op keer genieten. En dat zeg ik als iemand die niets heeft met het Marvel universum .