X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 240
  1. #101

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Hopen dat de geruchten waarheid mogen zijn, want ook Disneyland Park smeekt om nieuwe attracties. Ik vond het fantastisch om te horen dat Mickey en Minnie hun eigen attractie kregen, en als die ook in Parijs komt vind ik dat nog mooier.

    Van tweede attractie hoop ook ik op een Indiana Jones, al smeekt het resort ook nog wel om een waterattractie. Splash Mountain zo dicht bij huis zou denk ik ook wel zalig zijn.
    Ik heb ook altijd gehoopt op een Splash Mountain, maar nu ik er ééntje gedaan heb zegt het me eigenlijk niet zoveel meer. Het is een goede attractie, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond het bij lange niet één van de absolute Disneytoppers.

    Dan zie ik liever een uniekere rapid komen, dat heeft Disney ook al een paar keer gedurfd, dus waarom niet in Parijs.

  2. #102

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Een Splash Mountain achtige attractie zie ik eerder in het Frozen themagebied komen, dus in de studio's. Op de voorbehouden plaats van Splash Mountain zie ik dan eerder een Rapid river komen, iets als Grizzly of Roaring Rapids.

    Nuja, het zijn geruchten, het is ook perfect mogelijk dat we het moeten doen met nieuwe Meet 'n Greetz de komende jaren.

  3. #103

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Een rapid bij Frontier of Adventureland en Splash Mountain-ish ride zouden de line-up van Disney Parijs in elk geval een stuk vooruit helpen, maar de toegangsprijs waarschijnlijk ook weer, wat mij opnieuw zou weerhouden om het park OOIT te bezoeken (voor de huidige prijs zou er al zeer veel bij mogen komen naar mijn mening, korting verkrijgbaar of niet, het gaat mij om het principe.

    Voor mij mag Tron Lightcycle Run ook zeker overwaaien, samen met eventueel een 2’de mine train (het liefst de Grizzly versie).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #104

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Cliché uitspraak maar kom: als er een Indiana Jones komt, koop ik een abonnement!
    Misschien gaat dit dom over komen maar... DLP heeft toch al een Indianna Jones achtbaan?

    Wat bedoelen jullie met een "Indianna Jones" en hoe groot is de kans dat ze twee attracties met hetzelfde thema gaan zetten...

  5. #105

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Misschien gaat dit dom over komen maar... DLP heeft toch al een Indianna Jones achtbaan?

    Wat bedoelen jullie met een "Indianna Jones" en hoe groot is de kans dat ze twee attracties met hetzelfde thema gaan zetten...
    Indiana Jones Adventure is de attractie die bedoeld wordt. Een ouder gerucht is dat Dinosaur in Animal Kingdom een Indiana Jones makeover krijgt en dat de kosten gedeeld gaan worden met Parijs. Daarnaast zien we de laatste jaren meer en meer investeringen in gebieden dan in slechts 1 attractie (Avatar, Star Wars, Frozen...) Het lijkt dus zeker mogelijk dat ze in Adventureland in Parijs een Indiana Jones gebied willen maken, zeker met de nieuwe film die gaat uitkomen. De plaats is er al sinds de opening van het park en is ook mooi om een volledig themagebied te presenteren.

    Indien Runaway Railway zou komen naar Parijs, zou ik dat absoluut niet erg vinden. Beter dan gewoon een Toon Town, eindelijk weer eens een nieuwe attractie en Mickey blijft toch wel de ster van Disney. Wat de tweede attractie betreft, ben ik dus volledig voor Indiana Jones Adventure! Een rapid zou ook mogen inderdaad, Grizzly River Run in Disney's California Adventure was fantastisch! Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #106

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Van zowel rapid, splash mountain als een indiana jones darkride zijn er al dan niet fanmade overlays die tonen waar de attracties in het park zou kunnen passen.

    Naam:     grizzlyriverrun-blueprint.jpg
Bekeken:  1452
Groote:   224,9 KB

    Een Rapid River zou achter het Frontierland treinstation en het nu in verbouwing zijnde Chaparral-theater kunnen komen.


    Naam:     splashmountain-blueprintgoogle.jpg
Bekeken:  1458
Groote:   334,7 KB
    De inplanting van Splash mountain zou eveneens op die plek kunnen komen, maar dan moeten ze gaan schuiven met wat er nu staat.

    Naam:     img_2121.width-900.jpg
Bekeken:  1488
Groote:   211,4 KB
    De Indiana Jones Darkride scheen ooit gepland te zijn naast de Indiana Jones Coaster en dat lapje grond is nog steeds beschikbaar.

    Dat het klimaat in Parijs geen waterattracties toelaat lijkt me gewoon het perspraatje om vooral niet toe te geven dat ze er gewoon het geld niet in willen investeren. Disney gooit tijdens de wintermaanden sowieso enkele attracties dicht om te besparen: een wilde waterattractie moet een natte droom zijn voor die strategie: die kan je tenminste met duidelijke argumenten dichtgooien.

    Ik verwacht eigenlijk een splash mountain-equivalent in het nieuwe Frozen-gedeelte van de studios. Als er al een waterattractie naar Disney komt zie ik die niet voor 2030 komen. Met zoveel nieuwigheden voor het Studios park, mogen we volgens mij al blij zijn als er één of twee attracties naar Disneyland komen.

  7. #107

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Van zowel rapid, splash mountain als een indiana jones darkride zijn er al dan niet fanmade overlays die tonen waar de attracties in het park zou kunnen passen.

    Naam:     grizzlyriverrun-blueprint.jpg
Bekeken:  1452
Groote:   224,9 KB

    Een Rapid River zou achter het Frontierland treinstation en het nu in verbouwing zijnde Chaparral-theater kunnen komen.


    Naam:     splashmountain-blueprintgoogle.jpg
Bekeken:  1458
Groote:   334,7 KB
    De inplanting van Splash mountain zou eveneens op die plek kunnen komen, maar dan moeten ze gaan schuiven met wat er nu staat.

    Naam:     img_2121.width-900.jpg
Bekeken:  1488
Groote:   211,4 KB
    De Indiana Jones Darkride scheen ooit gepland te zijn naast de Indiana Jones Coaster en dat lapje grond is nog steeds beschikbaar.

    Dat het klimaat in Parijs geen waterattracties toelaat lijkt me gewoon het perspraatje om vooral niet toe te geven dat ze er gewoon het geld niet in willen investeren. Disney gooit tijdens de wintermaanden sowieso enkele attracties dicht om te besparen: een wilde waterattractie moet een natte droom zijn voor die strategie: die kan je tenminste met duidelijke argumenten dichtgooien.

    Ik verwacht eigenlijk een splash mountain-equivalent in het nieuwe Frozen-gedeelte van de studios. Als er al een waterattractie naar Disney komt zie ik die niet voor 2030 komen. Met zoveel nieuwigheden voor het Studios park, mogen we volgens mij al blij zijn als er één of twee attracties naar Disneyland komen.
    Vergeet Mickey and Minnie runaway railway niet in Fantasyland als nieuwe attractie

  8. #108

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten

    Indien Runaway Railway zou komen naar Parijs, zou ik dat absoluut niet erg vinden. Beter dan gewoon een Toon Town, eindelijk weer eens een nieuwe attractie en Mickey blijft toch wel de ster van Disney. Wat de tweede attractie betreft, ben ik dus volledig voor Indiana Jones Adventure! Een rapid zou ook mogen inderdaad, Grizzly River Run in Disney's California Adventure was fantastisch! Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.
    Ik vond toon-town in Anaheim nogthans een geweldig gebied met veel charmes, waar niet alleen Mickey, maar ook Minie, Pluto en alle andere classic toon figuren een eigen plekje hebben. Het is ook een gebied dat ze in Orlando nog niet kennen en bij mijn weten ook niet gepland is. Dus voor mij mocht het direct naar Parijs komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Tron op zich ook, maar laat die maar voor het derde park. Er staan al coasters genoeg nu in Disneyland Park.
    De grizzly river in Anaheim behoort inderdaad tot de betere rapid rivers.

    Een Tron attractie vind ik ook niet in het huidige hoofdpark in Parijs passen. (ook niet in het Magic Kingdom van Orlando trouwens, was daar misschien meer iets voor de Studio's of Epcot geweest).

    Qua achtbanen verbaasd Parijs me eigenlijk. We hebben met afstand het meest thrill-georienteerde Disney park ter wereld. In Parijs vind je meer inversies terug dan in alle andere parken te samen*, maar ook een grotere en heftigere BTM, de heftigste wilde muis van enig Disney park, etc.. Iemand enig idee waarom dat zo is?

    *Inversies worden door het gewone publiek vaak als thrill beschouwd, ondanks dat dit niet persé in relatie hoeft te staan of een betere rit garandeerd. Overigens hebben alle disney parken ter wereld tesamen dan nog steeds minder inversies dan in één achtbaan op zichzelf: Smiler.

  9. #109

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Qua achtbanen verbaasd Parijs me eigenlijk. We hebben met afstand het meest thrill-georienteerde Disney park ter wereld. In Parijs vind je meer inversies terug dan in alle andere parken te samen*, maar ook een grotere en heftigere BTM, de heftigste wilde muis van enig Disney park, etc.. Iemand enig idee waarom dat zo is?
    Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?
    Wel bizar dat bij opening enkel BTM aanwezig was. Indiana Jones is snel gezet omdat het attractie (achtbaan?)aanbod gewoon te laag was, zeker in vergelijking met andere Europese parken. Dat hebben we trouwens ook gezien bij DisneySea, Raging Spirits is daar ook 4 jaar later geopend dan het park.
    Space Mountain is inderdaad een geval apart, maar ik vermoed gewoon dat dit een inversiebaan is geworden omwille van de nieuwste technieken die toen gebruikt konden worden. Rammelbakken zoals Goudurix konden vermeden worden, maar de bezoekers kregen wel een unieke attractie, in een prachtig kader. Het was dus de publiekstrekker bij uitstek, ondanks zijn inversies. Bij een 'non-inversie' Space Mountain zou dit volgens mij minder aangeslagen hebben bij de bezoekers.
    Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.

  10. #110

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?
    Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)

    Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.
    Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

    Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

    Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

    Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?

  11. #111

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)



    Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

    Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

    Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

    Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?
    Je moet wel in perspectief zien dat de parken in de VS gebouwd zijn in de tijd voor dat er grote thrill-parken waren. En bij RnRc hebben ze ingezien dat ze zo'n baan wel kunnen plaatsen, maar toen was al duidelijk dat Disney nooit een thrill-park zou kunnen zijn/worden. Ze mikken daar op een ander segment van mensen.

    In Europa (en zeker begin jaren 90) was een grote thrill-achtbaan nog echt niet bekend (Goudurix was de uitzondering) Maar de grote parken hier hadden wel al meer ingezet op thema en beleving (Walibi, Europa-Park, Phantasialand, Parc Astérix, Efteling), maar ze hadden ook wel al wat thrill staan (Python, Sirocco, Goudurix, etc.)
    Misschien heeft dit Disney laten beseffen dat hier in Europa de mensen meer algemeen naar een attractie/themapark gaan, dus zowel thrill als soft attracties. Wat in de VS helemaal anders is, met die megathrill parken als SFMM en CP.

  12. #112

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik dacht laten we een lijst maken met onze wensen voor dit park qua attracties heb even het hele forum afgezocht en heb een lijst gemaakt (dit zijn alleen rides in het disneyland park)
    - Indiana Jones River Rapid / enhanced motion vehicle Adventureland
    - Log Flume Frontierland
    - Soarin Discoveryland/Adventureland
    - Mickey and Minne runaway Railway Toontown/Fantasyland
    - Tron Autopia achter Discoveryland Theather
    -Beauty and the Beast Dark- ride Fantasyland
    -Little Mermaid Hangende voertuig/Dark ride Fantasyland
    (Sorry voor de Spel fouten dyslexie)

  13. #113

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    de Indiana Jones coaster is indertijd geplaatst om de capaciteit in het park te verhogen en zou oorspronkelijk maar 6maanden blijven staan, door de grote populariteit ervan is deze toch in het park gebleven.

  14. #114

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vercruz Bekijk Berichten
    de Indiana Jones coaster is indertijd geplaatst om de capaciteit in het park te verhogen en zou oorspronkelijk maar 6maanden blijven staan, door de grote populariteit ervan is deze toch in het park gebleven.
    Ik ken de geschiedenis van die coaster nu niet maar 6 maanden lijkt me wel kort, niet? De ondersteuningen lijken inderdad wel erop gemaakt om echt eerder een kermiscoaster te kúnnen zijn, maar dan die theming enzo?

  15. #115

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    Ik ken de geschiedenis van die coaster nu niet maar 6 maanden lijkt me wel kort, niet? De ondersteuningen lijken inderdad wel erop gemaakt om echt eerder een kermiscoaster te kúnnen zijn, maar dan die theming enzo?
    Die theming is geloof ik later geplaatst, toen besloten werd om de achtbaan permanent te houden. Wat Vercruz zei over de tijdelijkheid van de coaster klopt wel degelijk.

  16. #116

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Die theming is geloof ik later geplaatst, toen besloten werd om de achtbaan permanent te houden. Wat Vercruz zei over de tijdelijkheid van de coaster klopt wel degelijk.
    Dat de baan tijdelijk zou zijn gelooft iedereen wel denk ik, maar zes maanden lijkt me nogal kort. Te kort om geloofwaardig te zijn zelfs.

  17. #117

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Voor zover ik het mij herinner was de Indiana Jones achtbaan (1993) inderdaad een snelle en tijdelijk quickfix voor het tijdrovende project Space Mountain (toen nog Discovery Mountain) en ging deze opnieuw afgebroken worden na opening van SM (1995). Volgens de geruchten was het dan de bedoeling om op hetzelfde terrein een volledig Indiana Jones themagebied te bouwen, maar dit ging niet door wegens de te hoge kosten, plus er werd voorrang gegeven aan de bouw van de Walt Disney Studios. De theming heeft er trouwens altijd gestaan, maar is een goedkope constructie (zie foto). Rond 2000 gebeurde er een grondige renovatie en werden delen van de track vervangen om de karretjes achterwaards te laten rijden. De tempel werd echter niet vervangen maar er kwamen wel decorstukken bij.

    Naam:     indianajones.jpg
Bekeken:  1019
Groote:   73,1 KB

  18. #118

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dat de baan tijdelijk zou zijn gelooft iedereen wel denk ik, maar zes maanden lijkt me nogal kort. Te kort om geloofwaardig te zijn zelfs.
    is ons verteld geweest door een Gids in het park tijdens een rondleiding.
    waar nu sprake is van die nieuwe attractie over Mickey ging oorspronkelijk een attractie komen van de kleine zeemeermin.
    https://srv2.zoomable.ca/view.php?i=...3a1_o.tif#full

    door problemen met het budget is dit uitgesteld allemaal.
    in de arcade bevind zich ook ergens een doorgang naar een pleintje(die nu backstage is) maar waar wel nog steeds de muziek van Mainstreet speelt. oorspronkelijk ging je daar dus kunnen zitten en iets drinken.

  19. #119

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Eerlijk gezegd verbaast me het niet dat er zo veel uitbreidingspunten gekend zijn. Als je er gaat slagen ze er redelijk in om te verbergen dat dit park maar half af is. tot je naar de indeling begint te kijken. valt het zeer op.

    Een zone die hier niet is besproken is het 'prinsessenkasteel' op de plek achter het doolhof van Alice. Ik heb verschillende keren opgevangen dat het station daar ook maar tijdelijk was en moest worden geintegreed in een alles eind goed gedeelte. een soort van hoe leefde ze nog lang een gelukkig.

    ik zie dit gedelte niet gebouwd worden maar zou een leuke aanvulling zijn

  20. #120

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    De toekomst na de overname vertaalt zich vooral in... duurdere toegangstickets! Sinds vandaag kost een dagticket voor de 2 parken 107 euro (+ 3 euro) en een dagticket voor 1 park 87 euro (+ 3 euro).

    Opvallend: net nu zijn er weer enkele attracties (definitief) gesloten...

    In het Disneyland Park moet je het nu (tijdelijk) doen zonder Disneyland Railroad, Autopia, Dumbo the Flying Elephant en La Cabane des Robinson. Phantom Manor is bovendien al meer dan een jaar gesloten...

    In het Studios Park zijn dan weer Cars Quatre Roues Rallye gesloten voor onderhoud. Onlangs sloten ook Art of Disney Animation en Armageddon: les Effets Spéciaux definitief de deuren, net als Stitch Live! die dit weekend voor het laatst werd opgevoerd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •