X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 240
  1. #21

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik betreur het ten zeerste! Ik had veel liever gehad dat ze een nieuwe attractie openden in Marvelthema, in plaats van deze te laten verdwijnen. In RnRC zie je net dat muziek ook een belangrijke rol speelt bij films en ik vind de voorshows hierbij ook mooi uitgewerkt. De rit zelf is misschien thematisch niet de beste, maar qua aankleding in de wachtrij en preshows vond ik dit top. Spijtige zaak voor mij!

  2. #22

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik heb nooit iets gevonden aan RnR. De wachtrij is afstotelijk, de muziek doet me niets en de baan heb ik altijd als één van de saaiste loopingcoasters ervaren. Enkel de treintjes zagen er wel heel vet uit. Voor de rest ben ik blij dat ze iets anders met de baan doen, ik ga geen traan laten om het verdwijnen van de huidige toestand.

  3. #23

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik ben nu wel een liefhebber van Aerosmith en heb altijd met plezier in RNRC gegaan. De verlichting samen met de muziek maken het toch wel een redelijk unieke coaster. Aangezien men in Iron Man ook gebruik maakt van rockmuziek verwacht ik dat de muziek niet veel zal wijzigen maar de theming binnenin de hal tijdens de rit wel. Misschien gebouwen of dergelijke waar je tussen vliegt ?
    Het meest jammere is dat nu de continuïteit met de versie in Florida verdwijnt. In Florida stap je in een limo die je naar het concert brengt en hier in Parijs ben je op het concert. De storytelling en wachtrijtheming is in Florida wel wat beter maar tijdens de rit is er dan wel zeer weinig te zien buiten wat roadsigns en wegwijzers. Het trackverloop is dan wel volledig hetzelfde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace
    Ik heb nooit iets gevonden aan RnR. De wachtrij is afstotelijk, de muziek doet me niets en de baan heb ik altijd als één van de saaiste loopingcoasters ervaren.
    Mag ik dan bij deze besluiten dat je Express: Platform 13 in Walibi Holland ook een saaie coaster vindt ? Wat buiten dat RNRC enkele meters langer en iets sneller is spreken we hier van krek dezelfde coaster
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #24

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten

    Mag ik dan bij deze besluiten dat je Express: Platform 13 in Walibi Holland ook een saaie coaster vindt ? Wat buiten dat RNRC enkele meters langer en iets sneller is spreken we hier van krek dezelfde coaster
    Inderdaad, ik vind Xpress (de vernieuwde versie nog niet gedaan) een afschuwelijk saai ding. Ik voel er echt niets van G-krachten in, net alsof ik op een bankje zit in plaats van in een achtbaan. De lancering is ook bij beide banen zowat de belabberdste die ik al deed.

    Los daarvan kunnen ook twee op het oog identieke achtbanen behoorlijk veel verschillen, maar dat gaat imo niet op voor deze twee.

  5. #25

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    RnRC komt door zijn theming nog wel iets beter over, maar het is inderdaad niet bepaald de sterkste layout van vekoma.

    Ik verwacht echter niet dat de ombouw veel gaat doen aan de baan. De layout etc. blijven immers hetzelfde. Wel hoop ik dat ze nu om gaan naar een off-board sound system. De muziek kwam nu volstrekt niet tot zijn recht, was de helft van de rit niet te horen en met enige regelmaat kapot, waardoor je hooguit wat flarden kon opvangen van het zitje achter je.

    Daarnaast zou een wisseling van Aerosmith naar AC/DC sowieso een verbetering zijn .. zeker als ze het bij mijn favoriete AC/DC nummer houden: Shoot to Thrill, al zou ik het zeker ook niet erg vinden om Black Sabbath terug te horen in de attractie.

    Qua thema.. tsja. Nu is het gewoon een blikken hal met een 2D frontje waar de naam van de attractie op staat. De eerste ruimte waar je binnen komt is nog best mooi, daarna houdt het idd wel op. Ik denk dat dit begin nu de villa van Tony moet gaan voorstellen en dat je later in zijn workshop terecht komt. Theming vanaf de video-ruimte (Station, ride, exit) verwacht ik dan ook vooral als een soort workshop waar veel oude rommel rond slingert. Ik verwacht vooralsnog niet dat de theming veel meer dan goedkoop en simpel, maar wel doeltreffend gaat zijn.

  6. #26

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik verwacht echter niet dat de ombouw veel gaat doen aan de baan. De layout etc. blijven immers hetzelfde. Wel hoop ik dat ze nu om gaan naar een off-board sound system. De muziek kwam nu volstrekt niet tot zijn recht, was de helft van de rit niet te horen en met enige regelmaat kapot, waardoor je hooguit wat flarden kon opvangen van het zitje achter je.
    Vroeger gebeurde het inderdaad iets te vaak dat de muziek niet naar behoren werkte. Maar na de recente renovatie van RnR (anno 2016) knalt alles toch lekker zoals het hoort. Ik ben er overigens zeker van dat de muziek 'on-board' zal blijven. Dit gezien er in de hal tegelijkertijd 2 treinen kunnen rondrijden en de muziek hier waarschijnlijk een stuk synchroner zal moeten inspelen op wat er binnenin zal gebeuren. Zo merken we in Hyperspace Mountain ook dat de muziek wordt aangevuld met geluidseffecten en intercom berichten die de missie ondersteunen. Dat zal bij deze Iron Man coaster niet anders zijn lijkt me.

    Tevens ga ik er niet automatisch vanuit dat de muziek Rock zal blijven. Als Disney geen royalties meer wilt betalen zullen ze naar verwachting kiezen voor een herwerkte versie van de soundtrack van Iron Man 3 (gecomponeerd door Brian Tyler). En dit gezien deze soundtrack volledig onder het label van Walt Disney Records werd gemaakt. Toen ik vorig jaar de Iron Man Experience deed in Hong Kong Disneyland was er alvast geen streepje rock te horen. Enkel de score uit Iron Man 3 + een aantal stukken muziek gecomponeerd voor de attractie zelf.

    Voorts sta ik wel positief tegenover deze verandering. Ik vind Rock n RollerCoaster in Parijs nog steeds één van de coolste uitwerkingen van een indoorcoaster (gewoon een lichtshow zonde gêne). Of Iron Man de beste keuze is weet ik niet. Maar ik ben wel benieuwd. Als de uitwerking (wachtrij, gebouw, ervaring) even sterk is als de Iron Man ride in Hong Kong zal ik alvast keer op keer genieten. En dat zeg ik als iemand die niets heeft met het Marvel universum .

  7. #27

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik zou het heel jammer vinden als ze juist de bekende muzieknummers niet gaan gebruiken. Iron Man 3 was nu niet echt de typische marvel film. Wordt daardoor vaak geloofd, maar ook vaak gehaat. De muziek is ook niet echt bekend, terwijl juist dat de sfeer moet maken. Iron Man 3 was de depressieveling uit de trilogy. Hier krijgt Tony te maken met zijn angsten. Je wordt daar in mee gezogen en je verlaat de bioscoop niet met het "Feel Good" gevoel dat je bij de andere films wel hebt. Lijkt me daarmee ook niet de meest geschikte sfeer voor bij een achtbaan :s

    Maar natuurlijk zijn er altijd vele manier om zoiets uit te werken. Nieuwsgierig ben toch wel

  8. #28

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Interessante discussie. Zelf vind ik het wel jammer dat het huidige thema verdwijnt. Aerosmith is een groep die ik eigenlijk nauwelijks ken, maar ik ben wel fan van het rockgenre en vind zoiets ook een geschikt thema voor een achtbaan. Het idee om AC/DC te gebruiken is al eens eerder op het forum geplaatst. Ook van die groep ken ik slechts een handvol liedjes maar ik zou het wel een prima idee vinden om dat soort muziek te gebruiken
    (Tussen haakjes, ik heb ooit in een halfgare bui de tekst van Whole lotta Rosie aangepast zodat het nummer over een achtbaan zou gaan ... sinds mijn Tripreport over Disney weten jullie dat ik soms rare fantasietjes heb )

    In datzelfde TR schreef ik ook dat RNRC voor mij een hele hoge herhalingswaarde had, maar dat mijn verwachtingen toch niet voor de volle 100% ingelost werden. Dat kwam vooral omdat ik in die eerste twee keren overkop ook niet zo veel G-krachten voelde (in de kurketrekker gelukkig wel!) en omdat de lancering naar mijn gevoel niet zo sterk was. Ik heb amper drie gelanceerde banen gedaan en kan dus eigenlijk niet vergelijken, maar de lancering van Psyké was precies veel beter? RNRC voelde voor mij meer als geleidelijk versnellen dan als lanceren ...

    Nog een kleine technische vraag, het leek wel alsof RNRC op het einde van de lanceerstrook een beetje 'inhield' ... heeft dat met de techniek achter de lancering te maken? Omdat de trein dan zijn gewenste snelheid bereikt heeft bijvoorbeeld?

    De huidige wachtrij van RNRC vind ik eigenlijk best goed. Die mooie glitterjas hangt hier nog steeds te pronken in mijn kleerkast, hahaha. En van slecht hoorbare muziek tijdens de rit heb ik totaal geen last gehad, integendeel! Als alles blijft werken zoals het moet, mag dat van mij dus gerust zo blijven!
    Once you sit back, you never go back.

  9. #29
    borisvdd
    Guest

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten

    In datzelfde TR schreef ik ook dat RNRC voor mij een hele hoge herhalingswaarde had, maar dat mijn verwachtingen toch niet voor de volle 100% ingelost werden. Dat kwam vooral omdat ik in die eerste twee keren overkop ook niet zo veel G-krachten voelde (in de kurketrekker gelukkig wel!) en omdat de lancering naar mijn gevoel niet zo sterk was. Ik heb amper drie gelanceerde banen gedaan en kan dus eigenlijk niet vergelijken, maar de lancering van Psyké was precies veel beter? RNRC voelde voor mij meer als geleidelijk versnellen dan als lanceren ...

    Nog een kleine technische vraag, het leek wel alsof RNRC op het einde van de lanceerstrook een beetje 'inhield' ... heeft dat met de techniek achter de lancering te maken? Omdat de trein dan zijn gewenste snelheid bereikt heeft bijvoorbeeld?
    Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.

    Het gevoel dat de trein "inhoudt" is omdat je lichaam wil blijven versnellen, maar de trein al zijn snelheid heeft en stopt met versnellen. Het is dus een gevoelsbedrog waardoor je denkt dat de trein afremt.

  10. #30

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Grootse plannen, er komt een Star Wars én Frozen deel rond een nieuw aan te leggen vijver, vanaf 2021:
    disneyparks.disney.go.com/blog/2018/02/transformative-multi-year-expansion-announced-for-disneyland-paris/

    Naam:     wds.jpg
Bekeken:  878
Groote:   99,0 KB

  11. #31

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Die zag ik niet aankomen....

  12. #32

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Knappe plannen! Al ziet de uitbreiding er mij niet gigantisch uit...

  13. #33

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Niet gigantisch?
    Het verdubbeld in oppervlakte
    2 miljard
    2.000.000.000€
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

  14. #34

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Eindelijk een reden om nog eens te gaan, al vrees ik voor ellenlange wachtrijen in de eerste maanden/jaar.

  15. #35

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Als je weet dat de Studio's oorspronkelijk voor € 610 miljoen zijn neergepoot, kan € 2 miljard wel tellen...
    Ik vraag me wel af wat het betekend voor het 3e park. Kan me niet voorstellen dat we daar voor 2030 nog iets van gaan horen nu.
    Zo te zien op de concept arts verdwijnt de stunt show en Tram Tour. Niet dat ik die zal missen. En ook De Hollywood Tower staat er op zoals ie nu is. Ben benieuwd of die veranderingen dan nog doorgaan.

    Wachtrijen zal al bij al wel meevallen. Beginnen bouwen in 2021, over een periode van 9 jaar. Klaar in 2030. Dus niet alles zal ineens geopend gaan worden.
    Laatst gewijzigd door Apollo; 27-02-18 om 15:48.

  16. #36

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Voor dat 3de park zullen ze het wel op een akkoordje hebben kunnen gooien.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

  17. #37

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Leuk nieuws. Frozen en Marvel kunnen me gestolen worden, zeker die superhelden toestanden vind ik echt niet bij Disney passen. Zelfs niet in de Studios. Frozen zal wel goed scoren gezien het succes van die film. Maar als SW freak ben ik natuurlijk verheugd met die Star Wars zone! Hopelijk wordt ie groot en enorm immersive.

    Hopelijk vergeten ze nu wel het Magic Kingdom niet. Dat heeft toch veel harder nood aan iets nieuws.

  18. #38

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    En voor een Nederlandstalige tekst kunnen jullie nu ook bij ons terecht : klik hier

  19. #39

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Zal men dan op het nieuwe meer dan ook een 'rivers of light'/'world of color' achtige show komen? En zou men in dat geval Illuminations afschaffen en eindelijk opnieuw een lichtjesparade laten rijden?

    Maar wel super nieuws voor het park, zeker dat meer gaat het park een volledig ander gevoel geven.

  20. #40

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Mooie plannen waar ik alvast naar uitkijk! Maar één iets ben ik nog niet over uit: kunnen we in 2021 al een eerste uitbreiding betreden, of start men dan pas met de werken? Ik heb al verschillende artikels gelezen, maar het is vaak tegenstrijdig.

    Volgens Het Nieuwsblad:
    - Meer live entertainment in de parken
    - Armageddon, Restaurant des Stars, Moteurs Action en Blockbuster Café zullen verdwijnen
    - Rock 'n' Roller Coaster wordt Iron Man-attractie (wisten we al)
    - Tower Of Terror blijft zoals hij is
    - Studio Tram Tour verdwijnt
    - Hollywood Boulevard zal er helemaal anders komen uit te zien
    - Toy Story Playland breidt uit met The Alien Swirling Saucers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •