Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klepje87 Bekijk Berichten
Niet vergeten dat voor vele Brusselaars een ticket redelijk duur is, terwijl je elders gratis of goedkoop kan gaan zwemmen. Velen trekken naar Hofstade of het domein van Huizingen (met alle bijhorende problemen ).

En dan heb je nog velen die niet komen omdat ze afgeschrikt worden van het volk dat vaak in Oceade te vinden is
Akkoord, maar als je kijkt hoe de zwembaden van LAGO of Sportoase het doen, dan betaal je daar toch ook wel meer dan in de andere gemeentelijke zwembaden. En die trekken ook zeer goed aan.

Of nog iets duurder... Plopsaqua of Aqualibi, waar je ook een apart ticket voor betaalt. Plopsaqua trekt jaarlijks ook zo'n 300K bezoekers, en ik vermoed Aqualibi nog net iets meer. En die hebben dan vooral concurrentie van het naastgelegen pretpark.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
Ik denk dat je nog steeds redeneert dat dit een pretpark is. 1 miljoen inwoners in Brussel (hier vergeet je ook de bevolkingsaangroei, 30 jaar geleden zullen het er wel geen 1 miljoen zijn geweest).
Als je redeneert dat elke inwoner van Brussel minstens 1 x in de tijdspanne van 30 jaar toch 1 x zou moeten zijn geweest kom je nog maar aan een gemiddelde van 33.333 bezoekers per jaar tegenover de 240.000 die Oceade zelf aangeeft, dus inwoners zijn slechts een deeltje van het totale aantal. Neem er ook bij dat de theoretische capaciteit van Oceade 500 man is (terug te vinden op visit Brussels). Degenen die een ticket kopen zullen ook meestal wel de volle 4 uur uitdoen wat me weer brengt tot een 1000-1200max bezoekers per dag.... Dus die 7 miljoen lijkt me nog steeds te kloppen.

Wat Tikibad betreft : die heeft een capaciteit van 1200 man, en er zijn ook tickets te verkrijgen voor bvb 2 uur/3 uur, dus ook een veel snellere doorstroming van bezoekers.
Ik zie het vooral als een waterpretpark, zoals ook de Aquafun van Sunparks, Aqua Mundo van CenterParcs, Plopsaqua of Aqualibi. En die trekken allen toch wel meer bezoekers.

Zelf woon ik nabij Brugge, en ga ik zeer frequent naar LAGO Brugge Olympia, maar ook daar halen ze jaarlijks ca. 300K bezoekers. Akkoord, het is er iets goedkoper en je kan er ook sportzwemmen, maar dan nog. Océade ligt in onze hoofdstad, die ook al heel wat toeristen aantrekt, en heeft mooie deals met Atomium of Mini-Europe. Zelf heb ik een bezoek aan Océade ook altijd gecombineerd met een andere uitstap (kerstmarkt, Mini-Europe, expo's in de Heizel...). Ik blijf het toch best weinig vinden, maar bon.