Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Allé, we zijn benieuwd! Ik zie het als een nieuwe pps met Lago of Sportoase of zo... Geen nieuw Océade...
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
Mij lijkt de kans op een gelijkwaardige vervanger verwaarloosbaar klein. Een volledig Subtropisch zwembad wordt tegenwoordig zelden nog gebouwd, of het is bij een pretpark (en dan nog neigt het eerder naar een doos/loods dan een groene Oase ...).
Thierry Meeùs zei bij de sluiting van Océade tegen Brakesection Magazine het volgende:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brakesection Magazine - Thierry Meeùs
"Dat is heden vrijwel onmogelijk: je hebt een zodanig groot startkapitaal nodig dat je dit vrijwel onmogelijk kan terugverdienen. De succesvolle waterparken die je ziet zijn dan ook meestal gelinkt aan ofwel bestaande pretparken of vakantieparken (zoals Plopsaqua, Aqualibi, Centerparcs, het nieuwe zwembad bij Bellewaerde), ofwel zijn het samenwerkingen tussen privé-investeerders en gemeenten."
Het is dus inderdaad volgens iemand die jaren in de branche zat vrijwel onbegonnen werk om een echt (losstaand) subtropisch zwemparadijs te bouwen. Ik verwacht ook een Lago-achtig zwembad.