X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: [Dippiedoe] 2018

  1. #1

    [Dippiedoe] 2018

    Metamorfose voor speelpark Dippiedoe in Best

    BEST - Bij de ingang van speelpark Dippiedoe bij Aquabest ligt een enorme stapel hout. Binnen rollen een paar verdwaalde ballen van de ballenbak rond. Het is één grote chaos, maar alles voor een goed doel. Het pretpark voor kinderen tot ongeveer dertien jaar, wordt de komende weken namelijk compleet vernieuwd, gerenoveerd en veranderd. Geen vierkante centimeter blijft ongemoeid. "Dippiedoe gaat een fase in van modernisering en vernieuwing", zegt eigenaar van Aquabest, Roland van Pelt.



    De verbouwing van het kinderparadijs begon afgelopen maandag en is in volle gang. In totaal komen er zeven nieuwe attracties bij. In de indoorspeelhal komt een gigantische klimvulkaan, een draaimolen en een peuterspeelplek voor de allerkleinsten in de sfeer van de Teletubbies. Buiten wordt een nieuwe achtbaan geïnstalleerd en komt er een springkussen en een piraten themaparkje met een midgetgolfbaan.

    Maar naast al dit nieuws, wordt er in het bouwproject ook vooral veel geschoven, aangepast en opgeknapt. Dit alles om de speelplek nog meer de uitstraling te geven van een ‘echt’ pretpark. Zo worden buiten allerlei extra paden aangelegd, waardoor de bezoekers een route kunnen lopen. In tegenstelling tot het ene brede pad wat er tot nu toe lag. Het terrein ligt er nu een beetje gehavend en gebutst bij, maar de duizenden geplante bloemen en plantjes zullen hier de komende tijd zeker verandering in brengen.


    Restaurant


    Door de enorme metamorfose die het park doormaakt, gaat Dippiedoe mee in de laatste trends. Zo ook op het gebied van voeding. Het restaurant wordt veranderd en krijgt een ander concept. Uiteindelijk wordt het eetgedeelte een soort foodcourt met veel vers, veel groen en veel gezonde producten. "Maar natuurlijk ook nog wat snoep. Het blijft tenslotte een pretpark", grapt directeur van Dippiedoe, Stein van Pelt. Daarnaast wordt ook het terras grondig aangepakt. De speeltoestellen die aan het water stonden, zijn verplaatst voor een beter uitzicht op het water. Verder is het terras flink uitgebreid.


    Het is een verbouwing met een strakke planning. Op 9 maart opent Dippiedoe haar deuren en kunnen bezoekers het vernieuwde park weer bezoeken. Aan zo'n drastische verbouwing hangt natuurlijk ook een prijskaartje. De oorspronkelijke begroting voor het project lag op één miljoen euro, maar dat bedrag wordt volgens van Pelt zeker overschreden. Of al deze veranderingen ook een prijsverandering voor de entreekaartjes zullen veroorzaken, is niet bekend. Hier wordt nog naar gekeken.

    Bron: https://www.ed.nl/best/metamorfose-v...best~a5bd5ad0/

  2. #2

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Nieuw logo vs oud logo:



    Bron: https://www.facebook.com/Dippiedoe/

  3. #3

    Re: [Dippiedoe] 2018


  4. #4

    Re: [Dippiedoe] 2018

    De nieuwe achtbaan is vandaag vanuit Italië gearriveerd:



    Foto: Facebook Roland Van Pelt

  5. #5

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Een big Apple? Dan had ik liever gehad dat ze die Tivoli Medium hadden laten staan :/.

    Alhoewel, een credit is een credit.

  6. #6

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Een big Apple? Dan had ik liever gehad dat ze die Tivoli Medium hadden laten staan :/.

    Alhoewel, een credit is een credit.
    De vraag is waar is die Tivoli naartoe natuurlijk, ligt die nog in opslag of is die verkocht geweest.

  7. #7

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Het nieuwe parkplan met de nieuwe achtbaan ingetekend:



    Ergens lijkt het dat de Tivoli medium gewoon terug komt, maar het kan ook gewoon een Big Apple of een SBF-visa 8vorm zijn. We zijn hier niets wijzer uit geworden .

  8. #8

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het nieuwe parkplan met de nieuwe achtbaan ingetekend:



    Ergens lijkt het dat de Tivoli medium gewoon terug komt, maar het kan ook gewoon een Big Apple of een SBF-visa 8vorm zijn. We zijn hier niets wijzer uit geworden .
    De Tivoli nam dat gehele grasveld in beslag, deze is veel kleiner, ook zag ik al een foto van de track passeren ergens, waardoor duidelijk is dat het die niet geworden is. Wel vraag ik me af wat daar precies mee gebeurt is, gelukkig heb ik die credit nog gescoord.

  9. #9

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Ik weet niet of je de layout op deze plattegrond letterlijk moet nemen, maar gezien je er wel (ongeveer) van uit kunt gaan dat de baan grofweg de helft van die Tivoli in beslag neemt, zou ik er niet van staan te kijken als het een SFB 8-baan, een zamperla single helix coaster of zelfs gewoon een oval-track wordt.

  10. #10

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Het wordt een Big Apple. De Zeeslang is destijds weggehaald omdat die versleten was.

  11. #11

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Alvast een kleine foto van deze nieuwigheid:



    Bron: dippiedoe

  12. #12

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Er is ook een naam bekend: Dolle pier.

  13. #13

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Alvast een kleine foto van deze nieuwigheid:



    Bron: dippiedoe

    Afbeelding in betere kwaliteit:



    Bron: https://www.facebook.com/Dippiedoe/

  14. #14

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Dat moet wel de mooiste Big Apple-trein zijn die ik ooit gezien heb! Goed dat DippieDoe weer een tweede achtbaantje opent, maar er bestaan leukere modellen voor kinderen.

  15. #15

    Re: [Dippiedoe] 2018

    De trein is origineel, de kleuren best mooi. Maar tesamen met zo een SBF Spinner is een Big Apple toch wel de meest teleurstellende keuze die een park kan maken. Ik ken kleinere baantjes waar ik enthousiaster van wordt

    Al moet ik toegeven dat onder omstandigheden de keuze ook wel heel begrijpelijk is.

  16. 05-04-18, 20:09

    Reden
    Dubbel

  17. #16

    Re: [Dippiedoe] 2018

    De achtbaan is intussen geopend voor publiek. Het is niet moeders mooiste, maar een leuke toevoeging voor de kleinste bezoekertjes...



    Een parkvideo...



    Een TR volgt .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  18. #17

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Leuk wel dat ze die Zeeslang in het parcour hebben laten staan!

  19. #18

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Leuk wel dat ze die Zeeslang in het parcour hebben laten staan!
    Eigenlijk hebben ze terug gezet, toen ik er was, twee jaar geleden lag die in opslag achter de schermen.

  20. #19

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Leuk wel dat ze die Zeeslang in het parcour hebben laten staan!
    Dat is dan ook zowat de enige theming rond die achtbaan. De supports werden zelfs niet geverfd .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  21. #20

    Re: [Dippiedoe] 2018

    Nog een aantal foto's van de nieuwigheden:











    Dit en meer foto's van het park: https://www.facebook.com/pg/themepar...36140950548502
    Laatst gewijzigd door Waliboy; 15-07-18 om 08:39.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •