De originele versie van deze rapid heb ik nooit bevaard. M.River kon me wel bekoren, ondanks de soms onsamenhangende theming. Dat euvel lijkt me afgaande op de video niet 100% weggewerkt. Tot zover sluit ik me aan bij de gemiste kans.

Maar ... dit moet samen met River Quest in Europa toch één van de rapids zijn met de grootste verhouding binnendeel / buitendeel. En hier geen bunkertunneltje à la El Rio of één enkel bouwvakkersgrotje waar je bij het binnenvaren al meteen de uitgang kan zien (Radja).

De combi rapid-darkride kan ik wel smaken. Één van de laatste binnenscènes deed me trouwens steeds even aan Droomvlucht denken. Uit de video (vanaf 5:25) kan ik niet meteen opmaken of die ruimte nu nog beter oogt dan voorheen. De gekleurde fonteintjes lijken me er wel goed te passen.

De wachtrij was al van een hoog niveau, zeker naar MPG-normen. Die lijkt me nu thematisch wel samenhangender. Sterker gethemede wachtrijen zijn blijkbaar het nieuwe mantra in Bottrop, zie Lost Temple en Star Trek. Ik verwacht dat de naastgelegen donkervaart volgend seizoen heropent, met ook een aardige wachtrij en een licentie-loos thema. Misschien iets dat aansluit bij Arthur, zoals Robin Hood, of zijn hier al concrete plannen voor gekend?

Of de investering z'n geld waard was? Een Duits filmpje/nieuwsreportage had het over miljoenen. Ik heb weinig verstand van groot geld en zou deze vaart toch eerst zelf enkele keren moeten beleven. Feit is wel dat het park nu zichzelf verplicht om continu degelijk onderhoud te verrichten aan deze attractie. Of MPG met de heropende rapid 3.0 extra volk gaat lokken? Mijn gok: no way! Velen zullen dit - terecht? - beschouwen als 'oude wijn in een nieuwe zak.' Maar dat geldt ook voor hun 'nieuwe' autostuntshow die ik er met Pasen kon smaken. Het hoofdthema was andermaal een https://m.youtube.com/watch?v=hbK1U-H0nsA.