X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Zoo Antwerpen] 2017 - Mensapenvallei, Savanne

    Ik ben al verschillende jaren abonnee van de zoo/Planckendael en het is echt leuk om de verschillende veranderingen te kunnen zien en volgen. Elk jaar zijn er in beide parken kleine en grote aanpassingen die het leuker en mooier maken. De zoo is ondertussen bijna onherkenbaar in vergelijking met 3 jaar geleden. Ook in Planckendael is er de laatste jaren veel leuke thematisatie bij gekomen over heel het park. Maar even terug naar de zoo.

    Het water op de skywalk is een natuurlijk zuiveringssysteem. Ik vermoed dat er daarom bewust geen vissen en dergelijke in uitgezet zijn geweest. Het is leuk om er een keertje te wandelen maar heeft niet meteen veel herhalingswaarde om elke keer de volledige cirkel bovenaan te maken. Ik vermoed dat terugkerende bezoekers zoals ik vaak de neiging gaan hebben om enkel naar de panda's en de brilberen te gaan kijken en dan terug naar beneden te keren of zelfs dit stukje zoo gewoon links gaan laten liggen.

    Ik heb hoge verwachtingen voor de Savanne. Toen het eerste stuk geopend werd waren deze eigenlijk niet echt ingelost. Bij mijn laatste bezoek was ik al wel iets enthousiaster omdat er toch al wat meer 'leven' te zien was. In het begin zag je de vogels die er ook in zitten amper maar ondertussen lijken die toch ook wat meer in beeld te durven komen als ik op de foto's af ga. Voor mij waren ze tot hier toe vooral luid gekwetter dat ergens van achteraan het verblijf komt en je de bron niet echt ziet. Ik vermoed dat wanneer heel de zone klaar is inclusief de mensapenvallei dat de beleving een pak groter gaat zijn zeker als alle dieren eindelijk ten volle gewend zijn aan hun nieuwe verblijven.

    Er zijn tussen 10 en 18 juni rondleidingen voorzien voor de Mensapenvallei enkel voor abonnees. Het is mij echter niet helemaal duidelijk of dit een soort van soft-opening is en de apen effectief al gebruik maken van hun buitenverblijf of dat de bezoeker voor een keer de kans krijgt om zelf de aap uit te hangen en dus het buitenverblijf kan betreden. De zoo heeft in het verleden beide scenarios al toegepast.

    Van het nieuwe restaurant was ik persoonlijk niet meteen weg. Het heeft voor mij nog een iets te groot kantine gevoel om echt 'gezellig' te zijn. Maar gelukkig kan je ook iets te drinken en iets klein te eten in de Latteria (pizza, broodje, slaatje) of Grand Café Flamingo (fingerfood). Van die laatste blijft het wel jammer dat die uiteindelijk dan toch niet toegankelijk is zonder een ticket van de zoo.

    Het systeem met eerst betalen en dan warme maaltijd ophalen is iets dat al iets langer in Planckendael wordt toegepast. Ik heb al gemerkt dat bij grote drukte dit systeem ook niet altijd even goed werkt en de wachttijd soms toch nog lang kan oplopen. Maar elk systeem zal zo wel zijn voordelen als nadelen hebben natuurlijk.

    Voor mij was ook het perk voor de leeuwen en stokstaartjes nog nieuw en ook hiervan was ik erg onder de indruk. De Zoo heeft echt grote stoppen vooruit gezet in de 7 jaar dat ik er niet geweest ben en ik kan het iedereen aanraden om later dit jaar, wanneer de volledige savanne en mensapenvallei af zijn, nog eens een bezoek te brengen aan een van de oudste stadszoo's uit Europa.
    Het aquarium niet gedaan? Dit is ook een prachtig stukje vernieuwde zoo zeker door het rif-aquarium achteraan.

    Ik raad de meeste mensen momenteel ook nog aan om te wachten met de zoo te bezoeken tot dat de Savanne en mensapenvallei open zijn. Bij mijn laatste bezoek had ik echt het gevoel dat er heel veel niet te zien is. Daardoor zou een gewone betalende bezoeker wel eens teleurgesteld kunnen zijn. Dit is voor een deel echter een vals gevoel. Bijna alle dieren zijn gewoon te zien. Maar de oppervlakte van de werken is gewoon groot waardoor het lijkt alsof je 1/3 van de zoo niet kunt bezoeken en dus veel mist.

  2. #2

    Re: [Zoo Antwerpen] 2017 - Mensapenvallei, Savanne

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door colake Bekijk Berichten
    Ik heb al gemerkt dat bij grote drukte dit systeem ook niet altijd even goed werkt en de wachttijd soms toch nog lang kan oplopen. Maar elk systeem zal zo wel zijn voordelen als nadelen hebben natuurlijk.

    Het aquarium niet gedaan? Dit is ook een prachtig stukje vernieuwde zoo zeker door het rif-aquarium achteraan.
    Dat er wachttijden kunnen zijn, is m'n punt niet, dat kan wellicht nooit vermeden worden bij drukte, het goede is dat je niet met je warme schotel in een lange wachtrij aan de kassa staat en je eten afkoelt . Nu schuif je dan eventueel lang aan aan de kassa en/of in de rij voor het eten, maar eens bediend, kan je wel meteen naar je tafel en beginnen eten .

    Aquarium ook bezocht en het rif achteraan is inderdaad prachtig, maar voorts was ik nu ni zo onder de indruk hier, maar vissen interesseren me ook minder, het is het stukje zoo dat me altijd al het minst heeft aangesproken qua dieren, maja, das gewoon persoolijk hé.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •