X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk(e) thema('s) zou jij kiezen voor de toekomstige nieuwe attractie van Bobbejaanland?

Stemmers
19. Je mag niet op deze poll stemmen
  • tropsiche bestemming

    3 15,79%
  • zombies & vampieren

    1 5,26%
  • winters landschap

    2 10,53%
  • vissersdorp/haven

    10 52,63%
  • zeemeermin/lorelei

    1 5,26%
  • steenkolenmijn

    6 31,58%
  • vikings

    3 15,79%
  • gladiatoren

    2 10,53%
  • Noorse mythologie (Thor)

    8 42,11%
  • spookachtige/mysterieuze bossen

    5 26,32%
  • piraten

    5 26,32%
  • moeras

    6 31,58%
  • archeologische site

    8 42,11%
  • geestenjacht

    2 10,53%
  • The Hunger Games

    4 21,05%
  • Thor

    1 5,26%
  • Game of Thrones

    0 0%
  • Divergent

    0 0%
  • World of Warcraft

    0 0%
  • Lord of the Rings/The Hobbit

    0 0%
  • Assasins Creed

    1 5,26%
  • The Witcher

    0 0%
  • The Legend of Zelda

    0 0%
  • The Walking Dead

    0 0%
  • The Gladiator

    0 0%
  • Twilight

    0 0%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 19 van de 19
  1. #1

    [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Bij wijze van ook een 'interne' enquête te doen net zoals we dat deden bij de keuze van de nieuwe attractie van Bobbejaanland: een enquête die peilt naar welk thema jij zou kiezen voor de nieuwe attractie die Bobbejaanland in de toekomst zou willen openen! (meer info)

    Meerdere antwoorden zijn mogelijk en geef even de reden van je keuze aan
    Laatst gewijzigd door yelle8; 26-01-18 om 19:36.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Ik heb op Piraten gestemd. Redelijk simpel thema, je kan er veel kanten mee uit, blijft leuk om te zien en nodig uit voor veel attractietypes die nog niet in het park te vinden zijn maar er prima in zouden passen (Zie zowat alles in Piratland van Djurs Sommerland). Thematisch gezien zit je met piraten ook niet zo extreem ver weg van het Wilde Westen.

    Als ik een optie buiten de poll mag kiezen: meer voortbouwen op de Mexicaanse en Zuid-Amerikaanse culturen. Met die architectuur kan je knappe dingen doen - dat bewijzen PortAventura enPhantasialand, maar zelfs Bellewaerde toont aan dat het relatief goedkoop en eenvoudig ook erg sfeervol is.

    Voorts vind ik 'moeras' een prachtige optie. Houd deze optie nu een moerasthema in, of een subtiel voorstel om het park terug te geven aan de natuur?

  3. #3

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Graag had ik eigenlijk het park zien terug keren naar zijn roots. Bobbejaanland en theming is tot nu toe nooit een succes geweest, maar de oude huisstijl had zijn charmes.

  4. #4

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Meer opties dan respondenten, dus qua resultaat is de enquête volgens mij niet veel waard. Op dit forum is het natuurlijk meer om de discussie te doen.

    Ik heb de stortvloed aan opties 3 keer verticaal waargenomen, maar zie er tot mijn verbazing het thema 'Western' niet in! En daar ligt voor mij misschien wel de enige opportuniteit voor BJL om a) er geen mengelmoes van stijlen van te maken b) niet te ver weg te zinken van de niet zo ver afgelegen concurrenten (na Eft. zijn nu ook al Toverland en Walibi out of reach qua thematisatie èn attractie-aanbod).

    In meerdere posts - vooral TR's - heb ik me niet al te lovend over wilde-westen-zones uitgelaten. Hulde aan alle parken die er geen hebben, want ze zijn met niet veel. Het is als thema in de pretparkwereld dus alles behalve uniek. Maar Amerika in Lichtaart heeft wel een zekere originaliteit. De liefde van de park-stichter voor de Amerikaanse cultuur (niet voor de hamburgers en de coca cola, maar voor de natives, de rondreizende circussen, de natuur, de countrymuziek, ...) was oprecht en midden 20e eeuw een attractief curiosum tot heel ver buiten de Stille Kempen. Bobbejaans hooggewaardeerde collectie Amerikaanse kunstobjecten zijn nu te bewonderen in een gebouw van de UGent. Vanuit het nobel standpunt om kunst tot een breder publiek te brengen, lijkt een Bobbejaanmuseum in het park me meer geschikt. Dit zou harmonieus matchen met enkele nieuwe en opgewaardeerde oudere attracties.

    You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...


    Bron: https://beeld.ugent.be/nl/fotoalbum/foto/z2015-040-029

  5. #5

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Ik heb gekozen voor moeras samen met archeologische site. Zo kunnen ze nog extra besparen op onderhoud en de natuur zijn gang laten doen tot ze gewoon overal stellingen zetten met wat graafmachines.

    Neen, zo bedoel ik het niet, ik zou echt graag een archeologische site te zien krijgen als themagebied, gewoon omdat je daar een heel toffe sfeer mee kan maken en dat toch nog altijd heel ruim qua thema is. En een moeras zou ik ook wel tof vinden, ze hebben er de locatie voor en de flora, mits goed onderhoud en doordachte groenaanleg kan dit een tof themagebied worden me dunkt. Met de juiste attracties natuurlijk, voornamelijk watergerelateerd, maar ook eventueel een darkride die iets meer scary is...

    Sowieso ben ik geen fan van IP. De wereld evolueert vandaag gewoon te snel om een IP te vinden die zichzelf terugbetaalt. Alleen de top IP's zijn dat waarschijnlijk wel, maar die zijn ook peperduur. (zie HP in Universal)
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 26-01-18 om 21:44.

  6. #6

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Er zijn best wel wat thema's waarmee een nieuwe attractie (of meteen een nieuwe themazone) voor mij in Bobbejaanland zou passen. Tropische bestemming, vissersdorp, vikings, Noorse mithologie, piraten, moeras, ... de grootste vereiste blijft dat ze van de IP's afblijven.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  7. #7

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik heb gekozen voor moeras samen met archeologische site.
    Daar heeft het park nu al bijzonderveel van weg

  8. #8

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Ik heb gekozen voor vissersdorp/haven. Veel mogelijkheden en opties om ermee om te gaan, en iets wat we toch niet zo vaak zien.

  9. #9

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Wat mij betreft kan het huidige Cowboy dorp gerust nog wat uitbreiding gebruiken. Adventure Valley lijkt me wel vrij compleet. Verder mag het Azteken thema van Indiana River gerust doorgetrokken worden naar andere attracties aan de linker kant van de vijver. Maar die optie staat er helaas niet tussen. Voor de ingangszone lijkt me vissersdorp/haven nog wel een goede optie. Er staat tenslotte al een Lake House. Met spookachtige/mysterieuze bossen, moeras en Noorse mythologie (Thor) kan je ook alle kanten uit.
    Verder volg ik de rest hier. Geen IP aub.
    Tenslotte heb ik ook nog gestemd op zeemeermin/lorelei en steenkolenmijn. Gewoon omdat het kon.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  10. #10

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Ik heb op 'tropische bestemming', 'steenkolenmijn', 'archeologische site' en 'Noorse mythologie' gestemd omdat ik denk dat die op een of andere manier het beste passen binnen Bobbejaanland.
    Verder is het voorlopig reeds duidelijk dat nauwelijks mensen staan te wachten op een IP in Bobbejaanland. De keuzes die ik wel om een of andere reden verrassend vind, zijn moeras en vissersdorp/haven.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  11. #11

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik heb op 'tropische bestemming', 'steenkolenmijn', 'archeologische site' en 'Noorse mythologie' gestemd omdat ik denk dat die op een of andere manier het beste passen binnen Bobbejaanland.
    Verder is het voorlopig reeds duidelijk dat nauwelijks mensen staan te wachten op een IP in Bobbejaanland. De keuzes die ik wel om een of andere reden verrassend vind, zijn moeras en vissersdorp/haven.
    Vissersdorp is iets dat al lang in mijn hoofd speelt, eigenlijk hebben ze al een horecapunt dat daar bij aanleunt met het Fisherman's Restaurant en Lakehouse restaurant.

  12. #12

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Ik koos voor visserdorp, ik zou dit dan zien net na de ingangspoort, richting Typhoon, daar kan je nog veel mee doen. Verder koos ik ook voor Noorse Mythologie, dat zou ik dan weer zien in een nieuwe zone rond Sledgehammer, die dan omgedoopt kan worden tot Thor's Hammer met enkele nieuwe attracties als toevoeging. Rond Typhoon zou ik dan weer een OOsters gebied wel leuk vinden, Typhoon kan dan omgedoopt worden tot Dragon's Lair, met een grot als station en een grote draak daarbovenop. Ach ja dreams never come true

  13. #13

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Ik koos voor visserdorp, ik zou dit dan zien net na de ingangspoort, richting Typhoon, daar kan je nog veel mee doen. Verder koos ik ook voor Noorse Mythologie, dat zou ik dan weer zien in een nieuwe zone rond Sledgehammer, die dan omgedoopt kan worden tot Thor's Hammer met enkele nieuwe attracties als toevoeging. Rond Typhoon zou ik dan weer een OOsters gebied wel leuk vinden, Typhoon kan dan omgedoopt worden tot Dragon's Lair, met een grot als station en een grote draak daarbovenop. Ach ja dreams never come true
    bobby turbo for president of PR!

  14. #14

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Zo een vissersdorp in New England stijl kan er heel mooi uitzien. En het is een thema dat nog vrij uniek is.

  15. #15

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Zo een vissersdorp in New England stijl kan er heel mooi uitzien. En het is een thema dat nog vrij uniek is.
    Ik heb gekozen voor: Tropische Bestemming, Vissersdorp, Vikings, Noorse Mythologie, Gladiatoren, Moeras, Archeologische Site.

    Ze hebben het toch ooit willen proberen. Toen The Ficherman's Restaurant open ging, hebben ze die gevels rechttegenover Indiana River aangepast. Spijtig genoeg hebben ze het kort daarna terug zwart geverfd, omdat plots House Of Phobia het levenslicht zag achter die gevels. Het was al wel half werk, en nu zie je er eigenlijk niets meer van terug. Bovendien zit je daar nog met die overkoepeling van een oude caroussel, nuja, dat is wel handig om overdekt droog te eten.

    Ik zie die Vissershaven. Vooral om de Wildwaterbaan en de Bob Express te thematiseren. Verder kan de Bootvaart en inderdaad het voorste deel van het park er bij betrokken worden.

    Voor de nieuwe attractie hoop ik gewoon geen IP. Echter ben ik bang dat Bobbejaanland de hoofden van de leek-bezoekers zo op hol doet slaan door alle flitsende namen dat ze in hun lijstje staan hebben, dat die mensen wel degelijk voor IP kiezen. Hopelijk kiest Bobbejaanland niet voor een grimmig thema, dat past gewoon niet. Bobbejaanland is voor mij eerder een happy-few park. Ik zie er niet direct een spannende, donkere thriller-attractie zoals The Walking Dead verschijnen.

  16. #16

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Een aantal thema's kan ik toch echt niet begrijpen, maar ik heb ook mijn keuze gemaakt. Mijn voorkeuren gaan uit naar:

    Vissersdorp/haven: best origineel thema, en kan heel goed passen aan de ingang met Flying Orce, The Lake House, The Fisherman Restaurant, en misschien ook wel de Wildwaterbaan (ik zou dan wel andere bootjes nemen). Enkel de Wondergarden zou dan compleet buiten het bootje vallen.

    Steenkolenmijn: Oké, echt niet origineel, maar zou nog kunnen passen bij Bob Express en Wildwaterbaan (dus ook hier als thema), samen met de Convoy Trucks en - sorry als ik tegen schenen stamp - El Paso (in een nieuw kleedje). Hier zou dit nog wat verder kunnen doorgetrokken worden en een thema geven voor een nieuw spookhuis waar nu Sonar gevestigd is. Je moest er ook door een stenen boog doorlopen.

    Noorse mythologie (Thor): Deze zie ik dan passen rond Sledge Hammer, Typhoon, de Viking en Dino Ride en de Bootvaart. Zou zeker geslaagd kunnen zijn hier.

    Spookachtige/mysterieuze bossen: Als thema zeer leuk, alleen zou ik niet meteen weten waar... De beboste gebieden nu zijn al ingenomen door Adventure Valley, en ik denk niet dat ze dit al meteen weer op schop gaan gooien. Ik zie Adventure Valley wel uitbreiden met dit thema, maar dan eerder als een 'subthema'.

    Archeologische site: Ook deze vind ik wel passen bij MM en TFC, maar ook eerder als subthema.

    Voor Kinderland, Oki Doki en het doolhof heb ik niets gevonden wat me aanspreekt hiertussen, maar hier zou ik toch ook graag iets avontuurlijkers zien verschijnen. In het verleden droomde ik van een Dreamcatcher in Mexicaanse stijl, à la Dia de los Muertos, maar met de vernieuwing nu lijkt me dit ook onmogelijk. De uitbreiding ging ik dan doortrekken naar Kinderland en Oki Doki.

    IP ben ik ook wat minder voor te vinden, maar als er één is waartussen ik moet kiezen, dan koos ik voor The Hunger Games.

  17. #17

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Steenkolenmijn spookachtige/mysterieuze bossen en archeologische site

    Dit zijn volgens mij drie thema’s die nog moeten lukken zonder een gigantisch budget de archeologische site hebben ze al half. Als ze de steenkoolmijn aan het western thema hangen zou dat ook goed gaan. Een bij de indoor waterbaan kan je beginnen met de bossen. Misschien oki doki als een verkenner aan het rand van het bos?

  18. #18

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Steenkolenmijn spookachtige/mysterieuze bossen en archeologische site

    Dit zijn volgens mij drie thema’s die nog moeten lukken zonder een gigantisch budget de archeologische site hebben ze al half. Als ze de steenkoolmijn aan het western thema hangen zou dat ook goed gaan. Een bij de indoor waterbaan kan je beginnen met de bossen. Misschien oki doki als een verkenner aan het rand van het bos?
    Mysterieuze bossen zie ik ook vanaf het doolhof, langsheen Oki Doki tot aan de Indiana River. Langst de oevers staan nog heel wat bomen en rondom het doolhof kunnen nog wat bomen bijgezet worden. Tot slot zijn er nog uitbreidingsmogelijkheden richting parking D en met de Timetunnel achter IR kan je ook nog wat doen... Of op deze plek kan je ook wel werken rond een archeologische site, of rond een tropische gebied, met de aanwezigheid van het Coca-Cola strand. Al zijn die zaken natuurlijk makkelijk aan te passen. Ook Oki Doki is in mijn ogen makkelijk aan te passen.

    Tot slot hoop ik dat ze niet té veel thema's willen gebruiken. Tot slot van rekening is het park niet zó groot.
    We vergeten wel dat dit thema voor de nieuwe attractie is. Voor hetzelfde geld krijgt enkel de nieuwe attractie een thema en blijft de rest verkommeren, al lijkt me dit ook wel onwaarschijnlijk want met TFC hebben ze ook het gebied aangepakt (MM/Rev., Banana Bos, Dizz)

  19. #19

    Re: [Poll] Thema nieuwe attractie Bobbejaanland

    Bobbejaanland is bij lange niet groot genoeg voor een thema als 'mysterieuze bossen' tot zijn recht te laten komen. Zoiets kan werken in de Efteling en Alton Towers, maar BJL gaat nooit verder geraken dan 'mysterieus groepje bomen'.

    Ik hoop eigenlijk niet dat er een nieuwe themazone gemaakt word rond Wild Waterslide/Bob Express: de eerste kan wel wat opknapping gebruiken, maar beide attracties zijn in hun huidige stijl al perfect Bobbejaanlandwaardig wat mij betreft. Hier geld aan besteden zou net als bij de Big Bang geen bestaande issues oplossen in mijn ogen. oki Doki en Typhoon zijn wat mij betreft veel geschikter voor een thematisatie.

    Ik denk dat een Vissersdorpje/haven ook heel mooi zou staan rond de Orca Ride, toch een beetje een vergeten attractie die al in dat thema zit. De Rotonde kan je er dan ook bij betrekken. Als ze echt gek willen doen, maken ze hem net zo mooi als de vergelijkbare attractie in Heide Park, maar ook hier vind ik de huidige aankleding eigenlijk voldoende.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •