Amai, dat zijn wel serieuze lijstjes...

Ik kan mij niet echt veel voor de geest halen, wel een paar achtbanen die bijna op deze lijst hadden gestaan. Ik zie bijvoorbeeld Vertigo staan, ben blij dat ik die wel nog gedaan heb. Op dat moment (in 2007) had ik ook totaal geen weet van de problemen ermee en eigenlijk was hij zelfs nog niet geopend (hij had geen nummer op de plattegrond). Wie ook bijna op dit lijstje had gestaan was Turbine, de keren dat ik voor dat gebouw heb gestaan en mij afgevraagd heb wat daarin zat! Wat was ik blij met de aankondiging van de renovatie naar Psyké Underground. :-) En dan is er nog de originele Python in de Efteling waar ik last-minute nog geraakt ben om hem nog eens te doen voordat hij gesloopt werd. En wie weet de Bob ook, die we toen ook deden maar ondertussen al behoorlijk lang dicht is...

Wel gemist: ZA - Gold Reef City: de drie kleinere achtbanen... Ik was in het park, maar mijn reisgenoten wilden naar het hotel en hadden geen zin om nog langer in het park te blijven. Dit zijn:
- Jozi Express (Custom Zierer Force)
- Run A Way Mine Train (Custom Mack Powered Coaster)
- Shongololo (Big Apple) <-- al was dit creditje toch niet mogelijk, want op rcdb lees ik een foto dat de achtbaan alleen toegankelijk is voor kinderen < 1.30 m (mag wel vergezeld worden van een volwassene).

't Zijn gemiste credits, maar niet om te zeggen dat het erg is. Gelukkig heb ik Golden Loop (Schwarzkopf Shuttle Loop) nog snel gedaan, dat ging ik mij wél beklaagd hebben.

Dan nog een waarvan ik geen idee heb of ik hem heb gedaan: de linkerhelft van Speedy Bob (BJL). Ik ben in ieder geval een paar keer in het park geweest als hij er nog stond en ben ook in een muis geweest, alleen geen idee of ik in de linkerhelft ben geweest dus heb ik deze ook niet op mijn coastercount gezet. Tja, wie verwachter nu ook dat ze ineens de helft van zo'n symmetrisch opgebouwd iets gaan wegdoen.

Aan Flying Dutchman Goldmine heb ik heel vaag een herinnering maar ik ben ervan overtuigd dat ik hem wel heb gedaan, dus die staat wel op mijn coastercount.

En dan is er nog de Vleermuis in PDP waarvoor ik van plan was nog eens te gaan eens de verwijderdatum zeker was, maar dat is dus niet meer gelukt (denk dat ik het daar ondertussen wel al genoeg over gehad heb hier. ) Maar die heb ik als kind meerdere keren gedaan, ik veronderstel ook de twee banen, dus die heb ik volgens mij ook op coastercount gezet.

En zo kan ik er waarschijnlijk nog een paar zeggen maar dit is waar ik meteen kan opkomen. Ik heb wel attracties waarvan ik het jammer vind dat ze weg zijn en die ik nooit heb kunnen doen, en er zijn er ook die ik nooit gedaan heb, maar daar zijn eigenlijk blijkbaar opvallend weinig achtbanen bij.