Met mijn Los Angeles trip nu toch een pak achtbanen gemist. Natuurlijk wist ik wel dat dat ging gebeuren, het is laagseizoen en de parken moeten hun onderhoud nu eenmaal ooit eens doen. Dus op zich niet zo zuur...

- SeaWorld San Diego: Manta & Journey to Atlantis
- Six Flags Magic Mountain: Apocalypse, Green Lantern, Magic Flyer & Speedy Gonzales Hot Rod Racers
- Disneyland Anaheim: Space Mountain
- Knotts Berry Farm: Montezooma's Revenge, Timberline Twister.
- Pacific Park: Santa Monica West Coaster


Ik kan op zich goed omgaan met gesloten achtbanen. Twee van de opgenoemde coasters heb ik 'gemist' omdat ik de beugel niet (ver genoeg) dicht kreeg, tja.. wake up call. Space Mountain is met voorsprong de zuurste, meest hatelijke misser. Echt de dag voor wij onze twee dagen Disney hadden gepland sprong er een idioot uit. En de eerste dag na ons bezoek was hij weer open. Bad karma!

Langs de andere kant... de dag voor en na we Knotts Berry Farm deden heeft dat park zijn deuren al om 15u gesloten wegens de regen. Californians zijn echt bang voor waterdruppels want dat leverde ons ook nog een zure misser op: de iconische Santa Monica West Coaster in Pacific Park. Iconisch vanwege zijn ligging op de Santa Monica Pier, zit ook in GTA. We zijn er twee keer naar toe gereden maar telkens was het héle park dicht vanwege de regen. De eerste keer kon ik dat nog begrijpen, de tweede keer was het echt bullshit. Het had het eerste uur van hun normale openingsuren geregend en erna klaarde het op en bleef het droog tot in de late namiddag. Blijkbaar was dat eerste uur genoeg om te beslissen om de hele dag dicht te blijven?! Of had het te maken dat die dag ook de Superbowl zich afspeelde...