Goh. Zoiets is natuurlijk altijd relatief aan subjectiveit. Ik zie mensen die het onnodig afkraken, ik zie mensen die het onnodig ophemelen. In mijn ervaring is dat ongeveer gelijk dus heb ik gestemd op "status wat het verdient".

Zelf heb ik enorm veel respect voor de Efteling gekregen nu ze de laatste paar jaar duidelijk weer terug op een goede koers zitten. Zoals al meermaals aangehaald zit het pijnpunt hem vooral in wat kleinere dingen. Momenteel zijn 3 achtbanen tegelijk gesloten en dat is naar mijn idee gewoon écht belabberde planning. De laatste keer dat ik er was, was er naast deze drie banen ook nog een J&D die pas na 12:30 open ging, twee sprookjes die niet werkten en ravelijn gesloten (dat van die achtbanen stond ook online, maar de rest toch zeker niet). Vervolgens hadden ze die zaterdag minstens 6 grote bedrijven uitgenodigd, waardoor het druk was in het park en nog eens onnodig druk in alle attracties omdat de helft gesloten was.

Aan de attracties wordt overal verder prima doorgewerkt. Zelfs bij Baron ging het dit keer goed doordat er een extra personeelslid bij was gezet. De leren dus wel en verbeteren waar nodig is. Maar op de punten waar het al goed hoort te gaan, zijn ze soms nogal "sloppy"