Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Dat is exact waar ik me aan erger als de efteling een grote nieuwigheid presenteert: Ze konden het toen, waarom gaat dat dan nu niet meer (zo goed)?
Ton van de Ven is vertrokken (inmiddels helaas overleden) en zijn ideale opvulger (Michel den Dulk) is niet lang na het vertrek van Ton naar Europapark overgestapt. Dat liet het ontwerpteam van het park in de handen van - in mijn ogen - minder capabele mensen. Sander de Bruijn (Baron, Ravelijn, Polle's Keuken, Symbolica) is echter goed bezig het park terug te vullen met Eftelingwaardige rides.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Grappig dat je voor de Droomvlucht-foto een detail kiest dat ik altijd bijzonder heb gevonden. Dat elfje op haar met bloemen versierde schommel.
Het was gewoon de minst mislukte foto .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Eén iets kan ik echter helemaal niet begrijpen, en dat is dat jij (en vele andere mensen) Fata Morgana zo fantastisch vinden. Ik zal bij mijn volgende bezoek toch eens beter rond mij moeten kijken denk ik, want ik vond er maar weinig aan. Vreemd.
Diepgang (scenes zijn op zich niet altijd heel groot, maar verbeeldingskracht in combinatie met de ingenieuze architectuur geven het gevoel dat je je écht in een stad bevind), knappe techniek (een rechtstaande animatronic, kantelkamer tien jaar voor de eerste madhouse) en kleine effectjes die je niet altijd meteen opmerkt maar heel veel doen aan de sfeer (luikjes en deuren die dichtklappen om je een onwelkom gevoel te geven, de gongslager die ervoor zorgt dat de gordijnen naar de reus openen)... Misschien is het gewoon zo'n attractie die je echt goed moet leren kennen om hem ten volle te appreciëren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
De souplesse bij het beleid bij Baron die je beschrijft siert het park inderdaad. Mooi om te horen. Over de achtbaan zelf snap ik wat je zegt, maar van mij mocht er gerust nog een heel stuk achter. Al heb ik nog geen andere divecoasters gedaan (toch niet van B&M), dus ik kan niet vergelijken. De snelheid is er wel vlug uit met zo'n brede treinen natuurlijk, dus ik kan mij wel goed voorstellen dat dit een hele goede baan is voor dit type.
Tegenover andere Dive Coasters vind ik hem behoorlijk lang. Oblivion: the Black Hole voelt ongeveer even lang aan, maar daar vond ik niet alle elementen zo geslaagd als bij de Baron, laat staan het thema.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
Ik begrijp niet wat er mis is met het openbaar vervoer naar de efteling. Er rijden bussen naar Tilburg en Den Bosch van waaruit je per trein vlot verder kan.

Als je vanuit Antwerpen de bus naar Turnhout neemt en dan naar Tilburg dan ben je eenmaal lang onderweg. Dat heeft dus niks te maken met vlot openbaar vervoer naar de efteling.
Er zijn snellere alternatieven: trein naar Roosendaal en dan naar Tilburg, of de rechtstreekse bus antwerpen-Breda, of vanaf 9 april start de rechtstreekse treinverbinding antwerpen-Breda (30min) .
Er is inderdaad geen probleem met het openbaar vervoer tot aan de Efteling: het probleem is uitsluitend in mijn geval het openbaar vervoer tot in Tilburg. Zelfs met de trein is dit een onnodig lange en dure zaak, voor een stad die eigenlijk vlakbij is. Het is te gek dat er anno 2018 niet meer word geïnvesteerd in treinverbindingen tussen steden over grenzen heen.