X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Door de bouw van ons nieuwe huisje zijn de pretparkbezoekjes in 2017 op een laag pitje komen te staan. Ondertussen zitten we knus en gezellig in ons nieuw stekje en begon het weer te kriebelen. Onze kroost telt momenteel een dochter van 3,5 en een zoon van 1,5. Voor zoonlief zou dit het eerste bezoekje worden.

    De parkvideo...



    Naar goede gewoonte startten we onze dag in Polles Keuken. Ik kan me de laatste jaren geen bezoek meer bedenken waarbij we dit pannenkoekenrestaurant overgeslagen hebben. Voor kinderen is het dan ook een ideale tussenstop en de prijs is meer dan ok. Voor een kindermenu met drankje betaal je bijvoorbeeld € 7.



    Op naar de eerste attractie dan maar! Jokie en Jet zijn bijzonder populair bij onze dochter. Carnaval Festival was dan ook een schot in de roos. Tijdens haar vorige bezoekjes deed het haar nog niet zoveel, maar nu ze de spilfiguren van de attractie kent des te meer. Onze zoon zat erbij en keek ernaar :-) .

    Ook Fata Morgana en Droomvlucht meegepikt. Beide attracties spraken de kinderen niet zo aan. Ik had zelfs het gevoel dat m'n dochter een beetje bang had in Fata Morgana. In Spookslot was het helemaal andersom. Na afloop vroeg ze zelfs aan mij; "is het al gedaan papa?" .



    Na Fata Morgana bleek iemand onze opvouwbare bolderkar trouwens helemaal afgebroken te hebben. De Efteling heeft dit wel netjes opgelost. We kregen gratis een houten trekkarretje ter beschikking. Daarnaast mochten we ook de defecte kar gratis stockeren in de garderobe. Mooi!

    Voor het eerst ook Symbolica uitgetest, wij kozen voor de Muziektour. Ik moet zeggen; de attractie was bijzonder goed op weg om m'n favoriete dark ride te worden... tot ze plots gedaan was . Ligt het aan mij of is ze gewoon net dat tikkeltje te kort? Ik miste nog een grote finale.



    Nog snel even gepasseerd bij Roodkapje en ons dagje zat er alweer op. We hebben ons dus een hele dag prima kunnen vermaken met kleine kinderen. Aan de andere kant vind ik het niet helemaal terecht dat kinderen vanaf 4 jaar de volle pot moeten betalen. Maar wie ben ik .

    Na ons bezoekje wilden we nog een hapje eten. Maar daar mis ik toch nog steeds een Disney Village-achtig gebied. De keuze om na parksluiting te blijven eten is vrij beperkt. Efteling, waar blijft dat Uitrijk :-) ? Voorts hadden we een prima dag en keren we binnenkort terug voor enkele daagjes!

    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  2. #2

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Verdorie, weer in de verkeerde categorie. Admin... ?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  3. #3

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Wat een prachtig filmpje met veel aandacht voor de details die de Efteling zo mooi maken!

    Dat kinderen wel eens bang zijn in Fata Morgana, weet ik uit eigen ervaring van mezelf als kind en door onlangs met kinderen ook de attractie te bezoeken. Spookslot vind ik zelfs nog eng (de wachtrij dan toch).
    Je bent zeker niet de enige die een goede finale mist in Symbolica: dat is een veel gehoord punt van kritiek. Qua ritduur komt het min of meer overeen met Fata Morgana, maar die laatste lijkt wel altijd veel langer te duren. Symbolica lijkt zo voorbij te zijn.

  4. #4

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    dat is toch een goed teken, zou ik denken? als iets snel voorbij gaat, is het omdat ik me amuseer?

    Zelf ben ik hélemaal géén fan van Fata Morgana, wegens: te eng, te weinig humor, te donker. Hoewel ik de afwerking dus wel kan waarderen.
    Daar erger ik me wel een beetje aan in de Efteling, dat er heel vaak een 'donkere' kant moet zijn, ook in de sprookjes.
    Efteling staat bekend als een kinderpark, of toch op zijn minst een familiepark, maar als je naar de (vooral oudere) attracties kijkt, is dat eigenlijk niet zo, met Fata Morgana, Spookslot, zelfs Pandadroom, Meisje met de Zwavelstokjes, de heks van Hans en Grietje, de heks van Rapunzel, het verhaal achter Joris en de Draak, en als klap op de vuurpijl de verschrikkelijke koningin van Sneeuwwitje. Hoeveel kinderen zijn daar al wenend buitengekomen, met als gevolg ouders die hun best moeten doen om hen terug op te vrolijken en toch nog een prettige dag te beleven? Zelfs de drie dochters van 10, 12 en 13 kwamen er vorige zomer behoorlijk bleekjes buiten, ook al had ik hen op voorhand gewaarschuwd. . Bij de nieuwere sprookjes wordt er dan toch wat meer naar een feel-good factor gezocht, en daar ben ik best blij om. Zelf vind ik Sprookjesboom dus wel een toppertje, en ook de beleving van Symbolica.

  5. #5

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    dat is toch een goed teken, zou ik denken? als iets snel voorbij gaat, is het omdat ik me amuseer?

    Zelf ben ik hélemaal géén fan van Fata Morgana, wegens: te eng, te weinig humor, te donker. Hoewel ik de afwerking dus wel kan waarderen.
    Daar erger ik me wel een beetje aan in de Efteling, dat er heel vaak een 'donkere' kant moet zijn, ook in de sprookjes.
    Efteling staat bekend als een kinderpark, of toch op zijn minst een familiepark, maar als je naar de (vooral oudere) attracties kijkt, is dat eigenlijk niet zo, met Fata Morgana, Spookslot, zelfs Pandadroom, Meisje met de Zwavelstokjes, de heks van Hans en Grietje, de heks van Rapunzel, het verhaal achter Joris en de Draak, en als klap op de vuurpijl de verschrikkelijke koningin van Sneeuwwitje. Hoeveel kinderen zijn daar al wenend buitengekomen, met als gevolg ouders die hun best moeten doen om hen terug op te vrolijken en toch nog een prettige dag te beleven? Zelfs de drie dochters van 10, 12 en 13 kwamen er vorige zomer behoorlijk bleekjes buiten, ook al had ik hen op voorhand gewaarschuwd. . Bij de nieuwere sprookjes wordt er dan toch wat meer naar een feel-good factor gezocht, en daar ben ik best blij om. Zelf vind ik Sprookjesboom dus wel een toppertje, en ook de beleving van Symbolica.
    Ergens heb je wel gelijk, maar ik miste toch een grote klapper aan het einde van de dark ride .

    Ik zie de Efteling trouwens in geen enkel geval als een kinderpark. Ik heb ondertussen al heel wat kinderparken gedaan met de kleintjes en de Efteling kan op dat gebied nog wat leren van bijvoorbeeld Walibi Belgium. Versta me niet verkeerd; de Efteling is het perfecte familiepark. Ik vind het gewoon jammer dat er geen enkele attractie echt op kinderen gericht is.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  6. #6

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Bedankt voor het TR! Het komt over alsof je niet enorm veel gedaan hebt, maar uiteindelijk heb je wel zowat heel het park afgewandeld met twee klein mannen op sleeptouw, lekker getafeld en alle darkrides gedaan. Was het eigenlijk lang wachten? Ik kan me voorstellen dat die niet vanzelfsprekend is zonder de buggy. Zelf zou ik voortdurend nerveus zijn als ik zoiets moest achterlaten. De Efteling heeft jullie pech wel héél mooi opgelost!

    Ik vind ook dat Symbolica nogal aan de korte kant lijkt: mijn verbazing is steeds groot als ik besef dat de ritduur zo'n zeven minuten is. Wat de finale betreft ben ook ik het met je eens: als de balzaal nu eens wat groter was geweest, met wat meer ronddansende paartjes (die ook echt over de vloer schuiven en niet ter plekke ronddraaien), met een schitterende kroonluchter die heen en weer bengelde... Achja, de scene die we nu hebben vind ik op zich ook niet slecht. maar ook niet 'wauw' zoals het begin van de ride.

    Voorts kan ik me niet vinden in de kritiek van Wimvg, maar het is wel een originele kijk op de Efteling!

  7. #7

    Re: [VIDEO TR] Met de kinderen naar de Efteling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Bedankt voor het TR! Het komt over alsof je niet enorm veel gedaan hebt, maar uiteindelijk heb je wel zowat heel het park afgewandeld met twee klein mannen op sleeptouw, lekker getafeld en alle darkrides gedaan. Was het eigenlijk lang wachten? Ik kan me voorstellen dat die niet vanzelfsprekend is zonder de buggy. Zelf zou ik voortdurend nerveus zijn als ik zoiets moest achterlaten. De Efteling heeft jullie pech wel héél mooi opgelost!

    Ik vind ook dat Symbolica nogal aan de korte kant lijkt: mijn verbazing is steeds groot als ik besef dat de ritduur zo'n zeven minuten is. Wat de finale betreft ben ook ik het met je eens: als de balzaal nu eens wat groter was geweest, met wat meer ronddansende paartjes (die ook echt over de vloer schuiven en niet ter plekke ronddraaien), met een schitterende kroonluchter die heen en weer bengelde... Achja, de scene die we nu hebben vind ik op zich ook niet slecht. maar ook niet 'wauw' zoals het begin van de ride.

    Voorts kan ik me niet vinden in de kritiek van Wimvg, maar het is wel een originele kijk op de Efteling!
    Het lijkt inderdaad of we weinig gedaan hebben, maar met de twee kleintjes is het inderdaad niet evident. Daarnaast stoppen die al eens graag om op de foto te gaan met Pardoes, van de glijbaan te gaan of om het even wat . We hebben eigenlijk nergens echt lang moeten wachten, hooguit 10 minuten. Alleen Symbolica was 30 minuten. Gelukkig is m'n dochter een volleerd pretparkbezoeker die begrijpt waarom ze moet wachten. Zoonlief is nog wat anders .

    Ik was inderdaad ook verbaast toen ik achteraf filmpjes zag die zeven minuten duurden. Ik kon het haast niet geloven .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •