Ik voeg me bij bovenstaande. Al zou ik Blackpool eerder het Rollercoaster Museum of Europe noemen (zelfs zonder muis).

Het is wat mijn voorganger al schreef heel lastig om een afweging te maken tussen kwaliteit en kwantiteit. Ook blackpool heeft wellicht wat veel van hetzelfde/veel middelmatigheid.

Voor EP geldt dat wellicht nog meer.

De parken die echte toppers hebben, hebben weer niet het kwalitatieve aanbod. Persoonlijk geef ik dan toch eerder de voorkeur aan de kwaliteit van PHL of Liseberg dan aan kwantiteit.

Alton towers vind ik ook een moeilijk geval. Ze hebben veel speciale banen, maar ze zijn allemaal erg kort en vaak erg snel ingehaald door betere modellen.

Ik denk echter wel dat dit een belangrijk onderdeel van de Charmes is van USA Vs. Europa. USA heeft een aantal parken die je als coaster capital kunt zien. Ik denk dan met name aan Cedar Point en SFMM. Europa daarentegen heeft tal van parken die je gewoonweg bezocht MOET hebben als fan zijnde. Parken die unieke banen hebben staan overgoten met een fantastisch sausje van theming (iets waar ze in USA in het algemeen weinig van kennen). Dus ondanks dat Six Flags er destijds mee reclame maakte, denk ik eigenlijk dat we in Europa geen Rollercoater Capital moeten willen hebben.