X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12
  1. #1

    Question [Nigloland] bezoekje waard?

    Deze zomer verblijven we een paar dagen in Troyes (France) met een paar vrienden. We zijn met 5 waarvan ik de echte pretparkliefhebber ben en de andere eens per jaar naar een pretpark gaan. Zo zijn we vorig jaar drie dagen gestopt in Europa-park en het jaar ervoor een dagje in Parc Asterix.

    Mijn vraag is nu: Is Nigloland de moeite ook eens te stoppen, als je weet dat de anderen vooral rollercoasters en inkleding moeten hebben en de rest zo goed als links laten liggen; Of zouden ze na een dag bezoek eerder teleurgesteld zijn in het park?

    Ik vind op dit forum niets terug over dit park (Wel op de site, niet op het forum) is het dan omdat het gewoon al lang niet meer vernieuwd is? Is er recent niemand meer geweest? Of is het gewoon niet de moeite waard om er iets over te zeggen?

  2. #2

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Ik zou zeggen: JA.

    Het park is heel gezellig en sfeervol. Het is geen themapark zoals Parc Asterix, maar de inkleding is geslaagd. Er staan ook een aantal leuke achtbanen, waarvan Alpina Blitz ongetwijfeld de topper zal worden, maar ook de indoor space coaster is niet slecht. Bezoek zeker ook het spookhuis en waterattracties in het park. Er zijn ook wel redelijk veel erg mooie kiddy rides, die van buitenaf prima te zien zijn (denk aan een tractorritje of een rit op een egel). Geen attracties die je hoeft te doen (en die je vrienden ook niet willen doen lijkt me ), maar wel attracties die de sfeer in het park erg opwaarderen door de juiste theming toe te passen.

    Ohja: De mississipi steamer heeft een bar. Dus prima om op je dag even uit te rusten en wat te drinken

  3. #3

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Plus, hun meest recente aanwinst (de droptoren) is écht wel de moeite waard. Super vrij gevoel, heel hoog (100 meter) met een prachtig uitzicht en een fantastische val. Alleen al daarvoor zou ik terug willen . Doen dus, ga je zeker niet beklagen!

  4. #4

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Doen! Toppark!

    Een van de meest comfortabele mackmuizen die ik al gedaan heb. Over Alpina blitz hoor ik over het algemeen ook vooral enthousiasme.
    Die indoor space coaster is bijna even geniaal als Eurosat. Verder plezier verzekerd met de freefall en zo'n vliegtuigmolen van Gerstlauer.

    In de categorie 'guilty pleasures' hebben ze een mooie darkride, een Big Apple, een rondrit met egeltjes, een bizarre dinosaurus-walktrough en een kettingmolen in appelboomthema! Ik herinner mij ook een best sfeervolle uithoek van het park met van die ronde bootjes om met te bomma te doen. Ideaal om even uit te rusten.

    Ik geloof dat ze dit jaar twee nieuwigheden hebben waarvan één een bloemenmolen in bijenthema is. Het park speelt uiteraard wel een klasse lager dan pakweg Parc Asterix, PHL of EP.

  5. #5

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Thnx voor de snelle reacties :-)

    Ik zie de rest morgen en hier kan ik ze zeker al mee proberen te overtuigen, ik ben al overtuigd :-p

    Als er nog aanvullingen zijn, laat maar komen :-D

  6. #6

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Het is een bescheiden toppertje! Ik ben er al 3x geweest, maar indien het niet zo ver was, zou ik er nog vaker naartoe gaan

  7. #7

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Een vooringenomen (of beter gezecht, achteraf ingenomen) impressie: http://board.pretparken.be/showthrea...wo-5-juli-2017

    De grootste tegenvaller vond ik dus de circus-show. En als je vrienden fervente Gaia'ers zijn, zou ik ze niet mee nemen. De gyrop-drop-toren is letterlijk en figuurlijk een topper.

    Zo veel is er naar mijn gevoel niet te doen in Troyes en omgeving: zwemmen in Lac D'Orient of het mausoleum van CdG (alias Karel Vandewalle) in Colombey-les-Deux-Églises. Dus als je houdt van pretparken: zeker bezoeken als je in de buurt bent.

  8. #8

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Mijn eerste en helaas ook enige bezoek dateert van 2014, toen Alpina Blitz voor de eerste dag open was. Het is een prachtig park qua groenaanleg, zeer sfeervol, gezellig, heeft een ruim gevarieerd aanbod, niet te duur, vriendelijk personeel (voor een Frans park) en zo verder. Wij hadden enkel vier uur voorzien voor dit park omdat het als tussenstop op weg naar Europa Park diende, maar we zijn er uiteindelijk veel langer gebleven omdat we het echt naar ons zin hadden.

    Qua attracties hebben ze zeker voldoende om je een volledige dag bezig te houden:
    - Een oude, bescheiden maar prachtig gelegen log flume;
    - Een even mooie powered coaster met prachtig station;
    - Een geniale darkride;
    - De super leuke en mooi ingeklede Sky Fly van Gerstlauer;
    - De botersoepele Alpina Blitz;
    - De geniaal foute Spatiale Experiance;
    - De mega soepele Wild Mouse;
    - ...

    Ja, dit park is toch zeker een aanrader!

  9. #9

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Het park krijgt niet voor niets vaak de naam van mini-Europa Park.

    Heel veel Mack rides, de groendienst levert fantastisch werk, medewerkers dragen aangepaste kledij,...

    Ook het hotel (met lekker avondbuffet) is meer dan de moeite waard! Zeker doen!

  10. #10

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Ik zou zeker aanraden om het park te bezoeken, maar je mag uiteraard wel geen park verwachten van het niveau EP of PA, zoals de voorgaande jaren. Bereid je vrienden dus voor op een leuk, maar kleiner park vergeleken met die 2.

    Het park is echter redelijk afgelegen en een eindje rijden, dus je gaat er niet snel op een andere gelegenheid naartoe gaan.

    En het is zeker wel de moeite om het park een keer bezocht te hebben, vind ik!

  11. #11

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Ze zijn overtuigd :-) bedankt voor het aanleveren van de argumenten :-p

    Extra vraagje: zaterdag 14 juli (nationale feestdag) of zondag 15 juli?

    Welke keuze zouden jullie maken? (Welke dag zou rustiger zijn?)

  12. #12

    Re: [Nigloland] bezoekje waard?

    Pest of cholera, vrees ik.

    P-Ast. meldde ooit aan simpele website-bezoekers: "1. Kom indien mogelijk op een weekdag. 2. Indien niet: beter op een zaterdag dan op een zondag." Maar dat gold wellicht voor dagen buiten het zomerverlof, waarbij op zaterdagen de kids naar de sportclub gaan en de ouders kunnen winkelen. Ik ken geen enkel Europees land waar zo veel fermé is op zondag als in Frankrijk, en gezinnen dus a.h.w. naar pretparken worden 'gedwongen'. Met 14/07 heb je nu eigenlijk twee zondagen in één weekend. Zelfs toen 14/07 op een weekdag viel, ervoer ik Plopsa De Panne als opvallend Frans-druk.

    Conclusie: à éviter, of kies wat voor jezelf & co het makkelijkste is. Op een zondag terugkeren is wel rustiger rijden dan op een maandag. Hoop in elk geval wèl op droog weer, het park biedt weinig indoor.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •