Dat je attracties niet (in volle glorie) kan zien, vind ik niet altijd negatief. Ik beschouw dit zelfs vaak als een pluspunt voor het verrassingseffect. PHL kan op dat gebied met Disney wedijveren. BJL speelt enkele categorie?n lager, maar dat het zicht op attracties deels wordt belemmerd door de vegetatie, vind ik ook een pluspunt.

Maar de paden en de bewegwijzering in BJL kunnen zeker beter, met het oog op rugzak-wachters en andere bomma's. De loopbrug voor El Rio heb ik enkele weken geleden voor het eerst bezocht, na bijna 100 park-bezoeken!

Maar elk park behoeft wel minstens 1 vergaap-plein. In PHL is dat b.v. bij Talocan, terwijl het beste voorbeeld in Europa volgens mij aan de voet van de mijnschacht in de Efteling staat. Dat heeft een catering-stand en is een kruispunt naar verschillende andere grote attracties in de buurt. Er ontbreekt dan weel wer een toilet vlakbij, dat van Spookslot is te veraf gelet op de mensenmassa (op het plein maar ook die de coaster uitkomen na soms lang aanschuiven).