X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 35 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 698
  1. #261

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik ben benieuwd! De vikingride had in principe wel nog in dit thema gepast, mits enkele kleine aanpassingen.
    De theming ziet er mooi uit, maar het lijken me voorlopig vooral losse stukken die her en der worden geplaatst, ik ben benieuwd hoe dat in real life er gaat uitzien. De Typhoon zou volgens sommige een nieuw station krijgen, maar als ik de foto bekijk lijkt me dit nog steeds het oude station met zwarte ipv. die Fanta-oranje palen?

    Zie ik trouwens dat de bootvaart/rotonde ook wat mee wordt gethemed?

  2. #262

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Don't get me wrong, ik juich het absoluut toe dat er een nieuwe coaster komt in het park, maar het is toch wel een beetje jammer dat we weer zo'n thema krijgen dat helemaal niet past bij de 'identiteit' van het park. Draken, kastelen, elfen, fantasy,... passen toch niet in BJL? Wat is er mis met die oude cowboy- en Mexicaanse thema's? Ik had dan nog liever het piraten-/zeevaartthema gehad dat hier enkele keren aan bod kwam.

    Sinds dat junglegedoe zijn ze echt de weg kwijt wat dit betreft. Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past. Maar goed, misschien dat ik iets minder sceptisch word als ik het in 'real life' zie.

    Ik weet dat ik een knorpot ben.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 18-02-19 om 12:41.

  3. #263

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Och kom, cowboy-Mexico zones zijn al zou oud als de straatstenen en vind je in quasi élk park in de buurt terug. Bovendien hebben ze al een westerndorp (dat op niet teveel trekt). Ik zie uw punt niet... Waarom zou een ander themagebied dan cowboys of indianen niet passen in BJL?! We roepen al jaren om meer en betere thematisatie in BJL en nu ze het doen is het ook niet goed dan?!

  4. #264

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Don't get me wrong, ik juich het absoluut toe dat er een nieuwe coaster komt in het park, maar het is toch wel een beetje jammer dat we weer zo'n thema krijgen dat helemaal niet past bij de 'identiteit' van het park. Draken, kastelen, elfen, fantasy,... passen toch niet in BJL? Wat is er mis met die oude cowboy- en Mexicaanse thema's? Ik had dan nog liever het piraten-/zeevaartthema gehad dat hier enkele keren aan bod kwam.

    Sinds dat junglegedoe zijn ze echt de weg kwijt wat dit betreft. Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past. Maar goed, misschien dat ik iets minder sceptisch word als ik het in 'real life' zie.
    Persoonlijk vind ik het thema een goede keuzen! Bobbejaanland gaat uit zijn comfort zone met dat cowboy/mexico thema! Cowboy Town heeft ook nog veel potentie dan enkel de nieuwe speeltuin van afgelopen seizoen. Iedere zone in het park heeft potentie in vernieuwingen zowel de ouwe hall 2000, Revolution, Kinderland, De zone van Indiana River tot Wildwaterbaan!

    Als ik mijn fantasie de volle loop mag laten gaan zou ik heel die kant van de ingang het park Mexico maken mits de Aztek Express, Dreamcatcher, Indiana River, The El Paso Special en Bob Express al dat Mexicaans thema heeft... Waarom dan niet Kinderland omtoveren tot een Mexicaanse speelhal? De clown van de Oki Doki trein kan makkelijk geschilderd/gewrapped worden als zeg maar een Mexicaanse kleurrijke Calavera. Het personeel zou ook veel mooier ogen als men in die zones dan leuke thema kledij aan zou hebben...

    En om het plaatje compleet te maken nu dat men toch IMAscore gaat gebruiken voor hun nieuwe themazone Land Of Legends zou ik zowel iedere zone en attractie voorzien van zulke muziek! Buiten de huidige muziek die nu op sommige attracties draait zoals: King Kong, Revolution, Indiana River en The El Paso Special, want die moeten nog wel nostalgisch blijven vind ik.

  5. #265

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Dat jungle-gedoe gaat m.i. uit van een heel sterk punt van BJL: het bosgroene karakter. Dan is het moeilijk om heel je park er als een prairie te laten uitzien.
    Zo'n individuele slingerattractie (zie eerste speeltuin Mer de Sable) en een hangbrug naar Indiana zouden de sfeer nog kunnen bevorderen, net als een avontuurlijke rondvaart op het meer.

    Ik vind fantasy ook wat vergezocht en heb twijfels over de houdbaarheid van dit thema, dat ik toch eerder associeer met binnen-attracties. Het gaat hier ook niet om bekende IP's, dan moet het verhaal en de theming extra sterk zijn om te werken.

    Bos en Middeleeuwen gaan best wel samen, dus dat kasteel - zal het meer zijn dan een façade ? - kan wel matchen. We'll see.

  6. #266

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    We roepen al jaren om meer en betere thematisatie in BJL en nu ze het doen is het ook niet goed dan?!
    Uhhhh... dit schreef ik:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
    Ik snap dat ze aan theming willen doen, maar dan moeten ze wel iets kiezen dat bij het park past.
    Waar zeg ik dat BJL niet aan thematisatie moet doen? Ik stel me gewoon vragen bij de thema's waarvoor ze kiezen. Nothing more, nothing less.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Och kom, cowboy-Mexico zones zijn al zou oud als de straatstenen en vind je in quasi élk park in de buurt terug.
    Zijn fantasyzones dan zó bijster origineel? Hebben de Efteling en Phantasialand al niet genoeg fantasy? En ja, cowboys zijn, nu ik eraan terug denk, ietwat passé, maar Mexico valt zeker nog iets mee te doen, ook al komt het al in andere parken voor (o.a. Phantasialand en Bellewaerde). Uit de Azteekse mythologie valt er nog genoeg te putten voor een nieuwe spectaculaire attractie, als je het mij vraagt. Ik heb de conceptart van dat madhouse gezien op BJL Nostalgie, en dat zag er bijster goed uit (en neen, ik wil geen madhouse in BJL).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Waarom zou een ander themagebied dan cowboys of indianen niet passen in BJL?!
    Ook dit klopt niet. Tussen de spleten kon je lezen dat ik een piraten-/zeevaartthema wél zag zitten in BJL.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Dat jungle-gedoe gaat m.i. uit van een heel sterk punt van BJL: het bosgroene karakter. Dan is het moeilijk om heel je park er als een prairie te laten uitzien.
    Oké, hier heb je een punt, maar natuurlijk zijn ze zo dom geweest om die ouwe Hall 2000 ervoor te gebruiken die helemaal geen jungle uitstraalt en bovendien uitgeeft op een attractie die helemaal niets met jungle te maken heeft. Dat dat Banana-gedoe een flop is, zie je ook aan het aantal mensen dat erin kruipt en de uren dat de attractie open is (lees: nauwelijks). Misschien had het wél nog gepast aan de andere kant van de vijver, bij Indiana River.

    Maar nogmaals:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
    Ik weet dat ik een knorpot ben.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 18-02-19 om 14:22.

  7. #267

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Mwah.. laten we eerlijk zijn dat ik ook nog enorm sceptisch ben over de uitwerking van thema. Het zou me eigenlijk niet verbazen als de bestaande attracties een lik verf krijgen. Die "arm" voor de Sledgehammer gezet wordt en we het daar mee moeten doen voor wat betreft het bestaande gedeelte. De nieuwe achtbaan zal wellicht wat meer thema meer krijgen, maar ook daarvan verwacht ik niet te veel.

    Het is in elk geval te hopen dat de theming die er wel komt door Universal Rocks wordt gedaan. Dan weet je tenminste zeker dat het goed zit. (behalve de draak dan, dat zal een ander bedrijf moeten doen).

    Voor de rest veel groen, maar eerder van het soort groen dat amper onderhoud vergt en er in no-time ietwat woekerend/onkruid-achtig uit ziet. Sorry, maar ik heb echt geen hoge verwachtingen van de theming. Maar ik laat me graag verrassen.

    Overigens: Ja, het western/mexico/texmex thema is een beetje outdated. Maar juist omdat het altijd al een deel van BJL is geweest is het wel een thema waar ze eigenlijk wel iets mee moeten doen. Er zijn genoeg parken die laten zien dat je nog een behoorlijk mooi en origineel themagebied ermee kunt maken. Laat BJL daar eens in mee gaan en dat thema kan weer helemaal terug een topper zijn.

  8. #268

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    @Phadd-F: cowboy en mexico zijn min of meer al aanwezig in het park, en het cowboydorp vind ik eigenlijk lang niet slecht. Het was wat afgeleefd de laatste jaren maar vorig jaar vond ik dat er toch al weer meer sfeer hing.

    Ik begrijp de reactie van Dinosaur, het was ook een klein beetje mijn eerste reactie. Zoals Earlyspencer aanhaalt vind ik ook dat het jungle-thema zeer goed bij het park past. Maar dat is een vrij ruim thema, net zoals cowboys of indianen. Om die reden had ik ook zoals Dinosaur gehoopt op het zeethema dat hier een paar keer aan bod kwam, het ligt meer in lijn met de andere themazones. En het was ook een groter verschil geweest met de zone ernaast (Adventure Valley). Dit gelijkt daar sterk op vind ik, maar met nog een extra verhaal erachter. Misschien kunnen ze dit Land of Legends in de toekomst wel Phantasialand-gewijs als een deel van Adventure Valley zien, zoals Rookburgh in Berlijn en Klugheim in Mystery.

    Nu, uit wat ze zelf zeggen is duidelijk dat ze ook weten dat dit niet in lijn met de rest van hun bestaande themazones ligt, maar dat dat juist de bedoeling is: "een eerste echte totaalbeleving". Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitwerking.

  9. #269

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Is het jullie ook al opgevallen op de concept arts dat de trein uit 5 i.p.v. uit 3 rijen (zoals eerst gezegd is) bestaat?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  

  10. #270

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Is het jullie ook al opgevallen op de concept arts dat de trein uit 5 i.p.v. uit 3 rijen (zoals eerst gezegd is) bestaat?
    Dat viel mij ook op. Ik vergat het te vermelden, maar vond het ook raar dat niemand dit eerder gezegd heeft. Zeker na de opmerking van Jurrut dat hij nog eens in de verkeerde richting lijkt te rijden ook .

    Wellicht klopt de afbeelding niet, net zoals de monorail er ook niet opstaat, maar ik vind het toch raar. Waarom zou je zoiets nu doen als park op je concepts van een toekomstige attractie?
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 18-02-19 om 16:40. Reden: Ik meende 4 rijen te zien, maar het zijn er inderdaad 5

  11. #271

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb ergens anders dezelfde vraag eerder gesteld en men heeft toen geantwoord dat Bobbejaanland bevestigd heeft dat er maar 3 rijen komen en geen 5. Het is dus inderdaad een foutje in het concept.

    Volgens mij is dit gewoon een ontwerpfoutje. De ontwerpers kennen ook niet altijd de precieze specificaties van de achtbaan en het kan ook misgelopen zijn in de communicatie naar de ontwerpers toe.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #272

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    De concepts zijn toch vooral bedoeld om wat sfeer te scheppen? Om te laten zien hoe het eruit zal zien? Aan technische details hecht ik dan eerlijk gezegd ook wat minder aandacht.

    En fijn dat het horecapunt heropend wordt, maar ergens wel jammer dat dit een Panos wordt en geen eigen concept dat nog beter aansluit in dit themadeel. Ik had dan liever een grillrestaurant ofzo gezien.

  13. #273

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    [QUOTE=simon;21796]De concepts zijn toch vooral bedoeld om wat sfeer te scheppen? Om te laten zien hoe het eruit zal zien? Aan technische details hecht ik dan eerlijk gezegd ook wat minder aandacht.[quote]

    In de meeste gevallen klopt dat inderdaad.. en dan gaat het zo'n ontwerper er vooral om, om te laten zien dat de trein onder een draak door rijdt etc. Tracktype en andere technische details kloppen heel vaak niet op dat soort tekeningen. Concept kan ook prima gemaakt zijn nog voordat enige details rondom de actractie bekend waren. Bijvoorbeeld om PR te overtuigen om geld vrij te maken hiervoor.

    En fijn dat het horecapunt heropend wordt, maar ergens wel jammer dat dit een Panos wordt en geen eigen concept dat nog beter aansluit in dit themadeel. Ik had dan liever een grillrestaurant ofzo gezien.
    Tot dusver ben ik niet bepaald onder de indruk of overtuigd van de kwaliteit HoReCa in Bobland. Dus voor mij prima dat er een externe keten komt waarvan je weet wat je kunt verwachten. Al zal de prijs wellicht hoger liggen dan bij een gewone Panos.

  14. #274

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Haha, er is letterlijk niets minder avontuurlijk of legendarisch dan... een Panos .

    Toch raar dat PR eerst alle concessiehouders uit het park heeft gegooid, met als gevolg dat veel horecapunten gesloten bleven en de kwaliteit erop achteruit ging, maar nu toch ineens weer externe bedrijven inschakelt voor de horeca - geen zelfstandigen deze keer, maar een grote keten. Bobbejaanland lijkt in niets meer op het regionale familiepark van vroeger...

  15. #275

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Eerst en vooral ben ik wel wat onder de indruk. Net zoals de jongens van Ochtend in Pretparkland heb ik ook de indruk dat dit het begin is van een volledige transformatie van het park.

    Toch enkele bedenkingen bij de huidige stavaza:

    1. De paden gaan grondig moeten aangepast worden. Verschillende paden die we altijd al bewandeld hebben gaan sneuvelen of worden gewoon afgesloten. Zo denk ik dat je niet meer langst de Koggemolen, langst de Typhoon-ingang van vandaag naar de Sledgehammer gaat kunnen gaan. Ik verwacht zelfs dat het pad ter hoogte van de kettingmolen gaat worden afgesloten. Dat maakt dat de bezoekersstromen helemaal in de war gaan gaan. En dat mensen zich volledig anders en aan een ander tempo gaan verplaatsen door het park. Blijft de cowboystad bv. nog altijd die hotspot om 's middags te eten? Gaan er nog steeds mensen eerst de linkerkant van het meer als eerste aandoen? Gaat de populariteit van deze zone de andere attracties niet beïnvloeden, zoals bv. TFC?

    Wat vraag 1 betreft. Ik geloof wel dat de bezoekers zich op een andere manier gaan verplaatsen. Lands of Legends zou wel eens Cowboystad kunnen verstoten als topplek om in te zitten. Qua attractieaanbod heeft dit themagebied sowieso al betere attracties. Dat is de grootste troef ook van dit themagebied. Door de aanwezigheid van al twee thrillattracties wordt dit gebied, qua aanbod sowieso het beste van alle zones in het park. Het lijkt me dan ook logisch dat sommige gezinnen cowboystad niet bereiken als ze om 10u15 aankomen. Wanneer ze dan om 10u30 aankomen, enkele kleinere attracties doen op het voorplein (Orca Ride, Kettingmolen, ...) en rond 11u Land of Legends binnengaan, kan ik me inbeelden dat je daar toch een uur zoet bent (wanneer we een kwartier wachten tellen voor Sledgehammer en Typhoon en een half uur voor Fury bv.). Dan lijkt me die aanwezigheid van Panos optimaal. En inderdaad zoals boven hier gezegd. De horeca van BJL is ook niet wat het moet zijn, dan liever een Panos die degelijke broodjes geeft. Het laatste broodje dat ik at in BJL was uit het toenmalige Bobby's Kitchen. Het broodje kaas dat ik nam was ijskoud van in een veel te koude frigo, het serviet plakte eraan en de kaas was nogal gierig belegd. Dan denk ik dat we beter af zijn met Panos.

    2. Wordt er ook gewerkt worden met sfeerverlichting of blijft Bobbejaanland beroep doen op tijdelijke lichtinstallaties tijdens avondevenementen?

    Het zou toch wel mogen, al is het maar voor Halloween. Alhoewel... Bobbejaanland is zo weinig in het donker te bezoeken, dat het misschien zelfs niet het nadenken waard was op de ontwerptafel.

    3. Kunnen we tijdsaanduiding verwachten? Gaan we aan de ingang (de portalen dus) kunnen waarnemen hoelang de wachtrij zal zijn?
    Dat zou toch wel eens mogen. Als kleinere parken zoals Walibi het ook beginnen aanbieden, moet BJL dat ook misschien gaan doen. Zeker omdat de wachtrijen meestal geen uitbreidingen hier kennen. Waardoor een operater perfect kan doorgeven hoe lang het wachten is adhv de rij die tot een bepaald punt reikt.

    4. Misschien nog de belangrijkste vraag: gaan we in 2019 nog steeds getrapte openingen en sluitingen van attracties zien? En belangrijker: ook bij Fury?
    Laat ons hopen...

    5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?

    Bootvaart lijkt meer een woest karakter te hebben met wilde planten. Het zou wel eens een opsmukbeurt kunnen gebruiken. Kan toch ook een speelsere invulling krijgen? Waarom geen rondvaart langst die aardmannen, zoals in Plopsaland met Kaatje? Dan is die attractie plots ook populairder...

  16. #276

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Haha, er is letterlijk niets minder avontuurlijk of legendarisch dan... een Panos .
    Blijkbaar zou de Panos niet mee geïntegreerd worden in het themagebied.
    Het huidige gebouw ligt ook een beetje buiten de themazone. Het lijkt er meer op dat je het zal passeren als je doorloopt naar de Naga Bay of de Wildwaterbaan.

    Bovendien is het een gebied met een behoorlijke infrastructuur. Je hebt het giga plein achter Typhoon, dat verbonden is met het plein aan die obelisk en dat plein is ook weer verbonden aan de vrogere wok waar nog een groot plein voor is. Aan de Bootvaart is langst de kant van Typhoon zelfs nog een mini-horecapuntje aangebouwd tegen de Bootvaart. Benieuwd of ook dit heropend...
    Laatst gewijzigd door Jak; 18-02-19 om 18:20.

  17. #277

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?
    Van Revo had je vroeger wel de noodtrap/ingang voor invaliden (?) die uitkwam aan Sledge Hammer. Iemand die weet wat er daarmee gaat gebeuren?

  18. #278

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk Berichten
    Van Revo had je vroeger wel de noodtrap/ingang voor invaliden (?) die uitkwam aan Sledge Hammer. Iemand die weet wat er daarmee gaat gebeuren?
    Die is geïntegreerd in de wachtrij van TFC. Wanneer je in de wachtrij loopt van TFC zie je dit looppad links van je, net voor je de indoorsectie binnenloopt.

  19. #279

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Eerst en vooral ben ik wel wat onder de indruk. Net zoals de jongens van Ochtend in Pretparkland heb ik ook de indruk dat dit het begin is van een volledige transformatie van het park.

    Toch enkele bedenkingen bij de huidige stavaza:

    1. De paden gaan grondig moeten aangepast worden. Verschillende paden die we altijd al bewandeld hebben gaan sneuvelen of worden gewoon afgesloten. Zo denk ik dat je niet meer langst de Koggemolen, langst de Typhoon-ingang van vandaag naar de Sledgehammer gaat kunnen gaan. Ik verwacht zelfs dat het pad ter hoogte van de kettingmolen gaat worden afgesloten. Dat maakt dat de bezoekersstromen helemaal in de war gaan gaan. En dat mensen zich volledig anders en aan een ander tempo gaan verplaatsen door het park. Blijft de cowboystad bv. nog altijd die hotspot om 's middags te eten? Gaan er nog steeds mensen eerst de linkerkant van het meer als eerste aandoen? Gaat de populariteit van deze zone de andere attracties niet beïnvloeden, zoals bv. TFC?

    Wat vraag 1 betreft. Ik geloof wel dat de bezoekers zich op een andere manier gaan verplaatsen. Lands of Legends zou wel eens Cowboystad kunnen verstoten als topplek om in te zitten. Qua attractieaanbod heeft dit themagebied sowieso al betere attracties. Dat is de grootste troef ook van dit themagebied. Door de aanwezigheid van al twee thrillattracties wordt dit gebied, qua aanbod sowieso het beste van alle zones in het park. Het lijkt me dan ook logisch dat sommige gezinnen cowboystad niet bereiken als ze om 10u15 aankomen. Wanneer ze dan om 10u30 aankomen, enkele kleinere attracties doen op het voorplein (Orca Ride, Kettingmolen, ...) en rond 11u Land of Legends binnengaan, kan ik me inbeelden dat je daar toch een uur zoet bent (wanneer we een kwartier wachten tellen voor Sledgehammer en Typhoon en een half uur voor Fury bv.). Dan lijkt me die aanwezigheid van Panos optimaal. En inderdaad zoals boven hier gezegd. De horeca van BJL is ook niet wat het moet zijn, dan liever een Panos die degelijke broodjes geeft. Het laatste broodje dat ik at in BJL was uit het toenmalige Bobby's Kitchen. Het broodje kaas dat ik nam was ijskoud van in een veel te koude frigo, het serviet plakte eraan en de kaas was nogal gierig belegd. Dan denk ik dat we beter af zijn met Panos.

    2. Wordt er ook gewerkt worden met sfeerverlichting of blijft Bobbejaanland beroep doen op tijdelijke lichtinstallaties tijdens avondevenementen?

    Het zou toch wel mogen, al is het maar voor Halloween. Alhoewel... Bobbejaanland is zo weinig in het donker te bezoeken, dat het misschien zelfs niet het nadenken waard was op de ontwerptafel.

    3. Kunnen we tijdsaanduiding verwachten? Gaan we aan de ingang (de portalen dus) kunnen waarnemen hoelang de wachtrij zal zijn?
    Dat zou toch wel eens mogen. Als kleinere parken zoals Walibi het ook beginnen aanbieden, moet BJL dat ook misschien gaan doen. Zeker omdat de wachtrijen meestal geen uitbreidingen hier kennen. Waardoor een operater perfect kan doorgeven hoe lang het wachten is adhv de rij die tot een bepaald punt reikt.

    4. Misschien nog de belangrijkste vraag: gaan we in 2019 nog steeds getrapte openingen en sluitingen van attracties zien? En belangrijker: ook bij Fury?
    Laat ons hopen...

    5. Wat gebeurd er met de nabije omgeving. De Revolution en de hal van TFC blijft voorlopig ongewijzigd, maar wat gebeurd er met de Bootvaart, het kasteeltje achter de Kettingmolen en die technische chalet tussen Sledgehammer en Naga Bay?

    Bootvaart lijkt meer een woest karakter te hebben met wilde planten. Het zou wel eens een opsmukbeurt kunnen gebruiken. Kan toch ook een speelsere invulling krijgen? Waarom geen rondvaart langst die aardmannen, zoals in Plopsaland met Kaatje? Dan is die attractie plots ook populairder...
    Vraag 1: pad Typhoon verdwijnt maar er is een breder pad in aanleg naast kettingmolen.



    De boom op de voorgrond verdwijnt mogelijk nog.

    Luik 2 van de vraag, ik denk dat families nog steeds de familialere kant gaan opzoeken langs links of Cowboytown. De thrillseekers zullen meteen pas zetten naar Lang OF legends.

    Vraag 2 : ik denk dat een investering in permanente verlichting in Bobbejaanland niet gaat lonen op lange termijn, als ze houden aan de enkele nocturnes en openingsuren die ze nu hebben.

    Vraag 3: wachttijd aanduidingen zouden idd leuk zijn, maar hierover werd niets verteld en ik denk niet dat we die meteen gaan zien.

    Vraag 4: Het blijft Bobbejaanland he

    Vraag 5: ik zie Bootvaart op termijn nog verdwijnen, 1 een vrij dure attractie om te laten draaien omwille van alle pompen, 2 ze is al van een behoorlijke leeftijd, dus onderhoud wordt ook duurder en 3 de populariteit is miniem, dus als men ooit een keuze moet maken.... Dit antwoord ook een beetje op de vraag over het kasteeltje, hierin zit namelijk de technische instalatie van bootvaart. Er komt als deze ooit verdwijnt dan ook een behoorlijke oppervlakte vrij voor iets nieuws. De technische ruimte of chalet zoals je zegt, hopelijk kleden ze die ooit wat aan, verwijderen kunnen ze die moeilijk, want dit is een hoogspanningscabine.

  20. #280

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Interessante vragen en antwoorden

    Wat je zegt over aangepaste paden. Dat is gewoon een kwestie van tijd vooraleer je je weg terug gevonden hebt. Kijk naar Phantasialand, waar er ook wat smalle paden hier en daar zijn. Na enkele bezoekjes heb je je weg ook gevonden in het park. Ook denk ik - net als bobby turbo - dat het volk zich nog zal opsplitsen. Mede doordat de meeste waterattracties zich aan de linkerkant bevinden en de thrills aan de rechterkant, heb je een mooie verdeling. De kinderattracties zijn dan weer mooi verspreid over het hele park.

    Op vlak van horeca heb ik over Lake House bij Bobbejaanland niet echt klagen. Bobby's Kitchen indertijd was inderdaad niet wow, maar met de grote vernieuwing daar vind ik de kwaliteit er ook op vooruit gegaan.

    Wat betreft verlichting, denk ik niet dat het prioriteit krijgt, maar stiekem hoop ik er toch op. Al is het maar om wat extra sfeer te verzorgen in het nieuwe gebied. Met de vier natuurelementen zijn er ook vier kleuren mee gemoeid. Hoe leuk zou het zijn om vanop de parking te zien hoe Typhoon, Sledge Hammer en Fury hun eigen kleuren hebben?

    De tijdsaanduiding hoop ik ook al langer op, maar ik vermoed dat die er rapper zal komen in vaste punten: 'vanaf hier nog xx min. wachten'. Digitaal verwacht ik deze ook nog niet zo rap...

    De Bootvaart staat er volgens mij gewoon bijgetekend omdat die er vlak aangrenst, maar zit niet mee in de plannen. Op de website kan je trouwens doorklikken naar Land of Legends en daar staat deze ook niet vermeld bij de attracties. Tbh, ik heb deze nog nooit gedaan en ik zie er ook nooit volk aanschuiven en amper mensen in zitten. Deze zal inderdaad één van de volgende worden die het park zal verlaten... Hoewel je idee met de aardmannen wel mooi lijkt!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •