het is niet echt een aparte wachtrij. Pas als je in het kasteeltje komt waar je kan instappen, stond er vandaag een grouper die vroeg of je "bij voorkeur vooruit" of bij voorkeur "kiezen" wou en het publiek indeelde in twee vakken. In elk vak kan er een man of dertig staan, waaruit dan beurtelings 12 (of minder ) mensen werden doorgelaten tot aan de instappoortjes. Al zagen wij ook in het voorkeur-vak 'vooruit' een treintje achteruit gaan, kwestie van wie er op welke pijltjes drukt....

Het was de openingsdag, en de baan reed met ??n treintje. Dus toch een 80-tal minuten aangeschoven, maar dat was de moeite waard. Hevig en toch een soepel baantje, goede mix tussen hangen, vallen en inversies. Het is een kort ritje, waardoor deze toch voor een breed publiek bereikbaar is.

Is het de beste baan van Belgi?? Voor mij een volmondige ja, maar laat ons eerlijk zijn, de echte toppers van de Benelux en de wijdere omgeving staan voor mij niet in Belgi?....

Qua communicatie over het filmpje voor abo-houders: wij waren niet op de hoogte, al zijn we reeds meerdere jaren abo-houder. Enkel toevallig hoorden we dit in de shop aan de uitgang van de attractie. Omdat ons filmpje niet beschikbaar was (ik heb het altijd gezegd, ik pak niet op papier), kregen we een tegoedbonnetje voor de volgende keer.... Communicatie blijft toch een pijnpuntje in Lichtaart.