X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 35 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 698
  1. #181

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik zal die twee attracties niet missen. Als er één duidelijke lijn is in het parcours van Bobbejaanland de afgelopen jaren, is het dat ze van het attractiepark een themapark willen maken. Veel thematische coherentie was er bij die molentjes niet en zelf gewoon qua zuivere vormgeving was het geen al te gedenkwaardige plaats in het park.

    Over wat het doet met het attractieaanbod kan gediscussiëerd worden. Dat er na San(c)ta maria, Rainbow, Fly Away, Mambo, Breakdance en Troika nog eens twee molentjes verdwijnen is wel sneu voor de balans. Die kregen geen van allen een vervanger die naam waardig en een goede flatride ontbreekt daar toch wel. Het park heeft in mijn ogen al te veel achtbanen, maar tegelijkertijd is er geen enkele die mij echt volledig kan overtuigen.

    Dat speeltuinen goedkoop zijn en veel 'opbrengen' hebben ze misschien van plopsaland geleerd. Een goede waterspeelplaats is een goudmijn... Plopsa heeft niet voor niets bijna overal dansende fonteinen staan.

  2. #182

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Stiekem hoop ik wel dat er naast de waterspeelplaats nog iets kleins extra komt. Een waterspeelplaats is wellicht wel leuk voor de kleintjes, maar toch vind ik dit niet echt de naam 'attractie' waardig. Dit is eerder een echte opvuller van ruimte.

    Ik ben nu wel nog meer benieuwd naar het thema, want met een waterspeelplaats denk ik ook direct aan zeegebonden thema's...

  3. #183

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik ben nu wel nog meer benieuwd naar het thema, want met een waterspeelplaats denk ik ook direct aan zeegebonden thema's...
    Dat zou ik ook verwachten, alleen nogal bizar dat ze dan een vikingbootjesmolen verwijderen omdat hij niet in het thema zou passen.

    Soit, wat de echte reden ook is, ik vind de verwijdering toch nog steeds een goed besluit. Ze stonden daar volledig geïsoleerd en er zat inderdaad bijna nooit iemand op. Het idee van kinderattracties verspreid over je park te hebben ipv in afgebakende zones vind ik ook een grote plus, maar bij deze twee werkte dat niet. Het mag dan jammer zijn voor het aanbod, maar als er toch maar zelden iemand inzat... Ik denk wel dat het aan de locatie lag, maar ik begrijp ook wel dat ze ze niet ergens anders opnieuw willen bouwen als de mogelijkheid bestaat dat er nog steeds niemand ingaat.

    En ik moet zeggen dat ik die speeltuinen het laatste jaar ook wel heb leren appreciëren. Ik was er ook geen fan van toen ze de Wonder Garden aankondigden, maar nu er ook in het cowboydorp een speeltuin staat en hier mogelijks een waterspeelplaats denk ik dat deze misschien nog beter zijn dan verspreide kinderattracties. Eén of twee attracties kun je als gezin wel naartoe gaan, maar als je ze gedaan hebt heb je ze gedaan. Op zo'n speeltuin kan een kind zich misschien wel langer bezighouden, zeker op een waterspeelplaats in de zomer. Idealiter zou er in de buurt van zo'n speeltuin misschien wel nog een kinderattractie staan, maar ook om elke zone wat meer eigen karakter te geven (of ja, ik weet niet echt hoe ik moet verwoorden wat ik denk, is het een beetje duidelijk? ) vind ik een speeltuin in elke zone eigenlijk echt een goed idee.

    Om af te sluiten, veronderstellend dat de nieuwe directeur wel een groot aandeel in deze vernieuwingen heeft: we horen hem niet veel, maar hij doet duidelijk dingen anders dan anderen, maar ik denk dat hij wel een goeie visie heeft...

  4. #184

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Uiteraard is het 'niet passen in het themagebied' de marketingreden. Wat staat Typhoon dan nog in het park te doen trouwens?

    Als er in Bobbejaanland een nieuwe attractie komt, moet er steevast een attractie verwijderd worden, dat is altijd al zo geweest onder PR. Om toch een beetje de personeelskosten onder controle te houden.

  5. #185

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Stiekem - wat haat ik het oneigenlijk gebruik van dit woord op een publiek forum - hoop ik dat het parkbestuur hier mee leest en de kritische meningen ernstiger opvat dan die nep-diamanten-iedereen-prijs-awards. Die hebben volgens een geciteerde in het Looopings-artikel dezelfde waarde "als een ijsklomp". Ik voeg daar graag aan toe: "... op een snikhete dag: heel even leuk maar wel heel erg vergankelijk!"

    Met de sluiting van het siamse duo niemendalletjes, besparen ze welgeteld één alternerende operator. Ik veronderstel dat bij de nieuwe coaster er minstens drie - en in de beginfase minstens vier - operatief zullen zijn. Vieze hersenkronkel: hoe later deze opent qua datum en qua dagelijks uur, hoe meer ze besparen. Want PR bezuinigt idd als geen ander op personeel. Ik vrees dus voor het opnieuw later dan 10:00 openen van MM/Rev, Dreamc. en vooral een half Kinderland.

    Achterstallig onderhoud was en is nog steeds een werkpunt (zie o.a. de buiten-flume), al is een beetje verbetering al merkbaar. Een full-operative park - da's iets anders dan openingstijden - van 10:00 tot 18:00 tijdens de meeste weekends, op alle feestdagenen en alle zomervakantiedagen, zou de parkbeleving verhogen en leiden tot positievere reviews op FB e.a. De reële bezoekcijfers zullen misschien aantonen dat daar geen noodzaak toe is ... of was. Want mogelijk zorgt de nieuwe coaster voor een kentering.

    De rechterhelft van BJL beschikt volgens mijn subjectieve waarnemingen over meer groen dan Wal.Bel. en PDP samen. Speeltuinen kunnen hier mooi bij aansluiten, net als gratis opa's en oma's bij sommige abo-formules. Anno 2019 zou ik wel graag de externe voordelen kunnen raadplegen voor 2019 en niet voor het afgelopen jaar. Zusterparken Belantis en Slagharen zijn al ruim een maand klaar met dat huiswerk.

    Nog een (kromme) vergelijking: BJL telt binnenkort bijna dubbel zo veel coasters als DLP en DS samen, al besef ik wel de beperkte capaciteit van het VR-gedoe en de overall goedkope of afwezige theming. Voor uit de hand gelopen hobbyisten als u en ik is Typhoon een voorganger-onwaardig lelijk ding op een kale-kermis-betonvlakte. Maar bij heel wat occasionele bezoekers trekt die wel nog veel aandacht, relatief dicht bij de park-ingang. Die aandacht zou je nog kunnen versterken door theming - was daar geen sprake van? - en een vergaap-punt nabij de optakeling en de looping. Ja, ik denk hierbij aan Het Grote Voorbeeld uit 2015, of was het 1898? De locatie van de verwijderde kinder-draai-dingetjes leent zich daar niet toe want daar kijk je op de achterkant van Typhoon. Ik weet trouwens niet of exact daar de waterspeeltuin zal verijzen. En bovendien verwacht ik eerder toeschouwer-accomodatie voor de nieuwe coaster. MPG heeft dit bij Star Trek nagelaten, al is dat misschien ingegeven door de specifieke binnen-theming en het verhoopte verrassingseffect. Ook Sledgehammer zou imo baat kunnen hebben bij meer vergaap-facilitieiten, omdat vaak niet het hele gezin of gezelschap erin mag, durft of wil. Één randbemerking: passen uitkijkpunten eigenlijk wel in een groene omgeving?

    En voor wie die draaimolentjes mist: niks nieuwe funderingen, het lege paviljoen tussen Indiana en El Paso smeekt haast om een verplaatsing van één van beide. Dan hebben ze er meteen nog een semi-binnenattractie bij en wordt de attractie-verhouding tussen de linker- en de rechterhelft een klein beetje minder scheef. Lap, nog een argument om de 4D daar te heropenen!

    Ik ben benieuwd of op fora ook afkeurend zou worden gereageerd indien King Kong een buitenlandse transfer weet te versieren. Of als de binnen-spash-battle zich laat ombouwen tot een droge binnenrondvaart. Iemand een zinvol idee voor de Forbidden Caves?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-01-19 om 11:33.

  6. #186

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Iemand een zinvol idee voor de Forbidden Caves?
    Verpats de 4D-attractie en sluit de tunnel af met een cake walk. Plezier voor iedereen, avontuur voor iedereen.

  7. #187

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Verpats de 4D-attractie en sluit de tunnel af met een cake walk. Plezier voor iedereen, avontuur voor iedereen.
    Met 4D bedoel je die rit tussen de stenen monsters en niet mijn multifunctioneel stokpaardje nabij de park-ingang en het resto? Dan volg ik zeker je suggestie.

    Als ze echt ballen hebben, maken ze tabula tasa met enkele recente miskleunen. Een voordeel van een parkgroep zou dan kunnen zijn dat ze intern transfereren. King Kong naar MPG, Caves naar Attraciones, waar Small World van den Aldi leeg staat en de simulator afgelopen zomer niet werkte (wel de aftandse 3D). Bonbon heeft nog geen splash-battle en die Scandinaviërs zijn water-gek. Heeft iemand weet van een vacature voor een pretparken-Mogy Bayat?

  8. #188

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Wat staat Typhoon dan nog in het park te doen trouwens?
    Typhoon heeft nooit in een themazone gestaan. Pas vanaf volgend jaar is dat wel zo, ik ben even benieuwd wat ze ermee gaan doen. Goed mogelijk dat het niks wordt, maar dit is speculatie gebaseerd op het verleden, dus hou je uitspraak gewoon voor wanneer het gebied af is. (klinkt nogal streng dus even tussen haakjes, niet slecht bedoeld hoor. ) En o ja, Typhoon was vorig jaar toch de beste achtbaan van België?

    Ik zie dat tijdens het typen van mijn reactie Earlyspencer het ook over Typhoon heeft gehad en zoals hij zegt: bij veel bezoekers trekt hij wel nog de aandacht, en het is ook niet dat hij op drukke dagen geen lange wachtrij heeft. Wij waarderen hem standaard al minder omdat we weten wat er vroeger stond, het overgrote deel van de 'gewone' bezoekers weet dit bijvoorbeeld al niet. Lang geleden heb ik in het Nieuwsblad eens een achtbaanvergelijking gezien door een reporter en daar stond Typhoon als ik het me goed herinner op plaats 2 achter Anubis met een klein verschil. Die reporter was ook geen pretparkfan zoals wij maar een gewone mens. Dus het is niet omdat wij het lachwekkend vinden dat Typhoon tot beste achtbaan van België wordt verkozen dat de gewone bezoekers dat niet effectief kunnen vinden... Ik ga nu niet zeggen dat het echt zo is, maar ik heb dit argument nog bijzonder weinig gelezen en het kan wel gewoon hé...

    En trouwens. Ik dacht dat Bobbejaanland alleen maar negatieve reacties kreeg op hun social media? Hoe zou het winnen van Typhoon dan ineens het resultaat van hun grote online fanbase zijn? Zo zie je maar dat dat ook allemaal maar een momentopname is. Akkoord, wel een momentopname van verschillende momenten die frequenter voorkomen dan bij andere parken... Maar toch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Als er in Bobbejaanland een nieuwe attractie komt, moet er steevast een attractie verwijderd worden, dat is altijd al zo geweest onder PR.
    Ik probeer ook maar positief te denken over het park hoor. Heel goed mogelijk dat dit de reden is want in het verleden is het inderdaad steeds zo geweest, zelfs zonder nieuwe attracties werden er weggehaald. Bijvoorbeeld Desperado City of Fly Away heb ik zelf nooit gedaan wat ik jammer vind, die betonvlakte links van Speedy Bob trekt gewoon op niks, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat is nu wel genoeg gezegd vind ik, met de nieuwe directeur heb ikzelf toch weer goeie hoop dat het een andere kant opgaat. De laatste jaren vind ik het park er zeker weer op vooruitgegaan.

    Zie het eens anders: volgens mij doet het huidige Bobbejaanland heel erg hun best binnen de beperkte mogelijkheden die het van PR krijgt. Die beperkte mogelijkheden zijn een feit maar PR is niet diegene die het park rechtstreeks runt, daar zit nog een belangrijke schakel tussen met nu misschien eindelijk wel de juiste mensen... Dit is het grootste project onder de nieuwe directeur tot nu toe. Laat ons gewoon hoopvol zijn, niet té veel verwachten, zien wat er komt en dan pas weer op het bestuur beginnen kappen.

  9. #189

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik geloof dat zelf een minimalistisch uitgewerkt thema goed kan zijn als je weet hoe en waar de decorstukken te plasten.

    Ik bedoel hiermee dat we geen grootte nieuwe gebouwen moeten verwachte of rotswerk overal. Maar bevoordeel het thema oerwoud kan makkelijk door bomen en een stationsgebouw in een vervallen boomhut stijl te maken.

    disney (de persoon) was zich er goed van bewust je kan goedkoop 1 stuk gebruiken dat vanaf een ander kant total anders uitziet. (bijvoorbeeld een bar mainstreet die er uitziet als salon vanaf het westen gedekte)

  10. #190

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik geloof dat zelf een minimalistisch uitgewerkt thema goed kan zijn als je weet hoe en waar de decorstukken te plasten.

    Ik bedoel hiermee dat we geen grootte nieuwe gebouwen moeten verwachte of rotswerk overal. Maar bevoordeel het thema oerwoud kan makkelijk door bomen en een stationsgebouw in een vervallen boomhut stijl te maken.

    disney (de persoon) was zich er goed van bewust je kan goedkoop 1 stuk gebruiken dat vanaf een ander kant total anders uitziet. (bijvoorbeeld een bar mainstreet die er uitziet als salon vanaf het westen gedekte)
    Ik mis de link tussen de eerste 2 alinea's en de laatste. (For the record: Een gebouw aan de ene kant een andere aankleding geven dan aan de andere kant is gewoon common sense.. deden ze in Tivoli Gardels al vele jaren voordat Walt met zijn park kwam).

    Het eerste deel van je alinea kan heel goed werken voor Bobbejaanland. Echter hebben ze iets dergelijks al eens geprobeerd met het Urban thema van Dizz en zijn ze hard gefaald. Maar je ziet wel dat er parken zijn waar het werkt. Om even bij het voorbeeld van Disney te blijven. De themagebieden voor Studio's, Toy Story of Dinoland stellen op geen enkel vlak veel voor. Ze zijn goedkoop, plastic en niet echt van speciaal niveau. Maar juist omdat dit perfect past bij de gebieden ziet het er leuk uit en slikken mensen het.

    Echter moet je dan wel voor een thema kiezen waar dat minimalistische goed bij past. En daar zit vaak het knelpunt. Een jungle-thema kun je niet goed uitwerken met minimalisme. Juist omdat een jungle valt of staat door een overdosis aan beplanting en liefst hier en daar een paar ruines (Die je niet van plastic kunt maken). Maar ga je het cartoonesk maken, dan is minimalisme vaak al voldoende om dat effect te behalen, al ken ik parken die zelfs dat verprutsen... en PR kennende verwacht ik er niet enorm veel van.

  11. #191

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar ga je het cartoonesk maken, dan is minimalisme vaak al voldoende om dat effect te behalen, al ken ik parken die zelfs dat verprutsen.
    Ik moet hier spontaan aan de kinderzone van Warner Madrid denken ... als positief voorbeeld in een PR-park. Al is dat natuurlijk vooral de verdienste van Six Flags en een sterke IP. BJL heeft niet echt positieve IP-ervaringen. Iemand een dansende banaan of broccoli? Of miscaste Smurfen?

  12. #192

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    die betonvlakte links van Speedy Bob trekt gewoon op niks,
    Dat vindt Bobbejaanland zelf ook. Daarom zou er op die plaats normaal gezien dit jaar ook een klimparcours gebouwd worden, heb ik eens gelezen.

    __________________________________

    Ik ben blij met elke kleine stap die ze nemen. Het park krijgt eindelijk beter uitgewerkte themagebieden en elk jaar worden er zaken opgefrist.

    Ik ben fan van Yves Peeters. Jaren gebeurde er amper iets in het park. Hij was net de nieuwe algemeen directeur en de eerste renovatiewerken waren al klaar. Ik kijk uit naar de uitbreiding maar ik ben benieuwd wat de komende jaren nog zullen brengen.

  13. #193

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Dat vindt Bobbejaanland zelf ook. Daarom zou er op die plaats normaal gezien dit jaar ook een klimparcours gebouwd worden, heb ik eens gelezen.

    __________________________________

    Ik ben blij met elke kleine stap die ze nemen. Het park krijgt eindelijk beter uitgewerkte themagebieden en elk jaar worden er zaken opgefrist.

    Ik ben fan van Yves Peeters. Jaren gebeurde er amper iets in het park. Hij was net de nieuwe algemeen directeur en de eerste renovatiewerken waren al klaar. Ik kijk uit naar de uitbreiding maar ik ben benieuwd wat de komende jaren nog zullen brengen.
    Ik denk er net zo over! Jammer dat ze de betonvlakte niet het klimparcours gegeven hebben dat we normaal zouden krijgen, maar hopelijk verrast het park ons er volgend jaar mee. In Slagharen hebben ze het ook snel kunnen plaatsen, dus misschien hier ook?

    Yves Peeters is inderdaad niet de man van grote woorden, maar ik denk wel in daden. Zijn grote bewijsmoment zal deze zomer zijn, wanneer de nieuwe achtbaan / themagebied opent.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik zie dat tijdens het typen van mijn reactie Earlyspencer het ook over Typhoon heeft gehad en zoals hij zegt: bij veel bezoekers trekt hij wel nog de aandacht, en het is ook niet dat hij op drukke dagen geen lange wachtrij heeft. Wij waarderen hem standaard al minder omdat we weten wat er vroeger stond, het overgrote deel van de 'gewone' bezoekers weet dit bijvoorbeeld al niet. Lang geleden heb ik in het Nieuwsblad eens een achtbaanvergelijking gezien door een reporter en daar stond Typhoon als ik het me goed herinner op plaats 2 achter Anubis met een klein verschil. Die reporter was ook geen pretparkfan zoals wij maar een gewone mens. Dus het is niet omdat wij het lachwekkend vinden dat Typhoon tot beste achtbaan van België wordt verkozen dat de gewone bezoekers dat niet effectief kunnen vinden... Ik ga nu niet zeggen dat het echt zo is, maar ik heb dit argument nog bijzonder weinig gelezen en het kan wel gewoon hé...

    En trouwens. Ik dacht dat Bobbejaanland alleen maar negatieve reacties kreeg op hun social media? Hoe zou het winnen van Typhoon dan ineens het resultaat van hun grote online fanbase zijn? Zo zie je maar dat dat ook allemaal maar een momentopname is. Akkoord, wel een momentopname van verschillende momenten die frequenter voorkomen dan bij andere parken... Maar toch.
    Bekijk het eens van de lekenkant, die weinig voeling heeft met de nostalgische waarde van attracties of achtbanen. De laatste jaren hadden we maar enkele nieuwe, spannende achtbanen met inversies: Anubis in PDP en Typhoon in BBJ. De andere inversie-achtbanen hebben intussen al heel wat levensjaren op de teller staan, waardoor ze ook minder interessant worden. De komende jaren wordt het op dat vlak spannend, met een nieuwe launch coaster in BBJ, een opvolger voor Anubis in PDP en de megacoaster van WB. Enkel Bellewaerde hingt dan weer achterop...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Bijvoorbeeld Desperado City of Fly Away heb ik zelf nooit gedaan wat ik jammer vind,
    Nog even hierover, voor de Fly Away kan je terecht in La Récré des 3 Curés (zie ook het artikel op deze website )
    Voor Desperado City kan het al veel dichter bij huis in Dennlys Parc, net over de Franse grens.

  14. #194

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    In La Récré des 3 Curés kan je meteen ook nog Bobby Drop en Mambo berijden

  15. #195

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    De voordelen van 2019 staan eindelijk vermeld op de website: https://www.bobbejaanland.be/abonnementsvoordelen
    Op het eerste zicht een copy-paste van vorige jaren, hoewel: Beekse bergen nu maar -35% ipv -50% de voorgaande jaren. En Toverland is maar -20%. Was dat voorheen niet -25% en daarvoor -30% of zelfs ooit -50%? Gelukkig is PHL - 50% gebleven. Ik weet niet of Aquazoo Friesland nieuw is in het lijstje.

    En ... ik zie nondegodver geen Belantis, terwijl Belantis wel gratis BJL-inkom vermeldt bij hun abo. Ook Slagharen en MPG vermelden gratis Belantis en vice versa, dus ga ik maar effe BJL contacteren.

  16. #196

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    hey, MPG vermeldt helemaal niets voor 2019, de bonusclub 2019 staat al vanaf eind november als aan te kondigen binnen enkele dagen....of weet jij toch al meer ? Daarom wacht ik nog even; in het verleden had je bij MPG voor een iets hogere prijs ook 1x /jaar gratis Efteling erbij.

  17. #197

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    MPG vermeldde die voordelen al in het najaar (dacht ik toch). En hier zie ik toch duidelijk de voordelen: https://www.movieparkgermany.de/nl/s...on_quicktabs2:
    "Gratis entree tot de parken Belantis, Bobbejaanland en Attractie- & Vakantiepark Slagharen
    Eenmalig gratis entree tot overige parken in Europa, zoals: Mirabilandia, Parque Warner"

    Gratis Efteling met MPG-abo was misschien vroeger zo. Wat wel zeker vroeger was, maar al twee jaar niet meer: gratis MPG met Efte-abo.
    https://www.looopings.nl/weblog/6951...-abonnees.html

    Misschien none of my business maar waarom zou je een duurder MPG-abo aanschaffen ipv een BJL-abo, met quasi dezelfde voordelen maar met een aanzienlijk prijs-verschil? De enige reden die ik kan bedenken: je gaat echt veelvuldig naar MPG en wil er een parking-abo bij. En dan nog: ik ben met m'n afgelopen BJL-abo 6 keer naar MPG geweest. De niet zo dure parking (ik denk € 6, P. Ast. vraagt €15) betaalde ik dan telkens met plezier.

  18. #198

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En Toverland is maar -20%. Was dat voorheen niet -25%
    Ja. Maar dat is in de praktijk al maar 20% meer sinds de opening van Port Laguna en Avalon. Wij hebben deze zomer een trip gedaan met Movie Park Germany, Phantasialand, Kalkar en Toverland en deze laatste was met voorsprong de duurste. Hoewel er op de site bij de abonnementsvoordelen met een Bobbejaanland-pas wel degelijk -25% stond, kwamen er tickets aan 80% van de prijs uit de kassa als men Bobbejaanland aantikte. We hebben het niet aan ons hart laten komen voor een dag van 13 uur opening (10-23) maar echt fijn is zoiets natuurlijk niet om pas aan de kassa te ontdekken. Goed dat het nu dus ook op de site is aangepast.

  19. #199

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Hahaha, wij hebben afgelopen zomer ook TVL met BJL-abo gedaan met ons vieren. Inclusief parking was het iets over of onder € 100. Ik weet het niet meer en heb het toen ook niet nagerekend. Dat is zeer ongewoon voor mijn krenterig karakter. En ja, die grote uitbreiding van een voorheen bescheiden park moet wel ergens van betaald worden...

  20. #200

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Misschien none of my business maar waarom zou je een duurder MPG-abo aanschaffen ipv een BJL-abo, met quasi dezelfde voordelen maar met een aanzienlijk prijs-verschil? De enige reden die ik kan bedenken: je gaat echt veelvuldig naar MPG en wil er een parking-abo bij. En dan nog: ik ben met m'n afgelopen BJL-abo 6 keer naar MPG geweest. De niet zo dure parking (ik denk € 6, P. Ast. vraagt €15) betaalde ik dan telkens met plezier.
    Inderdaad meer bezoeken aan MPG dan BBJ, en bij MPG krijg je per abo een extra gratis inkomkaart om eens iemand mee te nemen..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •