X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 11 van de 35 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 698
  1. #201

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Nog eens terugkomend op de vermelde abo-voordelen 2019: Bij Beekse en twee anderen zoo's in NL titelt BJL -35% maar zet in de onderstaande tekst -50%. En wat ik in een ander topic al meldde: BJL ziet PHL zomer-openen vanaf 31/03 t.e.m. 09/11, terwijl PHL het net iets minder ruim ziet.

    EDIT:
    BJL liet me per mail weten dat ze in onderhandeling zijn met Belantis, opdat BJL-abonnees ook ginds gratis toegang zouden verkrijgen. De errata aangaande -35 of -50 % is ondertussen opgeledred op de webstek (helaas: -35%). En ook de bezoekdata voor zomer-Phantasialand zijn er aangepast.

    EDIT BIS: entree à volonté in Belantis voor zilveren en gouden BJL-abonnees is op de webstek van BJL bevestigd!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 14-01-19 om 20:19. Reden: BJL heeft één en ander aangepast

  2. #202

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Fanpage Bobbejaanland Central deelde 3 weken geleden al concept-arts van het nieuwe themagebied met de Triple Launch Coaster. Het is de eerste keer dat ik ze zie en ik denk niet dat ze hier al gedeeld zijn.

    Dus bij deze:

    http://www.twipu.com/BJLCentral/twee...54242457817088

  3. #203

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Goed opgemerkt! Ik voeg het ook hier even bij:
    Naam:     DvFlU2NXQAAQax5.jpg
Bekeken:  2510
Groote:   88,8 KB

    Naam:     DtqKPfOWoAIw3ob.jpg
Bekeken:  2413
Groote:   76,0 KB

    Ik leid er uit af dat er vooral veel verdwijnt: bomen, de witte tent, 2 attracties. Wat in de plaats komt is een (update van een bestaand?) waterkanaal, wat verspreid rots & hekwerk en een beetje sfeerverlichting. Het sfeerje neigt wat naar voodoo. Ik denk dat we thematisch maximaal het niveau van de dreamcatcher-herwerking moeten verwachten.

    Wat ik vooral bizar vind is dat dat kanaaltje als ik mij goed kan oriënteren de betonplaat onder Typhoon moet doorklieven.

    De zonsondergang setting en bijhorende sfeervolle uitlichting van het gebied is iets dat we met de gemiddelde openingsuren van het park zelden gaan zien: als je dat allemaal wegdenkt is het beeld een pak realistischer en helaas ook beduidend minder indrukwekkend. Het thema an zich vind ik overigens zo slecht nog niet, maar het lijkt er op dat de uitwerking wat te ondermaats gaat blijven.

    EDIT: ook nog een tweede concept gevonden. Dat maakt het geheel al wat gewaagder en unieker. Het heeft iets weg van gestrande schepen en links steekt ook nog een handje armetierig de lucht in. De lokroep van de sirenes zou een interessant thema kunnen zijn en is verdacht origineel.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 16-01-19 om 00:19.

  4. #204

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Hier nog een foto van de theming rond de baan zelf. Kan je deze hier ook toevoegen?

    Met de afwerking a la Dreamcatcher zou ik eigenlijk al heel tevreden zijn. Ik ben al blij dat ze met themagebieden werken en reeds bestaande (oudere) attracties mee bundelen per thema. Gewoon het feit dat ze investeren in theming en zo ook inzetten op "beleving" vind ik al goed.

    Ze doen overigens alles wat ze kunnen met het beperkte budget, respect!

    https://www.google.com/search?q=bobb...MMb7XmYN2st2XM
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 16-01-19 om 00:19.

  5. #205

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Deze concept-arts zijn wel niet officieel en zijn gemaakt door Boris Luyten in zijn vrije tijd en hebben dus niks te maken met het project van 2019.

    Bron: https://www.flickr.com/photos/borisl...n/photostream/

  6. #206

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Goed dat er iemand ons stopt. Of we waren tien dagen vertrokken...
    Ik vond de concepts wel gelijkaardig als die van de Dreamcatcher, misschien daarmee dat ik er snel mee weg was.
    Daarbij klopte er enkele dingen niet, zoals de situering van de monorail tov de rotonde aan de bootvaart.

    Ik denk dat het best is dat we wachten op de concept arts van Bobbejaanland zelf. Ik ga er toch vanuit dat ze er nog mee uitpakken voor de seizoensopening. Of wachten op een deftig lek natuurlijk :-D

    Voorlopig moeten we het enkel doen met de fundamenten van de coaster.

  7. #207

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ah! de samson-darkride knul!
    hij blijkt inderdaad ook een variant te hebben die op Divergent is gebaseerd.

  8. #208

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zijn de concepten van dreamcatcher dan ook niet van Luyten's hand? Zo heeft hij toch ook de vernieuwde big bang ontworpen?

  9. #209

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zijn de concepten van dreamcatcher dan ook niet van Luyten's hand? Zo heeft hij toch ook de vernieuwde big bang ontworpen?
    Klopt, maar volgens Linkedin is hij sinds afgelopen zomer geen ontwerper meer voor BJL.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #210

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Klopt, maar volgens Linkedin is hij sinds afgelopen zomer geen ontwerper meer voor BJL.
    Misschien zijn de tekeningen al van vroegere datum?

  11. #211

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Misschien zijn de tekeningen al van vroegere datum?
    Ze zijn op 7/11/18 geüpload (ok, dat geeft nog altijd geen echte zekerheid, maar...) en er staat als bijschrift bij "(Own idea/concept/drawing made in free time. Nothing to do with the actual 2019 project!)" Dat is dus vrij duidelijk
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #212

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik hoop alsnog dat het een misleidend bijschrift is en het toch de werkelijke plannen zijn want ik vind dit thema wel fantastisch.

  13. #213

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Oh jammer, want die zagen er inderdaad heel knap uit!

  14. #214

    Cool Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Goed nieuws vanuit Bobbejaanland!

    Ze zijn gestart met de aanleg fundamenten.
    Ook lijkt het wat dat er wat reliëf is aangebracht op de grond.
    Iemand een idee hoe lang de bouw duirde van Gold Rush?
    Ik geloof wel dat het nu snel kan gaan.





    Wat ik nu al een positief element vind, is het verwijderen van die witte tent. Een hele verbetering als je't mij vraagt.
    Laatst gewijzigd door Jak; 21-01-19 om 16:51.

  15. #215

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Wat ik nu al een positief element vind, is het verwijderen van die witte tent. Een hele verbetering als je't mij vraagt.
    Ben ik het mee eens. De tent was lelijk en past gewoonweg niet in een themapark. Ze had overigens amper een functie.

    Ik ben benieuwd in welke mate ze Sledge Hammer & Typhoon mee in het themagebied betrekken.

    De ophokwachtrij van Sledge Hammer zal wellicht veranderen in een meandering. Hier en daar wat theming en een likje verf en die is klaar.

    Wat ze met Typhoon van plan zijn, ben ik heel benieuwd naar... Al verwacht ik hier veel minder.

    En gaan ze een nieuwe naam krijgen? Ik vermoed van wel na de naamswijziging van Dizz in Naga Bay. Alhoewel de Typhoon meer naamsbekendheid heeft.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 21-01-19 om 17:46.

  16. #216

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Iemand een idee hoe lang de bouw duirde van Gold Rush?
    Na de funderingen duurde het ongeveer een maand tot de eerste testritten van Gold Rush gemaakt konden worden, dat ging heel snel!

  17. #217

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Na de funderingen duurde het ongeveer een maand tot de eerste testritten van Gold Rush gemaakt konden worden, dat ging heel snel!
    Ik herinner mij inderdaad dat vanaf dat moment Gold Rush er quasi meteen stond. Enkel hopen dat ze het ook niet voorhebben dat er fundamenten instabiel zijn ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  18. #218

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten

    Wat ze met Typhoon van plan zijn, ben ik heel benieuwd naar... Al verwacht ik hier veel minder.

    En gaan ze een nieuwe naam krijgen? Ik vermoed van wel na de naamswijziging van Dizz in Naga Bay. Alhoewel de Typhoon meer naamsbekendheid heeft.
    Ik denk dat ze Typhoon en Sledgehammer gewoon gaan houden als naam. Samen met Indiana River en Revolution zijn het toch twee attracties met een hoge naamsbekendheid. Dizz had die naamsbekendheid nog niet zo hard omdat die recent was toegevoeghd tot het attractieaanbod.

    Ben ook wel benieuwd naar het thema van Typhoon. Het station is redelijk futuristisch, al lijkt het me met het vele staal wel handig om bv. een rotsformatie er op te construeren, meer nog dan dat het stationsgebouw uit hout zou bestaan ofzo.
    Verder is het ook wel een attractie die langst 4 kanten te bekijken is. Ik verwacht dus geen grote thematische objecten, misschien enkel aan de ingang en in het station, en eerder kleine verwijzingen op de ride zelf (onderaan de supports, op de reling van de blockbrakes, ...). Ik verwacht misschien een gelijkaardige theming als bij de Dreamcatcher. Een mooi uitgewerkt front voor het station, en wat landscaping er voor, maar op de eigenlijke rit merk je weinig tot geen veranderingen.

  19. #219

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Het blijft wel opvallend stil uit Lichtaart vind ik, vooral van de kant van BJL zelf. Ik had verwacht dat ze meer teasers en marketing rond de bouw gingen uitsturen, zeker op social media dan. Nu hebben ze 1 foto van de footers en 1 achtergrond-aankondiging (vooral voor het abonnement). Spijtig, want deze baan is toch wel de belangrijkste baan in België sinds Anubis vind ik.

  20. #220

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Het blijft wel opvallend stil uit Lichtaart vind ik, vooral van de kant van BJL zelf. Ik had verwacht dat ze meer teasers en marketing rond de bouw gingen uitsturen, zeker op social media dan. Nu hebben ze 1 foto van de footers en 1 achtergrond-aankondiging (vooral voor het abonnement). Spijtig, want deze baan is toch wel de belangrijkste baan in België sinds Anubis vind ik.
    Inderdaad, ik vind het ook maar stilletjes.

    Enerzijds verwacht ik de eerste echte informatie tegen de start van het zomerseizoen. Anderzijds zou ik het niet merkwaardig vinden dat ze pas uitgebreid marketing beginnen voeren na de paasvakantie.

    Ik denk toch dat er redelijk wat bezoekers hun bezoek van dan zouden uitstellen tot de zomervakantie als ze horen dat die nieuwe achtbaan pas in juni opent.

    Waar ik over aan het denken was, Bobbejaanland is in de eerste maanden geopend tijdens de weekends. Hoe gaan ze dan precies Typhoon en Sledge Hammer in een nieuw bijhorend jasje steken als deze twee publiekslievelingetjes geopend zijn...
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 06-02-19 om 12:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •