X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 30 van de 35 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 581 tot 600 van de 698
  1. #581

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Vandaag in de namiddag met 2 treinen. Maar de wachtrij vorderde even traag als enkele dagen geleden met 1 trein. Elke volgeladen trein moest +/- 100 sec wachten voor vertrek. Elke trein moest op het einde van de rit, na de draaischijf, dan ook nog eens wachten alvorens het station binnen te rijden. Meer dan de helft van de wachttijd buiten zag je eigenlijk geen van beide treinen.

    Ik veronderstel dat dit nog moet worden gefinetuned, die Gerst-mannen zaten er niet voor niks. Wel een gemiste kans om voor instap en uitstap geen twee aparte platforms te voorzien.

    Positief: geen storingen waargenomen. Werkpunt: die massa losse leistenen in de wachtrij verwijderen. Betere stenen om te krassen vind je haast niet. Ik zag een onverlaat ermee over de omheining gooien, gelukkig niet naar de sporen of een aankomend treintje. Voorkomen vs genezen, denk ik dan.

    Na 16:00 schoof een personeelslid mee aan achteraan de wachtrij. Die verhinderde dat er nog klanten zouden aansluiten. Om 17:15 werd het laatste geladen treintje gereden.

  2. #582

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zelf was ik ook aanwezig op de opening zondag, en ook ik was onder de indruk van Land of Legends en vooral Fury! Heel knap wat BBJ gepresteerd heeft de afgelopen maanden en Fury is wat mij betreft ook echt een beest van een baan!

    Het hele gebied ziet er knap uit en geeft het park een heel nieuwe sfeer. Typhoon blijft een blikvanger, maar krijgt nu concurrentie van zowel Fury als Sledge Hammer. Die laatste zit niet langer verstopt tussen de bomen.

    Ook de waterspeelplaats ziet er goed uit en had zondag - deels door het warme weer - heel wat aantrek. Persoonlijk juich ik deze wel toe, want het lijkt me toch beter te werken dan de vorige kiddies die er stonden.

    Blij dat ze daar ook een Panos geopend hebben, alsook de toiletten in hetzelfde gebouw heropenden. Naast die Panos stond ook een Coca Cola Bar die zondag wel gesloten was, maar met het terrasje ervoor voelde dit alles niet langer aan als een verwaarloosd en doods stukje park, maar een levendig plein waar veel te ontdekken en beleven valt!

    Maar tbh had ik ook nog wat kritiek...

    - Wij waren al vroeg aanwezig voor onze 'ERT' op Fury, maar het duurde toch wel even voor de 1e rit een feit was, alsook werd er jammer genoeg maar met 1 trein gereden. De reden is nu wel bekend.
    - De wachtrij van Fury vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Konden ze geen leukere hekkens voorzien? Als je dit dan vergelijkt met de wachtrij van Taron, of zelfs in het park met de nieuwe wachtrij van Sledge Hammer, dan vind ik dit toch wel afsteken. Ook die losse keien mogen ze voor mijn part meteen vervangen.
    - De communicatie rond de gratis onride video's was mij ook totaal onbekend. Spijtig, want dit was zeker een topper. Hoewel, bij mijn ritjes heb ik mezelf nooit gevonden op de onrides.
    - Typhoon's station vind ik ook wat minder geslaagd, vooral het laatste deel van de wachtrij, ziet er nog steeds wat vreemd uit. Ik had persoonlijk iets meer thema-objecten verwacht.

    Dit gezegd zijnde, ben ik blij dat ik er zondag aanwezig was. Het was goed druk in het park, maar er werd overal vlot doorgewerkt. Ondanks de storingen werden die wel snel verholpen. Laatste negatieve noot: alleen mijn middageten was teleurstellender... Rond 12u30 gingen we eten in het grote restaurant vooraan, waar je op het middaguur toch wel ??n en ander kan verwachten. Toen ik puree vroeg, meldden ze mij dat ik zo'n 20 minuten geduld zou moeten hebben. De vorige porties waren net uitgedeeld en nieuwe moest gemaakt worden... Dan maar voor frieten gekozen!

    Conclusie: Ik zie deze uitbreiding als een mooie uitbreiding, waarbij de nieuwe directeur volgens mij een eerste echte daad van zijn plannen heeft kunnen waarmaken. Maar volgens mij zal er in de komende weken nog wat gesleuteld en toegevoegd worden. Hier en daar zag je al dat er wat boordstenen waren weggebroken, maar ik hoop dat er nog meer verwijderd wordt en aangeplant wordt. Dit kan de sfeer alleen maar versterken. Vooral rond Typhoon dan.

    Wat de toekomst betreft, een zomershow staat inderdaad precies (nog) niet gepland, maar een jaartje overslaan lijkt me geen kwaad te kunnen. Met Land of Legends hebben ze al een grote investering gedaan voor dit jaar, waar ze een heel seizoen zeker op kunnen teren! Bovendien zie ik het ook wel gebeuren dat Welp nog steeds in de Arena zit. Op het nieuwe parkplan kan je ook niet direct zien dat dat gebouw een theater is, want het staat er niet op ingetekend... Dus mogelijks krijgen we nog min. 2 zomers geen Arena-show.

    Wel vreemd dat Cowboy Town volgend jaar opnieuw zouden aanpakken, aangezien ze hier nog maar vorig seizoen hebben in ge?nvesteerd... Het avonturenparcours mag er wat mij betreft zeker komen, want die zou ook een extra dimensie kunnen geven aan het gebied daar.

    Maar verder hoop ik ook dat de zone tussen Wondergarden en Land of Legends eerst aan de beurt komt, gevolgd door de zone links tussen de ingang en Indiana River.

  3. #583

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Die lelijke hekken in de wachtrij vond ik ook jammer, dat had mooier gekund.

    De baan zelf vond ik best tof, maar zo mega-enthousiast als de gemiddelde fan ben ik niet. Je blijft aan het comfort merken dat je in een Gerstlauer zit. Achteruit vond ik de rit wel behoorlijk geslaagd en voor Bobbejaanland is het zeker een erg goede uitbreiding. De beste achtbaan van Belgi? vind ik het zeker niet.

    Binnenkort ga ik nog eens terug om een beter oordeel te kunnen vellen. Was nog moe van een jetlag en nog geen dag terug van 3 weken Amerika. Als de adrenaline van een Superman en Lightning Rod is wegge?bd, zal mijn mening misschien nog wel wat positiever evolueren.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #584

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    - Typhoon's station vind ik ook wat minder geslaagd, vooral het laatste deel van de wachtrij, ziet er nog steeds wat vreemd uit.

    Wel vreemd dat Cowboy Town volgend jaar opnieuw zouden aanpakken, aangezien ze hier nog maar vorig seizoen hebben in ge?nvesteerd...
    Het laatste meander gedeelte van de wachtrij bij Typhoon is voor mij ook een doorn in het oog. Bijna volledig weghalen en 1 recht stuk naar rechts leggen dat ineens aansluit op de nieuwe wachtrij, zou ik zeggen. Zo sta je op drukke dagen niet nog steeds voor het stationsgebouw zelf maar in de nieuwe wachtrij.

    Bij Cowboy Town hoort El Rio, die er zeer slecht bij ligt dus deze zou misschien op de planning kunnen staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat dit nog moet worden gefinetuned, die Gerst-mannen zaten er niet voor niks.

    Werkpunt: die massa losse leistenen in de wachtrij verwijderen. Betere stenen om te krassen vind je haast niet. Ik zag een onverlaat ermee over de omheining gooien, gelukkig niet naar de sporen of een aankomend treintje. Voorkomen vs genezen, denk ik dan.
    Inderdaad, de mensen van Gerstlauer blijven nog tot het einde van de week en de openingsuren van Fury blijven daarom ongewijzigd. Met andere woorden zal Fury nog steeds pas openen vanaf 12u.

    Wat betreft de steentjes heb je volledig gelijk. Dat ze achter de hekken liggen is allemaal geen probleem maar in de wachtrij... Ik zag ook jongens ermee gooien (ook hier gelukkig niet naar de baan of een trein). Weghalen, zo snel mogelijk.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 27-06-19 om 12:34.

  5. #585

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik las net een tweet van een Instagram post van het account Thrillsensations dat de Fury onveilig zou zijn en dat Bobbejaanland niets doet aan veiligheid van hun bezoekers! Wat een pure nonsens! Wat doet zo?n groepering in deze sector?

    https://www.instagram.com/p/BzQv9VDI..._web_copy_link

  6. #586

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thecoasterfreak Bekijk Berichten
    Ik las net een tweet van een Instagram post van het account Thrillsensations dat de Fury onveilig zou zijn en dat Bobbejaanland niets doet aan veiligheid van hun bezoekers! Wat een pure nonsens! Wat doet zo?n groepering in deze sector?

    https://www.instagram.com/p/BzQv9VDI..._web_copy_link
    Vind je die onzin dan waard om te delen in de link?
    (ik veronderstel dat het de link is naar de comment over die zogenaamde onveiligheid)

    Ik ben al 3 keer in Fury geweest en bij deze comment weet je dat ik het overleefd heb. Everything is safe dus.

  7. #587

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Boos omdat ze geen uitnodiging ontvingen

  8. #588

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Thrillsensations ... breek er mijn bek niet over open ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #589

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Groetjes uit de wachtrij van Fury.. die om 10u open is gegaan en met 2 treinen rijd en we zagen zonet 2 x na elkaar een trein achterwaarts vertrekken ... ik ben benieuwd :-)

    Na edit:
    Om 10.05 half uurtje aangeschoven.. keuze achteruit: Leuk, toffe baan

    Om 14.45: 20 min aangeschoven.. tot we vanvoor plots moesten wachten omdat de tweede draaitafel niet wou draaien. toen nog eens 15 min mogen wachten en dan de baan voorwaarts mogen ervaren: Heerlijk, stuk beter dan achterwaarts!

    Om 17.30 nog eens gaan aanschuiven en op 20 min er door geraakt. Het park was open tot 18u maar ik heb niet gekeken of de wachtrij om 17.50 nog open was

    Conclusie: Beste van Belgie: JA! Aanwinst voor BBJ: JA! Zijn er beter banen in de omgeving buiten Belgie: JA!
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 29-06-19 om 22:39.

  10. #590

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Dat zijn top-tijden. Is het "testrijden met publiek" dan gedaan?
    1e zaterdag van Belgische zomervakantie is vaak niet druk: schoolreisvolk is net geweest, Werchter, nog geen verlof in delen van NL en daar komt nu bij: pokke-chaud. Gelukkig moest je daar geen 70 min. staan zoals afgelopen woensdag.

  11. #591

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Dat zijn top-tijden. Is het "testrijden met publiek" dan gedaan?
    Op de schermen stond: Softopening om 10u..

    Bij de storing tijdens onze 2de rit viel het op dat er een man met zwart t-shirt zonder logo bij in de controlekamer zat (mannetje van Gerstlauwer?) En er nog twee mensen met zwart t-shirt (met logo van BJL, techniekers of ingenieurs? In opleiding?) bij geroepen werden. Het standaard personeel van BJL heeft soort blauwe tshirts aan en stonden er ook bij.
    Na een kwartiertje was het probleem verholpen vanuit de controlekamer (systeemreset? Reboot? Wie zal het zeggen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    1e zaterdag van Belgische zomervakantie is vaak niet druk: schoolreisvolk is net geweest, Werchter, nog geen verlof in delen van NL en daar komt nu bij: pokke-chaud. Gelukkig moest je daar geen 70 min. staan zoals afgelopen woensdag.
    Ik ben vorig jaar een week na de opening van fenix in toverland geweest bij 32 graden... daar waren sommige pleinen echt verlaten (zoals het nieuwe plein vlak na de ingang). En stonden we gemiddeld nog geen 10 min in de rij voor fenix. Dat gevoel had ik vandaag niet, het was nog best druk, maar veel families met kleinere kinderen. (Dus niet daar voor Fury). Ik denk dat veel middelbare scholen naar pretparken gaan, maar lagere scholen veel minder...

    Als het 70 min aanschuiven was... was het bij 1 ritje gebleven met deze warmte ;-)
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 29-06-19 om 22:54.

  12. #592

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten

    Conclusie: Beste van Belgie: JA! Aanwinst voor BBJ: JA! Zijn er beter banen in de omgeving buiten Belgie: JA!
    Hier ben ik het volledig mee eens! Wij hebben donderdag na een wachrij van +-40min genoten van een ritje voorwaarts met Fury. Het was laaaaang geleden dat ik nog eens had gegild op een achtbaan en Fury heeft dat toch voor mekaar gekregen!

  13. #593

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Bobbejaanland blijft sleutelen aan hun park:

    - De doorgang tussen de Koggemolen en de Kettingmolen is nu definitief afgezet.

    - De Monorail kreeg nieuwe bestickering in thema van Land of Legends tijdens zijn sluiting tijdens het schoolreisjesseizoen.

    - Naiads Waters is terug open na vandalisme

    - Er is dan uiteindelijk toch een horecapunt bijgekomen in Land of Legends. Je kan er voortaan Spirello's en frisse pintjes kopen.
    (heb het altijd al commercieel raar gevonden dat er totaal geen horeca bijkwam in LoL).

    - In Adventure Valley kan je nu Bicky Burgers kopen aan een extra horecapunt.

    - NIEUWE SHOW: Waar we onlangs nog over discussieerden is nu werkelijkheid. Er gaat een nieuwe vuurshow door in de Arena. Dit in thema van Land of Legends: "The legend: Land of Fire & Flames". Te bezoeken tussen 13/07/2019 en 21/08/2019 om 12u00, 14u00, 16u00
    Alle info kan je hier vinden: https://www.bobbejaanland.be/ontdek/...nd-fire-flames

    Bronnen: bobbejaanland.be en Twitter BJL Central

  14. #594

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Gisteren naar Bobbejaanland geweest en viel goed mee van drukte! Alleen bij fury stond een iets langere rij maar komt ook omdat het bijna niets vooruit gaat. De treinen worden heel traag gevuld en nemen echt wel tijd. Een beetje te veel tijd. Maar wel een goede baan al ben ik niet echt fan van zoon soort banen. En het is wel een mooie toevoeging voor het park. Hopelijk blijven ze zo verder doen en optijd in onderhoud.

    Laatst gewijzigd door Eftelplopsa; 12-07-19 om 13:54.
    Themeparker

  15. #595

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eftelplopsa Bekijk Berichten
    De treinen worden heel traag gevuld en nemen echt wel tijd. Een beetje te veel tijd.
    Kleine nuance, gebaseerd op 8 ritten op drie verschillende bezoekdagen. De treinen worden in een voor mij aanvaardbare tijd gevuld. Maar de bevolkte treinen blijven voor vertrek en na de rit telkens ongewoon lang stilstaan.

    Ik denk dat de vertrekkende trein pas mag uitrijden als het spoor-stuk van de draaischijf op het einde van de rit, aansluit op de track richting eind-spike. En daardoor kan de aankomende trein niet meteen het station inrijden, enz.

    Ik had gehoopt dat het 'schijnbaar' trage dispatchen aan onwennigheid of extra controles te wijten is, maar vrees er voor. Indien ze nu een langer station hadden, waarbij iets eerder kan worden uitgestapt, had dit euvel ten dele gecompenseerd kunnen worden.

    BTW: Al enig nieuws/ervaringen met de door mij mislopen fast-tickets? Fury zou wel baat hebben bij een single-rij, want te vaak zag ik nog lege plaatsen. En pas in het station naar singles vragen, vind ik wat te laat.

  16. #596

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik denk dat de vertrekkende trein pas mag uitrijden als het spoor-stuk van de draaischijf op het einde van de rit, aansluit op de track richting eind-spike. En daardoor kan de aankomende trein niet meteen het station inrijden, enz.
    Ondertussen hebben ze het programma nog wat aangepast, want gisteren konden ze al starten wanneer de tweede draaischijf begon te draaien om de trein in het station te laten rijden i.p.v. pas starten wanneer hij terug op de 'normale' positie staat.

  17. #597

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    BTW: Al enig nieuws/ervaringen met de door mij mislopen fast-tickets?
    Bedoel je de fastpass? Die kan je gewoon gebruiken door via de uitgang te gaan. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt omdat ik nooit meer dan 20 minuten heb moeten aanschuiven

  18. #598

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zaterdag 13/7 eens een kijkje willen gaan nemen. Stond heel de dag in panne. Iemand gesproken van de techniekers (die me uit bobexpress kwam bevrijden toen deze in panne viel) en bleek dat er al een onderdeel moest vervangen worden. Moest geleverd worden uit Tsjechi?. Brute pech voor ons dus :-(

  19. #599

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Oei dat is inderdaad heel jammer

    Zelf zou ik binnenkort ook naar BBJL willen gaan. Rijdt Fury intussen alweer?
    Once you sit back, you never go back.

  20. #600

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Oei dat is inderdaad heel jammer

    Zelf zou ik binnenkort ook naar BBJL willen gaan. Rijdt Fury intussen alweer?
    Zondag 14/07 heeft hij de hele dag gereden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •