X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 35 van de 35 EersteEerste ... 25333435
Resultaten 681 tot 698 van de 698
  1. #681

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    dus helemaal geen VR - MM meer ?
    Voor dit seizoen niet meer nee. Gisteren stond de hele wachtrij vol, had maar 25 minuten moeten wachten

  2. #682

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Voor dit seizoen niet meer nee. Gisteren stond de hele wachtrij vol, had maar 25 minuten moeten wachten
    Ik vind dat de operatoren vrij snel tewerk gaan! Je bent nog niet recht of ze zwaaien de poorten al open! O_O
    In de voormiddag draaide de muziek van Mount Mara nog, éénmaal later op de dag stond ik in de wachtrij en verschoot me te pletter... Ik dacht dat ik droomde... Bones On The Beach has returned!

  3. #683

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thecoasterfreak Bekijk Berichten
    Bones On The Beach has returned!
    Dat viel me ook op tijdens mijn bezoek afgelopen zondag! Leuke nostalgierit!

    Wat Mount Mara betreft: volgens mij is het aantal brillen dat nog werkt herleid tot nul. Eerder in het najaar werd er nog gedraaid een bijzonder beperkt aantal brillen. Vanaf dat je er dan nog maar vijf of minder kan inzetten wordt het te schrijnend.

  4. #684

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wel goed van BJL dat ze het laten voor wat het is, zeker met Halloween.

    Zoals jullie in mijn TR lazen was het inderdaad schrijnend eind september. Er waren maar een zestal brillen per rit beschikbaar met een rij die al opliep tot 90 minuten.

    Dan ben ik blij dat ze Revolution verkiezen boven MM. Bovendien is er tijdens Halloween ook veel extra aanbod, dus mij hoor je niet klagen. Dat die VR er dan niet is, dat is dan maar zo.

  5. #685

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    vandaag nog eens langsgeweest, ik denk niet dat er meer dan 2000 man in het park was. Parking zuid - aan de kant van de Nete stond zelfs amper halfvol, deze zomer moesten we nog op de weide parkeren voorbij café De Nete….

    Toegekomen rond 14.20 en om 16.30 werden de attracties botweg gesloten. We hebben in die tijd El Paso, Bob-expres, Okidoki, dreamcatcher, Speedy Bob, Revolution, Kingkong, Naga Bay, Fury, Sledgehammer, matjesglijbaan en draaimolen gedaan. Nergens langer dan 10 min aanschuiven.
    Geen Mountmara, geen VR op de dreamcatcher, geen forbidden caves.

    Spookhuizen hebben we overgeslagen, maar ook daar weinig tot geen wachtenden te zien. En de horeca was alweer pover. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n dag lucratief voor het park is.

  6. #686

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wat dan te denken van vandaag? Veelbelovend zicht met om 10:00 al testritten op Fury. Helaas maar ook begrijpelijk waren het warmrij-ritten. Fury zou maar kort voor de middag openen.

    Het toilet naast Panos was dicht. Een personeelslid zag dit en zou er melding van maken. Later op de dag hing er een blad met 'gesloten'. Ook de WC bij de uitgang van Indiana: potdicht maar zonder blad. Idem bij het toilet nabij het lunapark in het cowboydorp. Een blad verwees de 'hoognodigen' naar het toilet tussen Santa Fe resto en wijlen Desperado. Da's nog geen 50 meter daarvandaan, denk ik.

    Geen Fury 's ochtends en bij Dizz (ja nieuwe naam) werden we ook wandelen gestuurd. Ook de grotten waren dicht maar da's al lang geen nieuws meer. Rev. deed het wel en om - zo vroeg al - tijd te doden, deden we warempel King Kong.

    De matjes-glijbaan: dicht en geen operator of tekstuele uitleg (zou later wel operatief zijn). Big Bang was gesloten met operators. Logisch: het was een ijsbaan.

    Dreamc. met 1 trein, ook logisch want ondanks het zonnetje erg kalm. Ik denk dat weinig mensen wisten dat het park open hield.

    Positief: Kinderland was om al 11:00 open, mss al vroeger.

    De doolhof heeft z'n raadseltjes vernieuwd. Zeker niet saai (om voor 1 keer te doen). Ik zou er geen kinderen < 8 jaar zonder ouders doorjagen, want best groot en complex, en geen toezicht of instructies van buitenaf mogelijk.

    Typhoon reed met 3 treinen ondanks het weinige volk (sinds de mensenmagneet Fury voldoende was opgewarmd). Tijdens de 5 min waar ik op m'n bissende jongens wachtte, heb ik 4 keer aan dolende zielen op het oude toegangspad moeten melden hoe ze voortaan in de wachtrij van Typhoon komen. Dat lijkt me daar dus niet zo goed aangeduid.

    Maar knap dat het park dit extra weekend aanbiedt. Al twijfel ik of ze dat nog gaan doen. Niet alleen omdat 11/11 in 2020 op een woe. valt. Met regenweer had het hier nog kalmer geweest. Winstgevend: ik denk het niet.

    UPDATE: Het werd wel aardig drukker in de namiddag. Misschien allemaal kenners die weten dat je beter niet te vroeg in Lichtaart arriveert. Maar weinig drukte bij de betaal-spookhuizen. Ik deed Yummy maar werd als laatste in het rijtje nauwelijks opgeschrikt.
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Enger voor mij: je moet twee keer door een laag tunneltje, dat deed ik dus zeer voorzichtig met verticale rug.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 10-11-19 om 17:42. Reden: UPDATE

  7. #687

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb nu eindelijk op de allerlaatste dag van Bobbejaanland’s 2019 seizoen Land Of Legend’s kunnen bewonderen met eigen ogen. Laat ik starten met te zeggen dat Bobbejaanland duidelijk het onderste uit de kan gehaald heeft om van de voormalige omgeving een zeer geslaagde, coherente themazone te maken. Waar voorheen Sledge Hammer en Typhoon er maar wat stonden te staan zonder enig thema zijn deze (zéker Sledge Hammer) nu mooi opgenomen in een nieuw geheel die een enorme meerwaarde is voor beide attracties.

    Fury is een zeer leuke baan geworden die ook thematisch gezien voldoende aandacht heeft gekregen. De mooie heroïsche klanken van IMAscore geven een zeer mooie sfeerboost tijdens het aanschuiven, en de wachtrij kronkelt zeer mooi tussen de compacte lay-out. Voorwaarts vond ik de baan wat aan de bravere kant, backwards vond ik het een aangename, verassende baan die met een galante pace door zijn parcours glijd (met hier en daar wel een bruut schokje maar ach, Gerstlauer). Ook de treinen lijken mij iets comfortabeler te zitten dan die van kleine broer Gold Rush. Over die laatste gesproken: Gold Rush kon mij over het geheel net iets meer bekoren met zijn brutere parcours en veel prominentere hangtime. Spijtig dat de baan naar mijn persoonlijke mening iéts te hard gehyped is geweest waardoor Fury de misschien net iets te hoge verwachtingen van mij niet kon inlossen, maar over het geheel kan ik enkel maar positief zijn want het is duidelijk met voorsprong de meest complete en aangename zone van het complete park geworden, die mits toevoeging van een horecapunt wel 1 van België’s compleetste zones kan worden.

    Bobbejaanland zelf is hierbij echter weer heel andere koek. Door de introductie van Land Of Legends en de vele (misschien iets té) positieve reacties had ik een schamele hoop dat ook de rest van het park een trede omhoog gegaan was. Helaas, niet dus. Op vele plaatsen blijven nog steeds vele horecapunten gesloten, voorraad op, norse medewerkers (niet allemaal, maar er waren een duidelijke meerderheid aan zeer nonchalante en klantonvriendelijke personeelsleden aan te treffen), traag werktempo op vele plaatsen en zo verder. Ook blijven de vele uitgestorven, doodse hoekjes van het park een zeer stoffige indruk van het park geven, wat nu nog een groter contrast geeft met de pas geopende zone.

    De openingstijden van horeca en attracties blijven nog steeds een doorn in het oog, en ik snap eigenlijk niet waarom Bobbejaanland all you can eat bracelets verkoopt terwijl er voor 11:30 amper iets te verkrijgen valt en na 14:30 je amper nog ergens terecht kan om iets te eten, misschien wel drinken maar als je dergelijke formule aan je gasten aanbiedt verwacht je dan ook er gedurende je volledige bezoek gebruik van te kunnen maken, wat dus in geen enkel geval was.

    Wel een grote pluim voor het personeel aan de gastenservice die ook op de allerlaatste dag van het seizoen zeer vriendelijk en probleemoplossend te werk gingen en ook de operators van Fury die het uiterste uit de capaciteit probeerden te halen met een glimlach op het gezicht.

    Ik hoop van harte dat een tweede nieuwe zone in het park niet te lang op zich zal laten wachten en dat men deze winter uitgebreid de tijd zal nemen om te kijken hoe ze de vele hekelpunten van het park kunnen reduceren of verbeteren, want indien dit niet gebeurd zie ik het succes van Land Of Legends maar van korte duur zijn. Hoe mooi de zone ook mag zijn en hoe leuk Fury ook is, 1 enkele themazone is en blijft niet voldoende om meerdere uitstappen naar het park te maken, dus hopelijk weten ze ons binnenkort te verassen met een tweede nieuwigheid.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #688

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Realistisch gezien gaat Bobbejaanland geen nieuwe zone presenteren de komende jaren. Er zit steevast 4 jaar tussen elke grote investering de laatste tijd:

    -Dizz/Naga Bay 2011
    -The Forbidden Caves 2015
    -Land of Legends - Fury 2019

    Als ze deze tijdlijn aanhouden, presenteren ze project X in 2023.

    Bij mij is een compleet nieuwe zone nog niet per se nodig de eerste jaren. Ik zie liever eerst heropwaardering van bestaande gebieden.

    Ik hoopte dat ze eerst El Rio zouden aanpakken zodat Cowboy Town zo goed al 'volledig' opgewaardeerd is maar helaas staat deze niet op de planning de eerste jaren. De opstart van renovaties aan de linkerzijde van het meer staat wel op de planning.

    Hopelijk krijgen ze eens een financiële boost van hogeraf zodat ze de opwaardering sneller kunnen doen. Het park naar hedendaagse normen brengen zou al een groot verschil maken en het niveau met andere parken fors verminderen.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 11-11-19 om 19:37.

  9. #689

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb horen zeggen dat Indiana River de volgende attractie is die een update/make over krijgt.

  10. #690

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Ik heb horen zeggen dat Indiana River de volgende attractie is die een update/make over krijgt.
    Dat zou wel eens kunnen kloppen, zo goed als alle attracties aan de andere kant van de vijver zijn nu aangepakt. Dus lijkt het me wel logisch dat ze nu aan de andere kant beginnen. Echter vind ik niet dat de Indiana River er heel slecht bij ligt.

    Waar heb je dat trouwens gehoord als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  11. #691

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Dat zou wel eens kunnen kloppen, zo goed als alle attracties aan de andere kant van de vijver zijn nu aangepakt. Dus lijkt het me wel logisch dat ze nu aan de andere kant beginnen. Echter vind ik niet dat de Indiana River er heel slecht bij ligt.

    Waar heb je dat trouwens gehoord als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
    Een vervanging van de rotsen & poppen en muziek & verlichting eens nakijken zou anders geen kwaad kunnen.
    En ik ken een aantal vaste werknemers die achter de schermen werken, natuurlijk is dat niet officieel bevestigd maar het doet wel de ronde
    Laatst gewijzigd door Yorben; 11-11-19 om 21:53.

  12. #692

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Een vervanging van de rotsen & poppen en muziek & verlichting eens nakijken zou anders geen kwaad kunnen.
    Ja, daar heb je een punt, een opknapbeurt voor Indiana River zou ik zeker niet zou afkeuren. Al zijn er toch nog wel plekken in het park die ook wel om een opknapbeurt vragen.
    Anyway, we zullen wel zien wat Bobbejaanland voor ons in petto heeft voor het aanstaande seizoen, ik ben benieuwd! Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft Indiana River.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  13. #693

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Commercieel directrice Peggy Verelst vertelde eerlijk (in podcast 3xO) dat ze aan het entreeplein met Wondergarden alleen niet tevreden is en ze liefst zo snel mogelijk dat gedeelte tussen het entreeplein en de zone rond de zweefmolen wil aanpakken.

    Ze benoemt letterlijk het rijtje themagebieden volgens de hoofdlooproute: entreegebied, ["(VER) NIEUW(D)" THEMAGEBIED] , Land of Legends, Adventure Valley en Cowboy Town. Dus als ze de middelen krijgt zal dit ook snel één van de renovatieprojecten zijn zodat dit rijtje (rechterzijde vijver dus) compleet is.

    Een andere wens die ze snel in werking wil zien gaan is inderdaad de revamp van de linkerzijde rond Indiana River & El Paso. En ze geeft inderdaad duidelijk aan dat ze Indiana River het belangrijkste acht aan die zijde van het park en dus prioriteit heeft.


    Verdere ontwikkelingen die hen bezighoudt...

    1. Een definitieve beslissing omtrent de VR bij MM & Dreamcatcher. Deze beslissing staat bovenaan bij de prioriteiten.

    2. Achter de schermen wordt gesproken over de toekomst van Revolution maar die staat nog niet op plaats 1. Nog niet voor de eerste jaren dus...

    3. Kinderland beter uitwerken tot een apart indoorpark zou een aparte (winter) openstelling niet uitsluiten. De parking achteraan is er en een aparte ingang is ook voorzien. Eventueel een IP aan kinderland koppelen zou ook kunnen.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 12-11-19 om 13:00.

  14. #694

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Linkerkant is uiteraard belangrijk, maar de meeste mensen gaan via Wondergarden het park in en dat is de eerste indruk die positief moet zijn. ik hoop dus dat die zone volledig aangepakt wordt als prio 1.

  15. #695

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik vermoed dat dit wel de eerstvolgende prioriteit wordt hoor. Die fonteinen zijn er al weggehaald, er kwam een nieuw speeltoestel ipv dat springkussen en er is nog steeds genoeg verwarring omtrent Typhoon. Redenen genoeg volgens mij om die eerst aan te pakken.

    Bovendien lijkt een aanpassing van Indiana River of El Paso toch wel wat meer te zijn dan een opfrisbeurt. Dit kan je niet in 1, 2, 3 aanpassen, maar zal ook wat meer vragen dan nieuwe kleren of een likje verf.

    Andere uitdagingen worden de aanhoudende problemen met de VR-brillen. Het seizoen is geëindigd zonder VR, dus welke toekomst zal die nog krijgen in het park? Feit wel dat het er heel wat vlotter werken is... ook al blijft het uniek voor BBJ.

    Wat ook met de vrijgekomen ruimte van Nightmare Motel, als die het park inderdaad verlaat? Persoonlijk vond ik hem afgelopen weekend het zwakst van wat ik al ooit deed, en merk je wel dat hij hier en daar wel op is. Als ze Bazaar Bizarre ook weghalen, komt er zo wel weer een mooie ruimte vrij in het park waar ze weer een groots spookhuis van kunnen maken.

    Tenslotte zijn er ook nog heel wat lege showruimtes in het park. De Arena achteraan wordt de laatste jaren vaker gebruikt, en ook Desperado City krijgt een invulling met Halloween, maar wat met het 4D-theater vooraan in het park? Een nieuwe film mogen ze van mij hier ook nog steeds programmeren.

    Kinderland tenslotte zal volgens mij nog even op zich laten wachten. Ik denk niet dat dit een prioriteit is op dit moment, getuige ook de openingsuren en mogelijkheden daar die niet benut worden. Wanneer ze de linkerkant van het park aanpakken, en Walibi ook voor een winteropening gaat, zie ik hier meer mogelijkheden ontstaan. Maar ik vermoed dat we hier nog zo'n 3 tot 5 jaar op zullen mogen wachten.

  16. #696

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat dit wel de eerstvolgende prioriteit wordt hoor. Die fonteinen zijn er al weggehaald, er kwam een nieuw speeltoestel ipv dat springkussen en er is nog steeds genoeg verwarring omtrent Typhoon. Redenen genoeg volgens mij om die eerst aan te pakken.

    Wat ook met de vrijgekomen ruimte van Nightmare Motel, als die het park inderdaad verlaat? Persoonlijk vond ik hem afgelopen weekend het zwakst van wat ik al ooit deed, en merk je wel dat hij hier en daar wel op is. Als ze Bazaar Bizarre ook weghalen, komt er zo wel weer een mooie ruimte vrij in het park waar ze weer een groots spookhuis van kunnen maken.
    Ik vermoed hetzelfde, ook omwille van de redenen die je aanhaalt. Maar het omvormen tot een volwaardig themagebied met samenhang tussen al die kinderattracties die daar staan én de orka's én de zweefmolen vereist ook meer dan enkele een kleine opfrisbeurt... Ook hiervoor is een groot budget nodig, waarvan ik vermoed dat ze dit nog niet ter beschikking hebben na de investering in Land of Legends.

    Dus of het Indiana River of dit wordt, beide hebben evenveel kans, vind ik persoonlijk. Liever stellen ze beide revamps uit in plaats van half werk te leveren.

    Als ze dit gebied toch al aanpakken, vrees ik voor de manier waarop. Het is een gebied met nog veel ruimte en veel potentiaal. Ik verwacht van elk themagebied (ongeacht het een kindergebied is) toch 1 'grotere' attractie dat in the picture staat.

    Vroeger stond de Santa Maria mooi in het zich zijn testritten te draaien en zag je die van alle kanten schommelen. Terug zo een eye-catcher zou leuk zijn.

    De setup van de Convoy Trucks, Koggemolen, Rode Baron...zou ik ook wel aanpassen. Deze staan nu zo allemaal in het hoekje gepropt. Dus ik hoop dat als dit gebied eerst aangepakt wordt, dat het zeer grondig gebeurt... Anders mag Indiana River voorrang krijgen, IMO.
    ____________________________________

    Ik hoop op tegen volgend Halloween seizoen al op 2 nieuwe spookhuizen ter vervanging van Nightmare Motel en Bazaar Bizarre. Dat zou een mooie toevoeging zijn aan de line-up van Welp, Yummy en Sonar...
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 13-11-19 om 20:30.

  17. #697

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Jammer genoeg geen prioriteit maar van mij zou "El Paso" voorang krijgen. Een goede darkride is altijd een meerwaarde in een familiepark en ik vind het om dit moment de meest afgeleefde attractie van heel BJL.

    Ik denk wel dat de kostprijs om deze te updaten wel eens serieus zou kunnen tegen vallen naar BJL normen.

  18. #698

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wellicht puur toeval en ik wil er niemand met de vinger wijzen. Maar enige 'artistieke' gelijkenis lijkt me toch moeilijk te ontkennen:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •