Vier elementen. Da's op zich geen wereldschokkend origineel thema meer, maar op zich zie ik het wel werken in combinatie met hun Adventure zone en Western deel. Ik denk dat het een aanvaardbare stap is in hun omwenteling van attractiepark naar themapark.

Als ze werken met een centraal plein om naar de 4 elementen te bezoeken, is het wel jammer dat Typhoon eigenlijk met zijn gat naar dat plein staat. Sowieso lijkt de wegvoering in die gebieden me bizar. Je zal een serieuze barricade moeten oprichten om bezoekers 's ochtends netjes de hele omweg langs de wind-poort te laten maken en niet gewoon rechtdoor te lopen tot aan het station van Typhoon. Sledge Hammer blijft erg achterin liggen met deze oplossing. Ik had gehoopt dat ze die wat meer adem en passeer-ruimte zouden geven.

Ik vrees ook wat voor de uitwerking: die methode van enkele thematische poorten zetten werkte voor het bosrijke adventure gebied, maar bij de vier elementen verwacht je toch een merkbaar verschil tussen de vier omgevingen en dat zal mijns inziens toch eerder zwakjes zijn.