Dat van het vel en de beer klopt wel in bovenstaande redeneringen. Anderzijds bevestigt deze promo wel dat het park sterk vertrouwt dat de coaster tijdig zal af zijn.

No offence intended maar overdrijven is een kunst, die ook mij niet geheel vreemd is. De "drastische capaciteits-daling" door deze actie zal wel meevallen, denk ik. Volgens L000pings stopt de actie ergens in januari. Wie abo's als kerstkado wil geven, heeft die misschien rond zwarte vrijdag aangekocht, dus zonder Express-optie. De verse Gold-abonnees zullen volgens mij niet met zo veel zijn en het is ook niet zo dat zij à volonté zullen mogen voordringen.

Zonder over bezoekers-statistieken te beschikken, durf ik me als 100-voudige BJL-bezoeker met voyeuristische trekjes toch aan enkele inschatting te wagen:

- Het overgrote deel van de bezoekers zijn non-abo's met presale tickets, al dan niet van veilingen (zeker bij NL'ers).

- Wie als individu een abo koopt, zal wel voor Gold gaan omwille van de parking. In een gezin is er meestal maar één met een Gold (de chauffeur / sponsor / b.v. ondergetekende). Heel wat mensen hebben hun abo fin saison aangekocht om er nog in aug., sept. en okt. van te profiteren en vissen achter het Express-Pass-net.

Maar feit is wel dat deze stunt de mogelijkheid opent tot betalend voordringen. Ik hoop dat dit er niet van komt en dat de happy few voordringers zich via de attractie-uitgang naar de coaster moeten begeven. Het zou zonde zijn indien BJL een fast-toegang zou aanleggen. Dan veel liever de allereerste eerste single-rij van het park (of bestaat die al en heb ik die 100 keer gemist?).