X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 35 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 698
  1. #281

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    en het cowboydorp vind ik eigenlijk lang niet slecht. Het was wat afgeleefd de laatste jaren maar vorig jaar vond ik dat er toch al weer meer sfeer hing.

    Goh een westerndorpje met bakstenen kan ik echt niet serieus nemen! Ziet er niet uit. Heb ondertussen al wat westernzones gezien in Amerikaanse parken en die komen véél authentieker over dan wat je in de meeste Europese parken te zien krijgt. Maar dat van Bobbejaanland is absoluut wel het slechtste van allemaal, vrij raar voor een park waar het -vroeger dan vooral- om dat westerngedoe ging.

    Ik hoop dat ze dat dorp helemaal op de schop smijten in de nabije toekomst en de broodnodige upgrade geven. Dat hebben ze met dat jungle gebied vrij goed weten te doen en ik heb goede hoop op hun nieuwe themazone. Voor het eerst in jaren zie ik het echt positief in voor Bobbejaanland.

  2. 18-02-19, 22:37

    Reden
    laat maar...

  3. #282

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb er alle vertrouwen in dat dit project tot een goed einde wordt gebracht. De nieuwe directeur is de juiste man op de juiste plaats.

    Afwachten tot het eindresultaat.

  4. #283

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Vier elementen. Da's op zich geen wereldschokkend origineel thema meer, maar op zich zie ik het wel werken in combinatie met hun Adventure zone en Western deel. Ik denk dat het een aanvaardbare stap is in hun omwenteling van attractiepark naar themapark.

    Als ze werken met een centraal plein om naar de 4 elementen te bezoeken, is het wel jammer dat Typhoon eigenlijk met zijn gat naar dat plein staat. Sowieso lijkt de wegvoering in die gebieden me bizar. Je zal een serieuze barricade moeten oprichten om bezoekers 's ochtends netjes de hele omweg langs de wind-poort te laten maken en niet gewoon rechtdoor te lopen tot aan het station van Typhoon. Sledge Hammer blijft erg achterin liggen met deze oplossing. Ik had gehoopt dat ze die wat meer adem en passeer-ruimte zouden geven.

    Ik vrees ook wat voor de uitwerking: die methode van enkele thematische poorten zetten werkte voor het bosrijke adventure gebied, maar bij de vier elementen verwacht je toch een merkbaar verschil tussen de vier omgevingen en dat zal mijns inziens toch eerder zwakjes zijn.

  5. #284

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Het lijkt me op de conceptarts toch vooral te draaien om de grote themaobjecten. Daarbaast zie ik ook wel duidelijke verschillen in de verschillende rijken. Bij vuur heb je rode banners, bij lucht blauwe slingers, ... ook de paden en de beplanting ziet er enigszinds anders uir. Vergeet ook niet dat je ieder gebied andere personages hebt. Denk daarbij aan die heks of aan die aardmannen of zelfs de draak. Adhv die objecten zal je wel zien in welk rijk je bent.

    Als ik me niet vergis wordt het plein voor de huidige ingang van de wachtrij voor Typhoon vergroent enen verdwijnt dat pad daar. Net zoals de paden rondom Sledgehammer.

  6. #285

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wauw, mooie concepten! Hopelijk wordt het ook realiteit zoals we het nu visueel kunnen zien!

    Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP, en dat trok al heel snel op niks. Nu, ik kan ook compleet verkeerd zijn natuurlijk, maar dat is gewoon mijn enige vrees. De baan lijkt mij een korte, doch intense ervaring te worden. Ben dus alvast benieuwd.

  7. #286

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Enige waar ik een beetje schrik voor heb, zijn de individuele themaobjecten. Deze worden, als ik het goed zie, uit isomo gemaakt en dan bewerkt met kunststof (?). Een goedkope manier om mooie beelden te krijgen, al valt de houdbaarheid van zulke beelden zeker te betwisten. Hufterproof is het sowieso niet lijkt mij, laat staan de invloed van de natuur op die dingen. Het enige voorbeeld dat ik van dergelijke theming materiaal ken zijn de oorspronkelijke tempels van Indiana Jones in DLP,
    Het interactieve draai-ding in de wachtrij van Tiki Waka bestaat ook uit een soort verstevigd piepschuim, net als de meeste ornamenten in heel Energylandia. Wanneer dergelijke attributen binnen of afgesloten staan en zonder kans op aanraking, is de materiaalkeuze nog een beetje te verantwoorden. In alle andere gevallen (buiten en/of aanraakbaar) lijkt meer duurzaam materiaal me aangewezen.

  8. #287

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Nog wat Bobbejaanland nieuws. Vanaf dit jaar zal men overstappen op een nieuw ticketsysteem van Gantner. De Plopsa-parken gebruiken dezelfde leverancier. Er zullen dus nieuwe automaten komen en nieuwe software voor toegangscontrole.

    Bron: https://blooloop.com/news/bobbejaanl...-city-gantner/

  9. #288

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.

  10. #289

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Vanop het plein heb je inderdaad de toegangspoorten naar de verschillende attracties, waardoor de wachtrij van Typhoon er heel anders zal gaan uitzien. Ik ben hier toch wel enthousiast over!

  11. #290

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
    Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

    Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

    Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

    Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
    Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.

  12. #291

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    ziet er goed uit

  13. #292

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Betekent dit dan ook dat je met een abonnement meteen kan doorlopen na het inscannen? Tot nu toe moest een medewerker je steeds toegang verlenen na het controleren van je abonnement.
    Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.

  14. #293

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Die regel kwam er nadat je in het begin van de nieuwe poortjes wel gewoon kon doorlopen met abo, mar vele het abo doorgaven aan anderen. Soms kwamen er dus mensen naar het park met een abo van een vriend, soms werden ze zelfs aan het hek naast de toegangspoortjes gewoon doorgegven.
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  15. #294

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    Ik denk dat meermaals scannen ondertussen ook aangepast is, vorig jaar moest ik een stempel krijgen om het park even te verlaten en opnieuw te betreden.

  16. #295

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    ja zou eigenlijk niet mogen. of doen zoals in disney foto op het scherm en als het uw pas niet is bye bye en koopt u een nieuwe pas

  17. #296

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Als dat de reden is, is het wel bijzonder klantonvriendelijk dat de bezoeker 'access denied' te zien krijgt met zijn eigen abo. Bij Disney hoor je 'welcome' als je binnengaat, in BJL totaal het omgekeerde. Leuk begin van de dag is dat altijd.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  18. #297

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Als dat waar is, is het bijzonder raar dat hun systeem toelaat dat een abonnement meer dan 1x per dag gescand kan worden. Bij Plopsa kan dit bvb niet (zelf ondervonden een paar jaar geleden).
    In Europapark kan dit ook gewoon hoor. In de plaats controleert de medewerker even je foto en bij twijfel je geboortedatum. Ik vind het juist makkelijker dat je meermaals kan scannen, dit is meer flexibel. In het geval van BJL passeer je wss maar 1x per dag de poorten, maar in parken als EP is het toch handig. Zo hoef je ook geen vuile stempel op je hand. al is het maar om iets in de auto te halen...

  19. #298

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Wat ik wel vind: nu ze deze investering gaan doen, moeten ze niet te lang wachten met de rest van het park aan te pakken.
    Zeker de ingangszone en de linkerkant van het park zal ongelooflijk hard afsteken tegen de rest van het park.

    Laat ons hopen dat ze niet te lang wachten met de ingangszone aan te pakken. Een doortrekking van thema Wondergarden lijkt me aangewezen. Voor Kinderland en Oki Doki zie ik ze ook wel een zone creëren. Aan het doolhof kan altijd nog wat thema bij, samen met Kinderland en Oki Doki, met andere paden, de integratie van het doolhof en het minder recht maken van dat pad.

    Wat men met Indiana River gaat doen, dat is me nog altijd een raadsel, want als er één thematische attractie zou zijn in Bobbejaanland waar ik het erg zou vinden dat het op de schop zou gaan, dan is het wel IR.

    Verder zie ik ook het plein aan de Waterbaan-Bob Express-El Paso wel een thema krijgen.
    Momenteel lijkt me die plek ook wel potentieel te hebben, samen met de aanpak van het over-water-gebied.
    Volgens mij zijn ze wel logisch bezig. Ze zijn begonnen met Adventure Valley, waar de eerste nieuwe themazone ontstond. Daarna was het Wondergarden, gevolgd door de verjaardag van Cowboy-Stad en de zone rond Dreamcatcher. Nu wordt het gat gedicht met Lands of Legends. Zo is de rechterkant van het park quasi volledig aangepakt. De ingang en linkerkant zal dan voor de komende jaren zijn...

  20. #299

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    De ingang en linkerkant zal dan voor de komende jaren zijn...
    Ik zie ze binnen 1 à 2 jaar al met het Wondergarden-thema verderwerken van de ingang tot aan de vliegende stoeltjes en al die kinderattracties daar.

    Ik denk niet dat ze de afwerking van de rechterzijde van de vijver op de lange baan willen schuiven.

    De linkerzijde zullen ze wellicht uitbreiden met attracties op het water om deze kant van het park in evenwicht te brengen met de andere kant. Benieuwd hoe ze de thema's daar gaan verdelen, zeker bij Indiana River die eigenlijk beter bij Adventure Valley aan de overkant past.

    De vijver opsplitsen, rond Indiana River een rivier graven, een brug over het water leggen en de attractie ligt zogezegd op een schiereiland en hoort zo toch bij Adventure Valley. Misschien iets te ver gezocht maar zou een leuk concept zijn, vind ik persoonlijk.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 21-02-19 om 19:24.

  21. #300

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    De linkerzijde zullen ze wellicht uitbreiden met attracties op het water om deze kant van het park in evenwicht te brengen met de andere kant. Benieuwd hoe ze de thema's daar gaan verdelen, zeker bij Indiana River die eigenlijk beter bij Adventure Valley aan de overkant past.

    De vijver opsplitsen, rond Indiana River een rivier graven, een brug over het water leggen en de attractie ligt zogezegd op een schiereiland en hoort zo toch bij Adventure Valley. Misschien iets te ver gezocht maar zou een leuk concept zijn, vind ik persoonlijk.
    Ik zou niet te hard rekenen op extra attracties langs de linkerkant, ik hoop op een waardige vervanger voor Wildwaterbaan, maar veel meer nieuws zie ik er niet komen. Reden: te dicht bij de buren. De zone Kinderland/Oki doki, daarop gok ik nog steeds als volgende zone die onder handen genoemen wordt, alsook Wondergarden die uitgebreidt wordt met kiddie rides voorran tot aan Typhoon.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •