X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 705

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Stiekem - wat haat ik het oneigenlijk gebruik van dit woord op een publiek forum - hoop ik dat het parkbestuur hier mee leest en de kritische meningen ernstiger opvat dan die nep-diamanten-iedereen-prijs-awards. Die hebben volgens een geciteerde in het Looopings-artikel dezelfde waarde "als een ijsklomp". Ik voeg daar graag aan toe: "... op een snikhete dag: heel even leuk maar wel heel erg vergankelijk!"

    Met de sluiting van het siamse duo niemendalletjes, besparen ze welgeteld één alternerende operator. Ik veronderstel dat bij de nieuwe coaster er minstens drie - en in de beginfase minstens vier - operatief zullen zijn. Vieze hersenkronkel: hoe later deze opent qua datum en qua dagelijks uur, hoe meer ze besparen. Want PR bezuinigt idd als geen ander op personeel. Ik vrees dus voor het opnieuw later dan 10:00 openen van MM/Rev, Dreamc. en vooral een half Kinderland.

    Achterstallig onderhoud was en is nog steeds een werkpunt (zie o.a. de buiten-flume), al is een beetje verbetering al merkbaar. Een full-operative park - da's iets anders dan openingstijden - van 10:00 tot 18:00 tijdens de meeste weekends, op alle feestdagenen en alle zomervakantiedagen, zou de parkbeleving verhogen en leiden tot positievere reviews op FB e.a. De reële bezoekcijfers zullen misschien aantonen dat daar geen noodzaak toe is ... of was. Want mogelijk zorgt de nieuwe coaster voor een kentering.

    De rechterhelft van BJL beschikt volgens mijn subjectieve waarnemingen over meer groen dan Wal.Bel. en PDP samen. Speeltuinen kunnen hier mooi bij aansluiten, net als gratis opa's en oma's bij sommige abo-formules. Anno 2019 zou ik wel graag de externe voordelen kunnen raadplegen voor 2019 en niet voor het afgelopen jaar. Zusterparken Belantis en Slagharen zijn al ruim een maand klaar met dat huiswerk.

    Nog een (kromme) vergelijking: BJL telt binnenkort bijna dubbel zo veel coasters als DLP en DS samen, al besef ik wel de beperkte capaciteit van het VR-gedoe en de overall goedkope of afwezige theming. Voor uit de hand gelopen hobbyisten als u en ik is Typhoon een voorganger-onwaardig lelijk ding op een kale-kermis-betonvlakte. Maar bij heel wat occasionele bezoekers trekt die wel nog veel aandacht, relatief dicht bij de park-ingang. Die aandacht zou je nog kunnen versterken door theming - was daar geen sprake van? - en een vergaap-punt nabij de optakeling en de looping. Ja, ik denk hierbij aan Het Grote Voorbeeld uit 2015, of was het 1898? De locatie van de verwijderde kinder-draai-dingetjes leent zich daar niet toe want daar kijk je op de achterkant van Typhoon. Ik weet trouwens niet of exact daar de waterspeeltuin zal verijzen. En bovendien verwacht ik eerder toeschouwer-accomodatie voor de nieuwe coaster. MPG heeft dit bij Star Trek nagelaten, al is dat misschien ingegeven door de specifieke binnen-theming en het verhoopte verrassingseffect. Ook Sledgehammer zou imo baat kunnen hebben bij meer vergaap-facilitieiten, omdat vaak niet het hele gezin of gezelschap erin mag, durft of wil. Één randbemerking: passen uitkijkpunten eigenlijk wel in een groene omgeving?

    En voor wie die draaimolentjes mist: niks nieuwe funderingen, het lege paviljoen tussen Indiana en El Paso smeekt haast om een verplaatsing van één van beide. Dan hebben ze er meteen nog een semi-binnenattractie bij en wordt de attractie-verhouding tussen de linker- en de rechterhelft een klein beetje minder scheef. Lap, nog een argument om de 4D daar te heropenen!

    Ik ben benieuwd of op fora ook afkeurend zou worden gereageerd indien King Kong een buitenlandse transfer weet te versieren. Of als de binnen-spash-battle zich laat ombouwen tot een droge binnenrondvaart. Iemand een zinvol idee voor de Forbidden Caves?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-01-19 om 11:33.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •