Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
Dat vindt Bobbejaanland zelf ook. Daarom zou er op die plaats normaal gezien dit jaar ook een klimparcours gebouwd worden, heb ik eens gelezen.

__________________________________

Ik ben blij met elke kleine stap die ze nemen. Het park krijgt eindelijk beter uitgewerkte themagebieden en elk jaar worden er zaken opgefrist.

Ik ben fan van Yves Peeters. Jaren gebeurde er amper iets in het park. Hij was net de nieuwe algemeen directeur en de eerste renovatiewerken waren al klaar. Ik kijk uit naar de uitbreiding maar ik ben benieuwd wat de komende jaren nog zullen brengen.
Ik denk er net zo over! Jammer dat ze de betonvlakte niet het klimparcours gegeven hebben dat we normaal zouden krijgen, maar hopelijk verrast het park ons er volgend jaar mee. In Slagharen hebben ze het ook snel kunnen plaatsen, dus misschien hier ook?

Yves Peeters is inderdaad niet de man van grote woorden, maar ik denk wel in daden. Zijn grote bewijsmoment zal deze zomer zijn, wanneer de nieuwe achtbaan / themagebied opent.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Ik zie dat tijdens het typen van mijn reactie Earlyspencer het ook over Typhoon heeft gehad en zoals hij zegt: bij veel bezoekers trekt hij wel nog de aandacht, en het is ook niet dat hij op drukke dagen geen lange wachtrij heeft. Wij waarderen hem standaard al minder omdat we weten wat er vroeger stond, het overgrote deel van de 'gewone' bezoekers weet dit bijvoorbeeld al niet. Lang geleden heb ik in het Nieuwsblad eens een achtbaanvergelijking gezien door een reporter en daar stond Typhoon als ik het me goed herinner op plaats 2 achter Anubis met een klein verschil. Die reporter was ook geen pretparkfan zoals wij maar een gewone mens. Dus het is niet omdat wij het lachwekkend vinden dat Typhoon tot beste achtbaan van België wordt verkozen dat de gewone bezoekers dat niet effectief kunnen vinden... Ik ga nu niet zeggen dat het echt zo is, maar ik heb dit argument nog bijzonder weinig gelezen en het kan wel gewoon hé...

En trouwens. Ik dacht dat Bobbejaanland alleen maar negatieve reacties kreeg op hun social media? Hoe zou het winnen van Typhoon dan ineens het resultaat van hun grote online fanbase zijn? Zo zie je maar dat dat ook allemaal maar een momentopname is. Akkoord, wel een momentopname van verschillende momenten die frequenter voorkomen dan bij andere parken... Maar toch.
Bekijk het eens van de lekenkant, die weinig voeling heeft met de nostalgische waarde van attracties of achtbanen. De laatste jaren hadden we maar enkele nieuwe, spannende achtbanen met inversies: Anubis in PDP en Typhoon in BBJ. De andere inversie-achtbanen hebben intussen al heel wat levensjaren op de teller staan, waardoor ze ook minder interessant worden. De komende jaren wordt het op dat vlak spannend, met een nieuwe launch coaster in BBJ, een opvolger voor Anubis in PDP en de megacoaster van WB. Enkel Bellewaerde hingt dan weer achterop...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Bijvoorbeeld Desperado City of Fly Away heb ik zelf nooit gedaan wat ik jammer vind,
Nog even hierover, voor de Fly Away kan je terecht in La Récré des 3 Curés (zie ook het artikel op deze website )
Voor Desperado City kan het al veel dichter bij huis in Dennlys Parc, net over de Franse grens.