X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 21 van de 35 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 420 van de 698
  1. #401

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Inderdaad veel info in die video, bedankt om te delen!

    En nu weten we meteen ook waarom het zo lang geduurd heeft met de grondwerken en funderingen alvorens aan de baan zelf te beginnen (we hadden dit natuurlijk zelf ook kunnen bedenken maar ik heb het hier volgens mij niet vermeld zien worden): Bobbejaanland ligt zoals geweten op een stuk grond dat vroeger moeras was, dus heeft Fury blijkbaar funderingen van 14 meter diep. Ik weet niet wat er standaard is voor zo'n banen, maar dat lijkt me toch behoorlijk wat.

    Het funderingsprobleem van Gold Rush zal hiermee hopelijk niet bij Fury optreden.

    De bouw gaat nu wel echt goed vooruit precies. Ze zijn er nog lang niet, maar er is toch al aardig wat gebeurd. De zogezegde draak die half onder de grond en onder de baan zit en een wandelpad is tussen de baan ziet er ook wel leuk uit. Het beeld van de launch met de heuvel erachter komt mij bekend voor en doet mij alvast zin krijgen in deze baan. Ik ben benieuwd!

  2. #402

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik volg bijlange niet elke tegel die momenteel in het park wordt verlegd, dus voor mij is dit filmpje enorm informatief.

    De presentator zag ik al in levende lijve in de Pagode. Die stond wat (on)interessant te doen tegen z'n zelf-stok. Maar dit filmpje in BJL verdient echt een 'Chapeau' (Hoed voor de NL'ers). En ook slim van BJL: laat die gozer maar het werk doen voor de prijs van enkele vrijkaartjes. Ons Peggy is slim genoeg om in het interview naar de eigen park-webstek te verwijzen.

    Ik wist niet dat ze al zo ver stonden (hoogste punt al bereikt, of zie ik dat mis?). En die ornamenten, zelfs nog ingepakt, ogen echt wel groot als er een sterveling naast staat.

    Enige teleurstelling - had ik mss al kunnen weten - zijn de treinen voor blijkbaar amper 12 personen. Nu is 24 nog altijd meer dan 20 bij G.Rush, maar dan moeten ze wel met 2 treinen rijden. Remember Dreamcatcher en b.v. Star Trek, waar ze op voorspelbaar drukke weekend-dagen vaak beginnen met ??n trein.

  3. #403

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Volgens Loopings zullen de treinen het parcours vooruit dan wel achteruit kunnen afleggen op Fury. Dat zou worden bepaald door een soort stemknop op de beugel bij elke passagier. https://www.looopings.nl/weblog/1211...ruit-gaat.html

    Even mezelf klonen en nog wat toevoegen Superleuke toevoeging, die keuze. Maar ajb geen People's Vote. Mss beter ??n treintje vooruit en het ander treintje achteruit, een beetje zoals bij die natte attractie in Duinrell: met of zonder dak. Ja, dan is het verrassingseffect weg, maar heb je wel wat je wou. Want welke herhalingswaarde is er, indien steeds voor achteruit wordt gestemd? De keuze is immers 'gewoon of speciaal' en dan weet je toch wat de occasionele passagier nieuwsgierig gaat stemmen.

    Een andere optie is om enkele zittingen in achteruit te zetten, zoals een Soquet-geval in Legendia. Maar dan scoor je geen wereldprimeur, natuurlijk. Zijn ze in Thorpe enkele jaren terug niet teruggekomen op zo'n achteruit-rit naar keuze?

  4. #404

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    mmm, origineel idee maar ik zou toch graag zelf kiezen of ik vooruit dan wel achteruit ga. Zo'n intensieve baan volledig achteruit afleggen, dat lijkt me toch weer net iets teveel van het goede voor mij, en ik vermoed voor veel anderen ook? Het idee van Earlyspencer lijkt me dan wel een mooie oplossing; de echte freaks kunnen dan achteruit terwijl de rest toekijkt .

  5. #405

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik hoop van harte dat die baan niet teveel over paden heen gaat, anders is het aangeraden met een paraplu rond te lopen, en niet voor de regen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  6. #406

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Op zich wel een leuke mogelijkheid dat je de baan eens in z'n achteruit kunt beleven... maar de manier waarop lijkt mij totaal verkeerd. Je wordt gedwongen om de stem van de meerderheid (of willekeurig, bij een 50/50 stemresultaat) te volgen. Mensen die alleen vooruit durven of die voor hun eerste rit met de gewone ritervaring willen beginnen komen in de kou te staan. Zo gaan ze wellicht de baan overslaan omdat ze het risico willen vermijden, of ze worden compleet (en mogelijk zeer onaangenaam) verrast tijdens de rit. En mensen die de baan eens achteruit willen beleven worden overgeleverd aan een loterij waarbij ze mogelijk nooit eens hun zin krijgen als de meerderheid altijd voor de 'voorzichtige' optie kiest.

    Het zou veel beter zijn om een aparte vooruit-trein en een achteruit-trein te hebben waarbij bezoekers bij het instappen al weten wat ze mogen verwachten. Net zoals je bij bepaalde attracties in een aparte wachtrij moet gaan staan om een zitje helemaal vooraan in de trein te kunnen krijgen, zou men voor Fury een aparte wachtrij kunnen voorzien voor de mensen die eens een ritje achteruit willen beleven.

  7. #407

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ze zouden deze stem-gimmick enkel kunnen toelaten in een welbepaald tijdslot, b.v. 14:00 - 16:00. Maar wie speciaal op dat moment heeft gewacht, riskeert nog altijd een 'gewone' rit vooruit. En wie toevallig in de buurt is op dat moment en een gewone rit wil, is dan gedwongen om of het risico te nemen of andere oorden op te zoeken in het park. Dan loop je weer met een mentale chrono door het park, zoals bij dat onnozele voorstel van vorig jaar voor een 'Betaal-enkel-je-tijd-in-het-park-ticket'.

    Bovendien hebben ze in BJL niet zo'n goede ervaringen met tijdslots (remember 1e jaar MM / Revolution, of de late openingstijden en vervroegde sluitingstijden van attracties tout court). Misschien moet wie echt achteruit wil een VR-bril opzetten ... ik mag al eens zwanzen in m'n 1000e post, h?

    Ik weet niet of de stemkeuze en het achteruit rijden de storingsgevoeligheid van de attractie kan verhogen, maar de kans lijkt me re?el. En zoals iemand hierboven heel plastisch uitdrukt: je kan best misselijk worden van zo'n heftige baan in achteruit. Volgens mij is Bob Express of Okidoki achteruit voor velen al heftig. En wat van deze dooddoener: heb je extra lang voor front aangeschoven, zetten ze de trein in achteruit en heb je back! Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer bezwaren er naar boven komen dus hoe minder doordacht deze wereldprimeur me lijkt. Dit ruikt toch wel een klein beetje naar het interactief gepruts bij Symbolica. En voor wie daar al enige tijd niet meer is in geweest, het 'interactief' bewegen op de dansvloer staat daar al enige tijd op non-actief.

  8. #408

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    technisch zie ik eigenlijk weinig problemen, het gaat er maar of de draaischijf 90? in de ene dan wel in de andere richting draait, voor de rest is alles technisch gezien gelijk. Erg storingsgevoelig is dit niet... Maar de plastische opmerking van Etwien spreekt inderdaad boekdelen .

  9. #409

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik wil het even over iets anders hebben. Ik heb het park vandaag bezocht, door de slechte weersvoorspelling was er amper volk. Hierdoor hebben ze dan maar beslist om letterlijk ALLE attracties om 16h te sluiten, enkel de spelkramen waren nog open. Op de schermen aan de ingang stond aangegeven dat enkel TFC om 16h sluit, de rest zou minstens tot 16h30 open blijven. Ik heb foto's die het kunnen bewijzen en ik zal ze ook naar het park sturen.
    Het ergste vind ik dan nog dat iemand (persooneelslid) die aan de uitgang van het park stond te klagen door zijn walkie talkie dat de ene na de andere klacht binnen komt.

  10. #410

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Oei, dat is er wel over inderdaad ... en eigenlijk ook triestig voor dat ene personeelslid. Het is niet zijn beslissing om de attracties zo vroeg te sluiten, maar hij moest blijkbaar wel alle klachten hierover aanhoren?

    Om toch ook iets positiefs te schrijven: Fury begint er goed uit te zien en de keuze tussen vooruit of achteruit vind ik origineel bedacht, al twijfel ik ook een beetje over de praktische uitwerking ervan. Sowieso hoop ik eens een rit achteruit te mogen meemaken. De kans is zeer groot dat mijn Bobbejaanland-ontmaagding dit jaar zal plaatsvinden (haha, denk eens aan al de nieuwe credits die op mij wachten!)
    Once you sit back, you never go back.

  11. #411

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Knessel je maakt volgens mij toch wel een redeneerfout hoor. Of de schijf nu draait met de klok mee of tegen de klok (de ene dan wel de andere richting) de trein zal altijd in dezelfde positie op de baan komen, cfr Pulsar in Walibi.

  12. #412

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Oei, dat is er wel over inderdaad ... en eigenlijk ook triestig voor dat ene personeelslid. Het is niet zijn beslissing om de attracties zo vroeg te sluiten, maar hij moest blijkbaar wel alle klachten hierover aanhoren?
    En aan de infobalies stond ook redelijk veel volk. Waarschijnlijk stonden de meesten daar ook om te gaan klagen.

  13. #413

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojoh Bekijk Berichten
    Knessel je maakt volgens mij toch wel een redeneerfout hoor. Of de schijf nu draait met de klok mee of tegen de klok (de ene dan wel de andere richting) de trein zal altijd in dezelfde positie op de baan komen, cfr Pulsar in Walibi.
    Ik baseerde me op het plan, daar is toch een ander type draaischijf op te zien:
    Naam:     draaischijf.jpg
Bekeken:  804
Groote:   119,1 KB

  14. #414

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Hoe zou die trein anders ooit omgedraaid kunnen worden, als het principe van de draaischijf Pulsar wordt gebruikt?

  15. #415

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Hoe zou die trein anders ooit omgedraaid kunnen worden, als het principe van de draaischijf Pulsar wordt gebruikt?
    Er is een verschil tussen een draaischijf met 2 sporen waardoor de track rond de as van de draaischijf roteert, en een draaischijf waar het middelpunt van de track op de as zelf staat.

    Verder stelt het mij enorm teleur om te horen dat dat park ginds maar niet uit zijn fouten wil leren en nog steeds enorm knullig en onklantvriendelijk te werk blijft gaan. Waar ik bij Facebook reviews van Walibi de ene positieve commentaar na de andere lees (buiten enkele terechte opmerkingen over de entree chaos), blijf ik bij Bobbejaanland steeds opnieuw dezelfde, in principe makkelijk op te lossen, klachten lezen, die uiteraard telkens afgewimpeld worden door de standaard “wij hebben uw opmerkingen aan de bevoegde dienst doorgegeven” of zoiets zin die laat uitschijnen dat ze de feedback ten harte nemen, maar in principe “op hun lui gat” verder blijven klungelen.

    Mooie nieuwe themazone en potentieel zeer leuke nieuwe coaster of niet, met die mentaliteit binnen het huidige bestuur zal Bobbejaanland nog steeds hetzelfde rotpark blijven als het afgelopen decennia, en twijfel ik eigenlijk wel of de Gerstlauer genoeg zal zijn mij er dit jaar heen te lokken als ik weet dat er voor de rest maar niet uit fouten geleerd wordt ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #416

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik ben wel te vinden voor het nieuwe interactieve element, maar vrees ook wel wat voor de uitkomst hiervan... Zou het dan niet beter zijn om afwisselend te werken met een voorwaartse en een achterwaartse trein? De wachtrij kan dan in 2 gedeeld worden, zodat mensen op de juiste kunnen aanschuiven. Indien het aan de ene kant toch te druk wordt, kunnen ze eventueel een extra trein laten vertrekken van de ene kant. Zou dat niet makkelijker zijn?

  17. #417

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wie hoopt op twee treinen: 1 voorwaarts en 1 achterwaarts ...
    - Dan is 50% van de bezoekers statistisch (een beetje) verplicht om achterwaarts te gaan, ook al kan je de rij kiezen.
    - Dan is er niks primeur of inter-actief. Die knopjes en het scorebord zijn wellicht al besteld.
    - Is het station wel voorzien voor 2 beurtelings aparte rijen? Niet vergeten dat er ook een single- en een (tijdelijke) fast-rij komt (mogelijk combi single + fast).
    - Gaan ze steeds met 2 treinen rijden? 't Is wel BJL h?.

    Drukte regelen door meer treinen te laten rijden in die richting waarvoor het meeste volk staat te wachten...? Klinkt logisch en simpel, maar dat is het in de praktijk misschien niet. Vanaf hoeveel meer volk? Gaat iemand dan continu het volk moeten tellen? En wat als je zo'n beslissing treft en er komt ineens een hele groep voor de minder populaire rijrichting? En is dat niet een beetje zelf-regulerend: mensen kiezen makkelijker voor de kortste rij, die dan weer langer wordt. En wie dan voor de kortste rij kiest en ineens twee treinen de andere kant ziet rijden, kan zich ook wel wat genaaid voelen, ...

    Allemaal te vermijden besognes door gewoon effe gewoon te doen. Je rijdt sowieso al vooruit en achteruit bij de triplle launch. Moet niet veel gekker worden, mijn gedacht. Ja, ik ben al serieus teruggekomen op mijn eerste opinie van enkele dagen terug. Wat had ik dat gekke bericht van BJL toch graag op de eerste dag van april gelezen i.p.v. +/- anderhalve maand voor de opening.

  18. #418

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik vind het maar niks die keuze vooruit/achteruit. Ik heb geen behoefte om een gemiddelde Gerstlauerbaan achteruit af te leggen. Ik wil het wel eens een keertje geprobeerd hebben, maar daar zal het bij ophouden.

    Ik gok dat dit systeem niet lang in voege gaan zijn. Ofwel door defecten, ofwel door teveel commentaar van bezoekers inderdaad. Ik gok dat een gemiddeld gezinnetje dat het park bezoekt niet echt opgezet gaat zijn als eenmaal plaatsgenomen blijkt dat je de rit achteruit aflegt. Voor veel mensen is dat too much. Ik zie dat systeem dus vlug veranderd gaan worden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  19. #419

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Als je naar een pretpark gaat, weet je dat je waarschijnlijk niet in alle attracties kan of durft. Met deze achtbaan is het cru gezegd net hetzelfde. Wil je de kans niet nemen om achteruit te gaan? Dan kijk je mooi toe vanop de grond. Einde discussie.

    Als de bezoekers echt moeilijk zullen doen, komen ze wellicht met een alternatief. Het werken met tijdsloten lijkt me momenteel het enige haalbare alternatief. Al ben ik van mening dat men niet meteen moet toegeven.

    Veel mensen zullen lopen klagen en zagen dat ze niet achteruit willen rijden en dat ze daarom de achtbaan niet "kunnen" doen. Uiteindelijk kunnen ze dan maar 1 achtbaan niet doen in het park.

    Gaan diezelfde mensen janken dat ze in Walibi zowat alle shuttle coasters aan zich voorbij moeten laten gaan want daar ga je ook veel achteruit?

    Fury is voor mij vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cobra. Je gaat heel veel achteruit en zelfs door inversies.

    Dat is dan weer hoe ik erover denk.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 05-05-19 om 22:44.

  20. #420

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    JEFKE? DUS JIJ ZAL Pegase Express overslaan? Eindelijk brengt Bobbejaanland thrill naar het park en meteen iets uniek, ik juich het enkel maar toe. Sowieso gaat er al een achterwaartse lancering inzitten, dus wie niet achteruit wil, zou de baan sowieso al moeten overslaan om die reden, zelfs zonder de knopjes. Effect zal rap kapot zijn? opnieuw zoveel negativisme hier, ik ken Bobbejaanland als een park waar de technische dienst goed werk levert en het enige park waar je weinig pannes ziet in tegenstelling tot onze andere Belgische parken.

    Het is ook geen baan die gericht is op het gemiddelde gezinnetje, maar op de echte thrillseeker/tieners en daarvoor is het zeker een schot in de roos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •