Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Daarnaast vind ik het zeer goed dat ze bij Land of Legends geen IP gekozen hebben.

Daartegenover ben ik wel voorstander voor IP in Kinderland! ...

De vergelijking van Cowboy Town uit BBJ en Walibi en Bellewaerde is ook treffend, want inderdaad, veel groter is het niet.

Een winteropening zal er dus ook niet snel komen, Wat Halloween betreft, ...
Ik geloof ook dat het een goede zaak is dat Fury en bij uitbreiding de zone, niet met IP werd vervuild. Bobbejaanland heeft al enkele keren bewezen daar weinig voeling mee te hebben en het zou volgens mij ook na een jaar of drie verwateren en afgeserveerd worden. Bij Kinderland is een (al dan niet) tijdelijke IP-overlay makkelijk werk, maar ik vrees dat dat zichzelf niet gaat terugverdienen. Er is een reden waarom dat gebied er wat aftands en verlaten bij ligt. Wat nieuwe kleurtjes lossen dat probleem niet op.

Bobbejaan is inderdaad meer dan alleen cowboy. Maar De schoepens hadden (meestal) een eigen stijl om dingen netjes af te werken en pleintjes mooi aan te leggen. Hoewel er op vele plekken geen thematische coherentie was, werd alles wel op een bepaalde manier gepresenteerd, zodat het geheel er prettig uitzag. Zo'n familiestijl is iets wat een pretparkgroep vaak moeilijk kan verderzetten. Anton Pieck is ook meer dan alleen wat scheve muurtjes en doffe kleurtinten.
Het moment dat ze de focus hebben gelegd op themazones zijn ze de familiestijl kwijt gespeeld, werd de afwerking slordig en zijn ze hun plezante ?n unieke collectie thrillrides uit het oog verloren. De zonering die ze nu aan het doorvoeren probeert de weinig elegante spagaat tussen half attractiepark en half themapark wat op te lossen, maar de afwerking blijft slordig. Op die manier blijft dat bric-brac imago altijd aan het park kleven.

De concurrentie bij een winteropening is inderdaad te groot. Het halloween van Bobbejaanland mag zich wat mij betreft meten met dat van Walibi Belgium. Waar het niveau bij walibi stagneert zie je dat bij Bobbejaanland nog elke editie verbeteren. Het succes dat daarmee gepaard gaat is honderd procent verdiend.