X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 35 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 698
  1. #21
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.

    Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...

  2. #22

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Méh.

    Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?
    Bwa, een kat-in-het-nauwsprong zal dit niet zijn denk ik, ik denk eerder aan iets als "het werkt ginder, dus dat zal hier ook wel werken". Remember ook The Forbidden Caves.

  3. #23

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Toch wel blij met deze aankondiging dat ze nog eens gaan investeren in iets nieuw en terug een rollercoaster.
    Ik ben ook eens benieuwd welk thema het gebied zal krijgen en hoe ze het gaan uitwerken.

  4. #24

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.

    Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...
    Dit wil ik toch tegenspreken, ik kan me niet herinneren dat Bobbejaanland ooit een oude attractie herschilderde en het een nieuwe attractie noemde. Wat capaciteit betreft, mmm volgens mij zijn er geen statistieken bekend, dus beetje overbodige opmerking. Dreamcatcher is inderdaad een ramp op dat gebied, maar de andere achtbanen in het park verloopt de wachtrij zeker wel vlotjes, waarom niet daar mee vergelijken? Haters keep on hating zeker?

    Wat wel verteld werd is dat de achtbaan groter wordt als Gold Rush en enkel op gebied van de triple launch hiermee te vergelijken zal zijn, dat durf ik toch voorzichtig als positief zien.

  5. #25

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik ben vooral opgelucht dat Bobbejaanland niet achterblijft. Inderdaad fijn dat de hele zone wordt aangepakt. Hopelijk geen IP-thema maar een eerder avontuurlijk thema. Bijzonder dat er in Bobbejaanland een thrillzone komt . Hopelijk wordt het geen van het park geïsoleerd stukje.

    Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?

  6. #26

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?
    Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...

    Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!

  7. #27

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!
    Ik denk persoonlijk dat Bobbejaanland niet veel in de pap te brokken had als het aankomt op vlak van keuze voor een baan. En ik denk ook dat het management in LichtaarT gewoon tevreden is dat het mag uitpakken met iets van een deftig kaliber.

    Ik gun het Bobbejaanland in elk geval van harte. Misschien in 2019 ook nog eens langs daar passeren voor een bezoekje. Het ligt op nog geen 10 minuten van mijn deur en nu is er eindelijk nog eens een reden om langs daar te rijden!

  8. #28

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...

    Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!
    Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?

  9. #29

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! Had het beter iets unieker geweest? Jazeker, maar eigenlijk is dit best wel een mooie aankondiging voor België. Gerstlauer heeft mij de laatste jaren meer en meer kunnen plezieren. Gold Rush vind ik echt tof en mooi voor Slagharen. Ik ben dan ook blij dat Bobbejaanland tenminste voor een grotere versie gaat. Hopelijk is de baan gewoon iconisch genoeg om het park zich te laten onderscheiden van de andere in de buurt.

    Zouden ze voor een echt thrill thema kiezen dan voor die zone? Want hoe ga je drie van zo'n grote attracties thematiseren met het budget van Bobbejaanland? Ik verwacht iets vrij basis, maar je weet maar nooit.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #30

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Negatieve commentaar zal er altijd zijn. Eerst is het klagen dat er niks aan onderhoud gedaan wordt, daardoor begint het park dus stilaan meer en meer aan onderhoud te doen (niet al te veel, maar het gebeurd wel). Maar dan is het weer klagen dat er te weinig nieuwe dingen worden toegevoegd. Nu krijgen ze (hopelijk) een fatsoenlijke achtbaan waar ze mee kunnen uitpakken. Nu is dat ook niet goed omdat ze bij de buren 260 km verderop in Nederland "hetzelfde" hebben staan... De beste keuze is het inderdaad niet maar wat Bobbejaanland ook doet het zal nooit goed zijn. Oké, Bobbejaanland is niet het beste park hier in de buurt, maar als iedereen er zo pessimistisch over is dan zal het nooit goed zijn. Ze moeten zich trouwens redden met het geld dat ze krijgen en dat proberen ze zo goed mogelijk te doen. Ook al doen ze niet altijd het beste, ze doen wel hun best.

  11. #31

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! ...
    Dat BJL mee leest op dit en andere fora, kan wel. Maar de beslissing voor deze coaster werd volgens mij gemaakt op de dag dat Dekkers de stekkers uit de Looping Star trok. Groepsaankoop bestaat niet enkel voor klanten van energieleveranciers!

    Kwantiteit is geen kwaliteit. Maar als deze nieuwe er komt voor de herplaatsing van Coccinelle, is BJL met 8 achtbanen de Rollercoaster Capital van de Lage Landen ...

    Meteen kunnen we ook dit topic reanimeren, want gaan vissen met een typhoon lijkt me atmosferisch geen wijs plan.
    http://board.pretparken.be/showthrea...euwe-attractie

  12. #32
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?
    Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.

    Maar sommigen blijven het herschilderen van een baan, het plaatsen van een dakje op een glijbaan, het veranderen van een attractienaam of het gebruiken van VR-brilletjes als "een goed teken van hoe het park vooruit wil" zien. Het zijn zaken waar ik zelf niet van denk "wow, schitterend werk van dat park".

    Laat ze maar aanmodderen, de meesten blijven lachen met dat park en de fans ervan zullen elke nieuwe bloembak uitgebreid blijven toejuichen.

  13. #33

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Maar als deze nieuwe er komt voor de herplaatsing van Coccinelle, is BJL met 8 achtbanen de Rollercoaster Capital van de Lage Landen ...
    http://board.pretparken.be/showthrea...euwe-attractie
    BJL is op de laatste 2 jaren na al jaren het park met de meeste achtbanen van de Lage Landen hoor (in België de meeste en in NL samen met Efteling als je Joris & de draak als 1 achtbaan beschouwt).

  14. #34

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Je mag zeggen wat je wilt, maar ik denk dat ze met Yves Peeters een geschikte directeur gevonden hebben. Na al die jaren zie ik eindelijk weer een visie in het park, en dat vertaalt zich ook naar de aanpassingen en uitbreidingen.

    De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.

    En wat Bobbejaanland ook doet, voor sommigen zal het nooit goed (genoeg) zijn. Ik ben alvast blij met deze visie op de toekomst en deze uitbreiding van het park. Het park doet echt zijn best om er weer te zijn, en zeker met Halloween hebben ze me al meermaals weten te verbazen. Keep up the good work!

  15. #35
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.
    Iedereen heeft tegenwoordig internet en zag de reclame passeren over Slagharen... Net zoals elke Belg weet dat er in Phantasialand nieuwe coasters kwamen vorig jaar en net zoals zo goed als iedereen intussen EuropaPark kent.
    Niet denken dat buiten achtbaanfreaks niemand naar filmpjes over buitenlandse pretparken kijkt.

  16. #36

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ons Peggy is daar weer! Dit keer geeft ze info rond de nieuwigheden (attractie, thema, ...) in 2019.

    Voornaamste opmerkingen:
    - Landscaping wordt ook uitgevoerd.
    - Er komen nieuwe paden (volgens haar, 'nieuwe routes')
    - Het plein rond de attracties wordt aangepakt.
    - De omliggende attracties worden mee geïntegreerd in het thema. Ik gok op de Bootvaart, de Viking Ride en de Dino Ride.

    http://www.rtv.be/artikels/grootste-...aanland-a50961

    Verder hoop ik dat ze het eerste deel van het park ook eens aanpakken. Hoe dat er uit moet zien, weet ik niet goed, maar een havengebiedje lijkt zeker leuk. Al heb je daar nu wel al het Wondergarden-gedoe. Misschien eerder de groene kant optrekken met het eerste deel. Met allemaal reuzeplanten zoals in Majaland?

  17. #37

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden. Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a. https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons: https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.

    Of open triple launch coasters - mag ik het shuttles noemen? - altijd een wisselspoor en dus meerdere treinen hebben, weet ik niet. De twee treinen op MPG's Star Trek zijn gekend, maar er bestaan ook exemplaren met zelfs drie treinen: https://rcdb.com/13420.htm (Intamin). Dit lekker beest heeft overigens ook z'n baanlengte mee. Rcdb geeft 1300 pers/uur aan tegenover 800 voor Gold Rush. Dat laatste komt niet echt geloofwaardig over, mijn gedacht.

  18. #38

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden. Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a. https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons: https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.
    De nieuwe van Walibi Rhone-Alpes zou een 'open parcours' hebben, althans zo interpreteerde ik het toen toch. Gerstlauer heeft in ieder geval al getoond dat ze vanalles kunnen met track switches, dus ik zie het wel gebeuren.

  19. #39

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.
    Je hebt een punt als je zegt dat ze te lang gewacht hebben met een nieuwe achtbaan, maar er waren wel andere (minder goede) investeringen. 5 miljoen voor Fobidden Caves is zeker een investering, al was het in onze ogen zeker niet de juiste.

  20. #40

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:



    Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt . Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •