X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 32 van de 35 EersteEerste ... 223031323334 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 698
  1. #621

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Ik hoor zeggen dat ze de VR eruit gaan gooien bij DC en Revo. Iemand die hierover meer weet?
    Nog niets van gehoord en zou me enigzins verbazen.

    Ongeacht ik de fims wel redelijk goed vond, de kwaliteit van de graphics waren dat niet en de capaciteit was dramatisch.

    Kortom, ik zie de VR liever verdwijnen dus ik hoop dat de geruchten kloppen.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 15-08-19 om 13:45.

  2. #622

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Nog niets van gehoord en zou me enigzins verbazen.

    Ongeacht ik de fims wel redelijk goed vond, de kwaliteit van de graphics waren dat niet en de capaciteit was dramatisch.

    Kortom, ik zie de VR liever verdwijnen dus ik hoop dat de geruchten kloppen.
    Een medewerker bij de DC vertelde dat tegen een groepje mensen voor me.
    Daarbovenop hangen er stickers op de karretjes waarop staat dat je de bril niet mag opdoen.

  3. #623

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Een medewerker bij de DC vertelde dat tegen een groepje mensen voor me.
    Daarbovenop hangen er stickers op de karretjes waarop staat dat je de bril niet mag opdoen.
    Ik hoorde het ook al vallen in een vlog van iemand op YouTube. Ik zie de VR ook liever verdwijnen. Dat ze het geld dan maar elders in investeren.
    Misschien hebben ze met Fury ingezien dat VR niet echt werkt. En dat ze meer geloven in een ?chte nieuwe coaster, met wat theming.

    Wel vreemd dat je als park stickers laat ontwerpen en betalen met de mededeling dat je de bril niet mag opzetten. Ik zou de brillen er dan gewoon af halen.

  4. #624

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Een medewerker bij de DC vertelde dat tegen een groepje mensen voor me.
    Daarbovenop hangen er stickers op de karretjes waarop staat dat je de bril niet mag opdoen.
    Dan hoop ik dat ze er snel werk van maken om de brillen weg te halen en te doen alsof de VR nooit bestaan heeft.

  5. #625

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Wel vreemd dat je als park stickers laat ontwerpen en betalen met de mededeling dat je de bril niet mag opzetten. Ik zou de brillen er dan gewoon af halen.
    Volgens mij staat op de sticker dat je je bril niet zelf mag opzetten maar dat een medewerker hem zal aangeven.

  6. #626

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    De boodschap bij Fury heb ik laatst ook meermaals gehoord, maar je hebt altijd mensen die niet luisteren. Signage zou inderdaad al heel wat kunnen helpen, maar wees maar zeker date er nog mensen zullen zijn die nog niet op de hoogte zullen zijn in welke rij ze aanschuiven: die zullen dan gewoon de kortste rij kiezen zonder te kijken...

    Mmm, lijkt me toch raar dat VR bij beide zou verdwijnen. Vooral bij MM zie ik het niet gebeuren, want dan valt die volledig weg uit het thema van Adventure Valley, waar ze net toch wel meer op themagebieden inzetten. Bij DC lijkt het me eerder mogelijk, maar denk ik ook niet dat het voor direct is. Die stickers heb ik zelf nog niet gezien, maar lijkt me ook eerder dat je ze niet zelf mag nemen, maar een medewerker je helpt met opzetten.

    Wat TFC betreft, ik heb die dit seizoen nog niet veel open gezien... De wachtrij vond ik vroeger beter dan nu, toen er nog preshows waren i.p.v. een gewone doorlooprij. Ik wist niet dat de 3D-brillen op batterijen werkten? Mij lijkt het beter dat ze gewoon de 3D-brillen buitensmijten en de film vervangen door een 2D-film. Vorige week zo'n versie gedaan in Parc Spirou en ik vond het persoonlijk zo beter, en had nog wel wat gevoel van 3D-effecten. Ik moet wel toegeven dat ik 3D-effecten niet zo snel zie.

  7. #627

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Dit jaar komt er met halloween een nieuw spookhuis gebaseerd op de Vlaamse film "Yummy", die binnenkort uitkomt. Details ontbreken voorlopig nog.


  8. #628

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Wellicht de opvolger van The Doll Factory? Klinkt leuk, maar ergens ook wat tricky voor een film die nog moet uitkomen in de cinema...

  9. #629

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Zeer interessante podcast met de directrice van Bobbejaanland op Looopings:

    Het gesprek gaat over Land of Legends, de problemen met virtual reality, opknapbeurten van attracties, het belang van thematisering, enz.

    https://www.looopings.nl/weblog/1283...n-gemaakt.html

    Bovendien was de podcast van vorige maand ook zeer interessant en is zeker ook een aanrader

  10. #630

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Ik heb enkel L000... gelezen
    "In de podcast wordt ook de toekomst van oudere attracties als achtbaan Revolution, speelgebied Kinderland, waterbaan Indiana River en darkride El Paso Special besproken. Bobbejaanland zou die publiekstrekkers het liefst een grote renovatie geven. Voor sommige attracties liggen al plannen klaar. Verder spreekt Verelst over de aanhoudende problemen bij twee virtualreality-achtbanen en de introductie van een voorrangspas bij enkele attracties."
    Klinkt als het einde van MM en aanpassing van Revo (zonder VR) en El Paso aan de eisen van vandaag
    Wat dit voor Dreamc. betekent weet ik niet, daar hadden ze nog veel meer miserie met de VR.

    El Paso een publiekstrekker? In >100 bezoeken nog nooit > 5 min. moeten aanschuiven daar. Beter Desperado en de 4D herstarten: arbeids-extensief en weerbestendig.

    Gaan ze die renovaties betalen met het geld van voordringpassen? Dat klinkt vies. Er was ook al eens het gerucht van betalen met een app voor de tijd in het park.


  11. #631

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik heb enkel L000... gelezen

    Klinkt als het einde van MM en aanpassing van Revo (zonder VR) en El Paso aan de eisen van vandaag
    Wat dit voor Dreamc. betekent weet ik niet, daar hadden ze nog veel meer miserie met de VR.

    El Paso een publiekstrekker? In >100 bezoeken nog nooit > 5 min. moeten aanschuiven daar. Beter Desperado en de 4D herstarten: arbeids-extensief en weerbestendig.

    Gaan ze die renovaties betalen met het geld van voordringpassen? Dat klinkt vies. Er was ook al eens het gerucht van betalen met een app voor de tijd in het park.

    Hoe gaan ze Desperado herstarten als die verwijdert is? Dat ding had tot geen populariteit, dus weinig rouwig om dat die weg is.

  12. #632

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Hieronder een samenvatting van de belanhrijkste zaken:

    - Op de planning voor de komende vijf jaar: revamp grote publiekstrekker aan de linkerzijde van het meer. Vermoedelijk Indiana River, maar er wordt ook gesproken van het herwaarderen van de 'laan'. Alsook het bijhouden van bestaande atttacties, onderhoud, ... En ook iets voor de kinderen. Kinderland met als thema 'Kinderen Baas!' of IP lijken het meest voor de hand liggend.

    - Tijdsindicatie wordt komende jaren ge?nstalleerd. Er is al onderzoek gedaan en de plannen liggen klaar voor Dreamcatcher en Fury. Vooral de attracties met een langere wachtrij en hoge populariteit gaan het krijgen.

    - Er zijn verschillende plannen voor de bestemming van revolution die onderzocht worden, wordt de komende jaren wel geen prioriteit.

    - Cowboy Town wordt behouden, maar niet uitgebreid. Natuur en avontuur is het nieuwe mantra.

    - Wat me ook opvalt is dat alles door Spanje moet beslist worden. Zo is de poort van Cowboy Town goedgekeurd moeten worden, maar lijkt alles van onderhoud, groen, schilderwerken ook afgestemd te worden op Spanje.

    - Blijkbaar verdwijnt er veel geld in de grond in Bobbejaanland. Letterlijk. Na de winter verzakken er verschillende paden.

    - VR wordt nauw opgevolgd. De technische problemen zijn talrijk. Maar de appreciatie is er zeker wel. Willen het dus bijhouden als de techniek op punt staatn, maar ook kunnen uitschakelen bij bv. warme dagen.

    - Willen gehele infrastructuur van OLD FASHIAN park naar een modern park gaan.

    Ps: nog nooit zo veel respect gehad voor Peggy als nu. Wat een dijk van een management zet ze daar eigenlijk neer, en schuwt er ook niet van om de vinger op de wond te leggen.

    De toekomst van Bobbejaanland ziet er goed uit. Laten we allemaal een persoonlijke brief sturen naar Peggy om haar te bedanken :-)

  13. #633

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Desperado had mss weinig succes omdat het 'verstopt' was. Bij m'n allereerste bezoek ging ik er voorbij, ik dacht dat het een horecapunt was omwille van de reclameborden.

    Herstarten: is heel die attractie kapot / gestolen / verkocht (ik heb verschillende geruchten vernomen)? Zo ja, dan zal het wel lang duren voor ze er een gelijkaardige attractie komen. Nu wordt het soms gebruikt voor bedrijfsevents, net als een deel van de Arena, de oude 4D, ...

    Dankbrief naar woordvoerster Peggy? Ze klinkt in elk geval realistischer dan Kleve. En ze voelt de hete adem van Walibi. Mss een dankbrief naar Wavre sturen, dan?

  14. #634

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Er wordt ook gezegd dat er sprake is om bepaalde spookhuizen met halloween betalend te maken. Zo zouden Yummy en Welp betalend worden (€ 5 per spookhuis, 7 voor de 2 samen). Yummy wordt ook de opvolger van The Doll Factory.

  15. #635

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Er was ook al eens het gerucht van betalen met een app voor de tijd in het park.
    Dat was niet iets van Bobbejaanland zelf uit, dat is een bestaande app waarvan zij (als ik het goed heb) even gebruik gemaakt hebben: https://tapperuse.nl/

    Op zich vind ik dat wel een leuk concept. Passeer je BJL en heb je zin om een ritje Fury te doen? Wandel binnen, doe een ritje, wandel buiten... Enkele Euro's armer naargelang de tijd dat je in het park was.

    Ik denk persoonlijk ook dat het win-win is. Volgens mij haalt dit namelijk vooral bezoekers over de streep die maar kort het park/museum/dierentuin... willen bezoeken maar daarvoor nooit de volle pot zouden betalen. Extra inkomsten voor het park dus.

    BJL is echter niet (meer?) op deze app te vinden.

  16. #636

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Er wordt ook gezegd dat er sprake is om bepaalde spookhuizen met halloween betalend te maken. Zo zouden Yummy en Welp betalend worden (? 5 per spookhuis, 7 voor de 2 samen). Yummy wordt ook de opvolger van The Doll Factory.
    Zoals ik begrepen had, waren dat voorbeeldprijzen en zijn ze dus ook nog niet officieel bevestigt. Desalniettemin lijken die prijzen me nog zeer schappelijk in vergelijking met de prijzen van de spookhuizen hier in de buurt. Ook werd er nog verteld dat abonnementhouders korting zouden krijgen.

    Ik heb Welp vorig jaar niet kunnen doen door de drukte en tijdsgebrek. Daarom ben ik er niet perse tegen om sommige spookhuizen betalend te maken. Hierdoor zal de rij hopelijk toch iets korter zijn en verdient Bobbejaanland er wat extra geld aan. Het lijkt mij ook wel interessant moest Bobbejaanland een soort all-in-pakket aanbieden met de voorsteekpassen en toegang tot de spookhuizen.

    Als ze echt die voorsteekpassen voor Halloween willen invoeren ben ik wel benieuwd wat voor aanpassingen ze hiervoor gaan doen om dit vlot te laten verlopen.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  17. #637

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Heb de podcast ook beluisterd en ik kreeg er alleen maar meer respect door voor het park. Het viel me hard op hoe zeer de Spanjaarden zich in alles moeien en hoe weinig BBJ precies zelf mag beslissen. Ook sterk dat ze zelf ook een aantal zwakke punten zelf aanhaalde in het interview.

    Ook leuk dat ze nu willen verder kijken om het hele park op te waarderen, zodat alles weer modern oogt. Ik was vooral blij om te weten dat ze dus wel volop bezig zijn met idee?n uit te werken, die de Spanjaarden dan moeten goedkeuren. Hierdoor denk ik wel dat we niet meteen een nieuwe grote attractie zullen krijgen... Zoals Peggy ook aanhaalt, zal het dan wellicht eerder voor de kinderen zijn.

    Daarnaast vind ik het zeer goed dat ze bij Land of Legends geen IP gekozen hebben, want een Zelda zag ik er niet meteen in terug. Een neutraler thema past hier beter mee, en vormt binnen een paar jaar ook geen gedoe als de licentie afloopt.

    Daartegenover ben ik wel voorstander voor IP in Kinderland! PR beschikt over de rechten van IP van Nickelodeon, wat op die manier rap te implementeren is. Lijkt me ook een mooie zet voor hen, om zo ook meer Nickelodeon events te programmeren en zo Plopsa wat meer een hak te kunnen zetten. Welke andere IP ze voor ogen hebben, had ik ook wel nog graag geweten.

    Tijdens het gesprek gaf Peggy ook aan dat er weinig wachttijden in BBJ zijn, dus dat die wachtrij-indicaties niet echt nodig zijn. Gemiddelde wachttijden van 35 minuten vinden zij dus nog goed aanvaardbaar... Ikzelf zou ze toch bij meer grote attracties steken, maar juich het dus zeker toe dat ze hier al mee bezig zijn bij o.a. DC en Fury.

    Haar mening over VR vond ik ook wel sterk. Moedig dat ze toegeven dat het (nog) niet perfect is, en er nog aan gesleuteld moet worden. Maar ook moedig dat ze het niet zomaar opgeven. Vooral bij MM denk ik dat deze er nog wel even zal blijven. Bij DC zal het iets moeilijker zijn, lijkt me. Time will tell in elk geval, maar het is dus ook grotendeels de fout van externe partijen en minder van BBJ zelf. Problemen die ze ondervinden zijn de hoge temperaturen van de afgelopen zomers, de slechte batterijen van de brillen, onderdelen die rap afbreken, enz.

    De vergelijking van Cowboy Town uit BBJ en Walibi en Bellewaerde is ook treffend, want inderdaad, veel groter is het niet. Goed dat ze nu ook de andere troeven uitspelen, en zo ook meer andere thema's tot leven brengen, zonder de echtheid hier en daar te behouden. Ik hoop wel dat ze voor Revo een snelle back-up hebben liggen als die het ooit begeeft...

    Een winteropening zal er dus ook niet snel komen, want het park is er niet op voorzien. Zowel qua infrastructuur (verlichting, verwarming...) als attracties (o.a. winterbanden voor Typhoon) en personeel (andere statuten), is het niet evident. Bovendien heb je dan een heel sterk programma nodig, waar dan ook weer veel geld naartoe gaat. Ze laten het liever over aan de concullega's zoals Efteling en Toverland die ook vlakbij liggen.

    Wat Halloween betreft, heel leuk dat ze hier ook volop in investeren en ze ook merken dat er hier en daar wat moet bijgesteld worden. Per dag zouden ze dus zo'n 250 fastpassen willen verkopen, die toegang tot de 2 betalende spookhuizen (Welp en Yummie) alsook 1x fastpass-toegang tot de Land of Legends attracties (Fury, Typhoon en Sledge Hammer) verschaffen. Leuke test, en goed dat ze dit nu ook al uitwerken, want lijkt me zeker een succes te worden!

  18. #638

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Daarnaast vind ik het zeer goed dat ze bij Land of Legends geen IP gekozen hebben.

    Daartegenover ben ik wel voorstander voor IP in Kinderland! ...

    De vergelijking van Cowboy Town uit BBJ en Walibi en Bellewaerde is ook treffend, want inderdaad, veel groter is het niet.

    Een winteropening zal er dus ook niet snel komen, Wat Halloween betreft, ...
    Ik geloof ook dat het een goede zaak is dat Fury en bij uitbreiding de zone, niet met IP werd vervuild. Bobbejaanland heeft al enkele keren bewezen daar weinig voeling mee te hebben en het zou volgens mij ook na een jaar of drie verwateren en afgeserveerd worden. Bij Kinderland is een (al dan niet) tijdelijke IP-overlay makkelijk werk, maar ik vrees dat dat zichzelf niet gaat terugverdienen. Er is een reden waarom dat gebied er wat aftands en verlaten bij ligt. Wat nieuwe kleurtjes lossen dat probleem niet op.

    Bobbejaan is inderdaad meer dan alleen cowboy. Maar De schoepens hadden (meestal) een eigen stijl om dingen netjes af te werken en pleintjes mooi aan te leggen. Hoewel er op vele plekken geen thematische coherentie was, werd alles wel op een bepaalde manier gepresenteerd, zodat het geheel er prettig uitzag. Zo'n familiestijl is iets wat een pretparkgroep vaak moeilijk kan verderzetten. Anton Pieck is ook meer dan alleen wat scheve muurtjes en doffe kleurtinten.
    Het moment dat ze de focus hebben gelegd op themazones zijn ze de familiestijl kwijt gespeeld, werd de afwerking slordig en zijn ze hun plezante ?n unieke collectie thrillrides uit het oog verloren. De zonering die ze nu aan het doorvoeren probeert de weinig elegante spagaat tussen half attractiepark en half themapark wat op te lossen, maar de afwerking blijft slordig. Op die manier blijft dat bric-brac imago altijd aan het park kleven.

    De concurrentie bij een winteropening is inderdaad te groot. Het halloween van Bobbejaanland mag zich wat mij betreft meten met dat van Walibi Belgium. Waar het niveau bij walibi stagneert zie je dat bij Bobbejaanland nog elke editie verbeteren. Het succes dat daarmee gepaard gaat is honderd procent verdiend.

  19. #639

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Peggy laat haar in elk geval van een zeer openlijke kant zien wat ik enorm kan smaken, diep respect om z? ongeremd de troeven maar ook de gebreken van je park over de lippen te krijgen, ik zie het er weinig doen, en het getuigd wel degelijk van een zeer sterke bedrijfs-en sector kennis.

    Fury heb ik (nog) niet uitgetest, maar aan alle lovende commentaren hebben ze hun grote uitbreiding, zeker als je hoort hoe storend hard PR zich daar moeit, zeer succesvol uitgewerkt. Ik ben zeer benieuwd of we in de toekomst nog vooruitgang zullen mogen verwelkomen onder het huidige interne bestuur, want de wil is er zeer duidelijk!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #640

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Bobbejaanland heeft zonet op hun website de details voor halloween bekend gemaakt. De belangrijkste zijn:
    - Welp en Yummy worden betalend (5 euro per persoon per spookhuis, 7 euro voor beiden, 3 euro (per spookhuis) voor abonnees)
    - Voor 23 euro kan je een Horror pas kopen waarmee je 1x versnelde toegang hebt tot alle spookhuizen (ook de betalende) en tot Typhoon, Fury en Sledge Hammer
    - 5 nocturnes tot 21h (19, 26, 27, 31/10 en 2/11)
    - Alle shows van vorig jaar zullen nu ook weer te zien zijn (de Party of the dead wordt wel verplaatst van Adventure Valley naar het plein van Land of Legends en zal vanaf nu Epic Party heten)
    Opvallend:
    - Enkel vuurwerk op 31/10
    - Van Childhood Fears heb ik niets gevonden, dus ik vermoed dat deze niet meer aanwezig zal zijn tijdens de nocturnes

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •